Ga naar inhoud


2e hands plasma tv kopen


FtoA

Aanbevolen berichten

Ontdekte dat er regelmatig 2e hands plasma tv's te koop zijn. Ze zullen minimaal 6? jaar oud zijn, toen is de productie gestopt. Die hele ontwikkeling is aan mij voorbij gegaan, volgens ceesv ben ik pas onlangs in 2016 aangeland. Mooi op tijd om 2017 vanaf het begin mee te kunnen maken :)

 

Wellicht dat mensen hun ervaring kunnen delen. Heb nogal voor de hand liggende vragen zoals:

Hoe lang zou zo;n apparaat mee kunnen gaan?

Waarop dien je te letten bij aankoop.

Ik zoek een 40" formaat. Waren er merken die duidelijk betere kwaliteit leverden?

Of zelfs types die befaamd/ berucht waren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ook tijden zo'n ding gehad, snoepen veel energie maar wel schitterend beeld. Had altijd een Panasonic. Dat is doorgaans goed en Pioneer is neusje van de zalm. 

 

Je bij Panasonic via een 'geheim' menu het aantal branduren te weten komen. In dat geval even via een zoekmachine je eventuele aankoop opzoeken en op die manier kan je erachter komen of zo'n plasma veel branduren heeft.

 

Vervoer zo'n ding ook altijd rechtop, niet omdat het plasma eruit zou lopen :-) maar vanwege druk op de beeldplaat. Kijk naar eventuele ingebrande logo's. De oudere types hadden daar wel eens last van.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een Samsung PS50C7700 uit 2010 en alleen de huidige OLED schermen zou ik er voor in willen ruilen

 

En dan nog betwijfel ik of die het zelfs halen bij de plasma.

Heb zelf een Panasonic, heb alle beeldverbeteraars uitgeschakeld: de LED tv verbleekt erbij, nog steeds. Wat een scherpte, de plasma.

Helaas is plasma uitgerangeerd door een milieu-fabeltje .Ik zou bij vervanging er anders zo weer een kopen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een Panasonic Viera plasma uit 2012, de VT50 serie, 65 inch. Er is ook nog een VT60 serie van een jaar later. Daarna is de productie gestopt.

Van dat type is 50 inch de kleinste maat. Net als Eduard de beeldverbeteraars uit staan. Krijg zelfs nu nog 'wow' reacties als mensen op bezoek komen.

Mijn advies: ga gewoon kijken met alle beeldverbeteraars uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een Panasonic Viera plasma uit 2012, de VT50 serie, 65 inch. Er is ook nog een VT60 serie van een jaar later. Daarna is de productie gestopt.

Van dat type is 50 inch de kleinste maat. Net als Eduard de beeldverbeteraars uit staan. Krijg zelfs nu nog 'wow' reacties als mensen op bezoek komen.

Mijn advies: ga gewoon kijken met alle beeldverbeteraars uit...

die WOW reactie krijg ik ook nog steeds met mijn Samsung 60 inch plasma. :eek:

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk nog een 4 jaar en dan krijg je daar zwarte vlekken in het scherm

hangt ook van de bedrijfsuren af

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb 4 plasma's in gebruik, een Pioneer en 3 Panasonic's.

De Pioneer is een van de oudste toestellen, een Serie 4 met een 43" scherm, aangeschaft rond 2004, die ondertussen in de slaapkamer hangt.

De halveringstijd van het scherm ligt rond de 50.000 speeluren, dan zal het scherm ongeveer de helft van de oorspronkelijke helderheid kunnen weergeven,

Aangezien je nieuwe plasma nooit op 100% helderheid gebruikt wordt, zal dus na globaal 25 jaar je scherm nog steeds een beeld in de oorspronkelijke kwaliteit kunnen weergeven.

 

Mijn jongste scherm is een 65" scherm uit de VT serie, die een onovertroffen beeld geeft.

Ik heb tot nu toe nog steeds geen 4K UHD tv gekocht omdat

(een plasma het nog steeds niet haalt bij dit scherm.) verschrijving

die 4k ledschermen nog steeds niet in de buurt komen van de weergave van de plasma schermen.

De OLED toestellen beginnen in de buurt te komen, maar daar ik de huidige tv wil vervangen voor tenminste een 75"of 85" scherm zijn de kosten nog te hoog voor deze aanschaf.

 

Met de Vu+ Solo 4k als bron zijn zelfs de UHD uitzendingen, gedownscaled naar 1080p60 al geweldig om te zien.

 

Ga je voor optimale beeldkwaliteit is een Panasonic of Pioneer Kuro plasma nog steeds onovertroffen.

Een goede 2e is een OLED en daarna komen pas de LED tv's

 

Waarom Pioneer of Panasonic?

 

Deze merken hebben uitstekende video processoren, niet alleen het scherm bepaalt de kwaliteit, maar voor een heel groot gedeelte ook de video processoren.

aangepast door ceesv
Verschrijving gecorrigeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zelfs het beste toestel kan een flets en onscherp beeld weergave, kwestie van aan de knoppen draaien en alle "beeldverbeteraars" aanzetten.

 

Soms komt er van de zender een programma wat flets en onscherp is, daar kan zelfs een plasma tv geen beeld van maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beeldverbeteraars zijn vaak net zo ellendig als broodverbeteraars :-) hoewel een beeld wel persoonlijk van smaak is natuurlijk. Bij vele mensen zie ik echter een voetbalveld zo fel gekleurd als markeringsgroen.....

 

Vroegah, waren er nog testbeelden op de Nederlandsche Televisie, nostalgie was dat maar ook praktisch. Op de satelliet zijn er her en der ook nog wel wat te vinden. Werkt prima om de boel aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mocht je een Merk en Type op het oog hebben kan je in "De rokende soldeerbout" navragen of de heren techneuten nog opmerkingen hebben over eventuele te verwachten problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...