Ga naar inhoud


Zoek freeware prog om *.CR2 files => *.JPG


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik kan je alleen maar FastStone Image Viewer aanraden, dan hoef je de cr2 files niet persé om te zetten. Als je eenmaal een foto omgezet hebt naar .jpg krijg je nooit meer de voordelen van RAW terug als je de .cr2 files weg zou doen. Uiteraard kan het wel met dit programma en nog veeeeeel meer dan je ooit nodig zult hebben

 

Klopt !

Ik gebruik Faststone Image Viewer ook al jaren en ik hem ook als default image viewer ingesteld in Windows 10.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zelf gebruik Vieas als viewer in Windows 10, super(snelle) kleine gratis viewer met ingebouwde editor. Vooral het automatish full screen viewen(instelbaar) vind ik een voordeel.

 

Verder heeft het legios aan opties aan boord om je image te bewerken of in ander formaat weg te schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf gebruik Vieas als viewer in Windows 10, super(snelle) kleine gratis viewer met ingebouwde editor. Vooral het automatish full screen viewen(instelbaar) vind ik een voordeel.

 

Verder heeft het legios aan opties aan boord om je image te bewerken of in ander formaat weg te schrijven.

 

Vieas is al een tijdje niet onderhouden en volgens de specificaties ook niet geschikt voor Windows-10.

Ik adviseer je XNView te gebruiken, daar verschijnen regelmatig updates van.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is m'n Canon-550Eos de sensor en lens gekuist en de 2 spottekes op beeld zijn weg

D'r zit nog een spot in de viewer maar op foto is die nie te zien???

Bij Grobet zeiden ze dat die straks nie meer geserviced wordt... straks zp rap als software nieuwe cmera's kopen(die kosten meer dan een TV rara???

 

Ik neem de foto's in raw formaat kwa editing en ik bekijk ze in JPEG op m'n grootbeeld TV en steek er reminders bij van waar beelden genomen zijn, daarom de recente vragen van destijds...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vieas is al een tijdje niet onderhouden en volgens de specificaties ook niet geschikt voor Windows-10.

Ik adviseer je XNView te gebruiken, daar verschijnen regelmatig updates van.

Vieas gebruik ik dagelijks meerdere malen en werkt probleemloos onder Windows 10, XNView ben ik niet zo´n fan van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar vindt de maker het niet de moeite waard om zijn software te onderhouden. Bovendien vind ik de afkomst van deze software nogal dubieus. Ik kan er ook weinig positieve informatie over vinden. Dit alles is voor mij voldoende reden om bekendere software te kiezen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m'n orig foto =  28    Mb in CR2

De nieuwe versie   =    7.5 Mb in JPG

Reminder op foto   = 172   Mb in XCF GIMP image ????? en exporteren nr JPG is jet terug 7.55 Mb

Is da normaal, straks als ik wa foto's wil bewerken moet ik een nieuwe HDD nemen???

Als ik die foto omzet nr JPG om op TV te kunnen bekijken kan ik dan nog de tekst verwijderen met GIMP, herkent dit progr de nieuwe laag die het erbij zette ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

JPG ondersteunt geen lagen, je zal dus best of de originele foto's bijhouden; of de bewerkte versie die de lagen heeft.

 

Zo gaat het helaas in Photoshop ook...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hebben we hierboven al gezegd, je moet geen jpg bestanden bewerken. Je hebt raw foto's en dat is je origineel. Dus ja, een behoorlijke NAS is wel op zijn plaats.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...