Ga naar inhoud


Mijn Dreambox DM8000 loopt (on)regelmatig vast


redfox

Aanbevolen berichten

Ik heb een Dreambox DM8000 van de allereerste serie, ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe oud hij is, maar denk zeker een jaar of 9?

Na in eerste instantie de newnigma 2 image te hebben gebruikt, draait de DM8000 sinds enkele jaren op OpenPli omdat deze image me wat meer aanspreekt.

Eigenlijk al sinds het afgelopen jaar heb ik op onregelmatige tijden het probleem van een stilstaand beeld (freezing).

Alleen door compleet te herstarten draait dan alles weer, alhoewel het bij wisselen van bouquet soms wel tot 10 seconden duurt voordat de zenderlijst verschijnt.(tandwieltje....)

Er is uiteraard wel mee te leven, maar ik zou graag weer de oude, soepel lopende DM8000 weer terug zien.

De DM8000 is voorzien van een interne 1GB HDD en een usb stick aan de achterkant waar ik de picons op heb staan.

Het opnieuw flashen van de DM8000 brengt geen verbetering.

Mogelijk is het na zoveel jaren een hardware probleem, alhoewel ik om slijtage door warmte te voorkomen er wel een extra ventilator in heb gebouwd.

Ik houd me aanbevolen voor tips, ik vermoed dat dit fenomeen zich niet alleen hier bij mij heeft voorgedaan.

Alvast mijn dank!

aangepast door redfox

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

Dat het zolang duurt eer de lijst verschijnt komt omdat de epg wordt opgeslagen op je HD.

Dit kan je veranderen en deze laten opslaan op je intern geheugen.

 

Als er onverklaarbare problemen zijn....gewoon eens opnieuw flashen.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook wel eens last van, maar denk dat meer te maken heeft met het canaaldigitaal kaartje en de updates.

Sinds dat gedoe met maar 4 zenders is het begonnen.

Maar kan ook ouderdom zijn

 

Beeld staat vast maar het geluid loopt door, vaak na gebruik van timeshift en knippen en plakken in opnames.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat ook een DM8000, een paar maanden terug problemen, vooral met het afspelen van opnames en stukjes skippen, kreeg k stilstaand beeld terwijl het geluid verder liep.

ik heb toen de HDD geformatteerd en sindsdien niks meer gemerkt.

Het kan ook aan de zenderlijst gelegen zijn en best overbodige plug-ins verwijderen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnieuw flashen zoals jeevanhoof adviseert, ik herken de problemen zoals jij die schetst, mijn DB 8000 is +/- 8 jaar oud, en heb recentelijk ook geflashed met een nieuwe update. Let op dat je een eventuele (auto) backup niet laat terug zetten, heb je de ellende opnieuw. In mijn geval zijn de problemen sindsdien (half januari) opgelost.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dat het zolang duurt eer de lijst verschijnt komt omdat de epg wordt opgeslagen op je HD.

Dit kan je veranderen en deze laten opslaan op je intern geheugen.

 

Als er onverklaarbare problemen zijn....gewoon eens opnieuw flashen.

 

Mvg

De epg word alleen op de HD opgeslagen bij afsluiten van de box en weer opnieuw ingelezen bij starten van de box.

Tijdens normaal gebruik staat de epg gewoon in geheugen en kan soms erg groot worden, afhankleijk van het aantal zenders en het aantal dagen bewaarde epg.

Het is mogelijk een geheugen probleem, waardoor de 8000 na verloop van tijd erg traag wordt.

Dan kan het helpen om een swapfile aan te maken op een CF kaartje of USB stick.

 

Maak NOOIT een swapfile op de interne HD, dan blijft deze 24 uur per draaien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Bij Pli kan je aangeven waar hij de EPG moet opslaan.

 

Als dit op de HD is, dan moet de HD telkens opgestart worden als je de zenderlijst oproep.

En dit duurd even.

 

Ik heb het zelf ook al meegemaakt.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

De epg word alleen op de HD opgeslagen bij afsluiten van de box en weer opnieuw ingelezen bij starten van de box.

Tijdens normaal gebruik staat de epg gewoon in geheugen en kan soms erg groot worden, afhankleijk van het aantal zenders en het aantal dagen bewaarde epg.

Het is mogelijk een geheugen probleem, waardoor de 8000 na verloop van tijd erg traag wordt.

Dan kan het helpen om een swapfile aan te maken op een CF kaartje of USB stick.

 

Maak NOOIT een swapfile op de interne HD, dan blijft deze 24 uur per draaien!

Dank aan allen die op mijn vraag hebben gereageerd.

Ik heb inderdaad op dit moment geen swapfile, bij de box gegevens staat deze op 0 kb.

Hoe maak ik deze file aan?

Ik heb een usb stick ter beschikking, vroeger had ik daar de picons op staan.

De image die momenteel op mijn DM8000 draait is OpenPli 4.1 en bevat de laatste updates van gisteren.

Zou opnieuw flashen dan wel zin hebben (zoals door member "waterpas" werd gemeld?

Ben dan ook benieuwd of na zowel aanmaken van de swapfile als ook opnieuw flashen het hangen van de box (freeze van beeld) tot het verleden behoort.

Ik lees graag jullie reacties op bovenstaande!

Groet uit Drunen, N.Br.

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel eens een swapfile en ook swap disk aangemaakt maar dat leverde helemaal niets op

enkel dit

Eigenlijk al sinds het afgelopen jaar heb ik op onregelmatige tijden het probleem van een stilstaand beeld (freezing).

levert zoals Ebor al schreef iets waar we zonder hardware problemen iets mee kunnen doen...

om oude lijken in de kast te vermijden is mijn suggestie

 

- herflashen en van -0- af aan opzetten

- de oscam softcam server client erop inrichten

 

En dan het aanzien of de box weer stabiel blijft!

 

overigens een oude paytv kaart kan ook stuk gaan, het is voorgekomen.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Bij Pli kan je aangeven waar hij de EPG moet opslaan.

 

Als dit op de HD is, dan moet de HD telkens opgestart worden als je de zenderlijst oproep.

En dit duurd even.

 

Ik heb het zelf ook al meegemaakt.

 

Mvg

In de OpenPli 4.1 met de laatste updates vind ik niet de plaats waar dit kan worden gewijzigd. :-(

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het komt door de HDD.

Als ik met filezilla de HDD benader vindt hij allemaal opnames die al verwijderd zijn.

Ze worden niet echt gewist. En daarom vrij vol en traag?

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

- de oscam softcam server client erop inrichten

Gezien de configuratie die ik hier heb moet ik bij de Cccam softcam blijven.

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...