Ga naar inhoud


Zie geen SSID van 5GHz Asus router


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al geruime tijd een Asus RT-AC68U i.c.m. een iPad Air 2, MacBook Pro en 2x Samsung Smartphones, dit zowel in de 2.4 als 5.0 GHz mode.

Toen ik 2 maanden geleden naar Spanje ging heb ik deze Asus router meegenomen en daar even heel kort gebruikt om i.c.m. mijn Apple TV te gebruiken, verder niets.

 

Nu dat ik de Asus thuis weer aangesloten heb zie ik alleen de SSID van de 2.4 GHz maar de 5.0 GHz is niet meer in beeld.

Ik heb ook geprobeerd om de SSID handmatig in te geven maar hij wordt in geen van de genoemde apparaten gevonden, de Hide optie staat uit.

Ook heb ik een backup van een goed werkende configuratie van een aantal maanden teruggezet maar zonder resultaat.

 

Voordat ik nu de fabrieksinstellingen terugzet vraag ik mij af wat ik misschien nog over het hoofd zie, iemand nog een suggestie wat ik kan proberen of wat wellicht het probleem zou kunnen zijn?

 

N.B.

De 2.4 GHz mode functioneert overigens prima.

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even kijken met Acrylic WiFi of de 5Gmhz nog wel uitzend, dit programma kan je gratis HIER vinden.

En anders even met inSSIDER wat ook een bekend programma is alleen de gratis versie is oud maar wel te vinden.

 

Zie je geen gegevens dan harde reset  als er dan nog geen gegevens gevonden worden modem opsturen voor reparatie.

 

post-51681-0-37306300-1487570302.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem spontaan weer opgelost..

 

Gisterenavond had ik al d.m.v. NetSpot gecontroleerd of de router 5 GHz uitzond maar dat was niet het geval.

Toen ik zo net nog eens keek bleek het nu wel weer het geval te zijn!!!!!

 

Nu wordt mijn totale netwerk incl. apparatuur, dus ook de router, tijdens de nachturen automatisch elektrisch uitgezet en 's-morgens weer aan gezet.

Dit zou echter geen reden moeten zijn dat het weer functioneert want ik heb de router gisterenavond herhaaldelijk uit- en aangezet.

Soms gebeuren nu eenmaal dingen die je niet kunt volgen.

Hoofdzaak is dat ie het weer doet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog niet helemaal goed.

Terwijl ik nu op de overige apparaten de 5 GHz heb aangesloten zie ik op mijn Samsung Smart TV UE55KS8000 na het uitvoeren van de zoekfunctie de 5 GHz nog niet in beeld komen.

Naar mij mening moet het signaal sterk genoeg zijn.

Via NetSpot zie ik het signaal van de 2.4 GHz op -49 dB en op 5 GHz op -55 dB staan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien van kanaal wisselen of staat de bandbreedte te hoog 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig deze vraag, heb gisteren nadat ik hoop het probleem opgelost.

Omdat de router ook schijnbaar met de zendcapaciteit schommelde en ik regelmatig lege overzichtsrgels in NetSpi zag verschijnen heb ik gisteren toch maar een fabrieksreset gedaan en de laatste originele firmware erop gezet.

Op dit moment schijnt alles naar wens te functioneren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...