Ga naar inhoud


Default Oscam voor een groep van kanalen


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb mijn favorieten ingedeeld naar landen. En hoe kan ik zorgen dat de groepen Nederland (Nederlandse zenders) en Italië gebruik maken van Oscam.

En alle andere zenders gebruik maken van een andere coderingssysteem (in dit geval CCcam).

 

Groet,

Pieter

  • Like 1

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp niet, waarom je 2 softcams wil gebruiken (alhoewel). Volgens dat ik meen, zijn alle zenders die je met ccam decodeert ook met oscam te decoderen. Natuurlijk kan het tijd,zweet en tranen kosten, om alle oscam config bestanden juist te configureren.

Of sla ik de bal mis mede oscam gebruikers?

Maar bij pli en vti, kan je niet per zendergroep de softcam automatisch laten selecteren.

In den beginjaren wel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb mijn favorieten ingedeeld naar landen. En hoe kan ik zorgen dat de groepen Nederland (Nederlandse zenders) en Italië gebruik maken van Oscam.

En alle andere zenders gebruik maken van een andere coderingssysteem (in dit geval CCcam).

 

Groet,

Pieter

Mogelijkheid is multiboot tussen Image 1 (Oscam, voor Nederlandse + Italië zenders) en Image 2 draaiend op CCcam voor de andere kanalen. 

 

@sattv4iedereen je was toch gestopt met satelliet ontvangst en zeker met Oscam voor je aflopende TVV-abbo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijkheid is multiboot tussen Image 1 (Oscam, voor Nederlandse + Italië zenders) en Image 2 draaiend op CCcam voor de andere kanalen.

 

@sattv4iedereen je was toch gestopt met satelliet ontvangst en zeker met Oscam voor je aflopende TVV-abbo ?

Ik weet niet vanwaar je die gegevens haalt, maar ik gebruik ieder weekend oscam met mijn canal digitaal en tvv kaart. Tot op heden is er nog geen abonnement stopgezet. Mijn ouders en kennissen gebruiken ook oscam, omdat cccam teveel problemen gaf.

Ik kijk meer satelliet dan kabel. Hier met een mini ariva, die helaas enkel ccam en newcamd aankan. Mijn canal digitaal kaart wordt dagelijks gebruikt en 90% van de kijktijd is via satelliet. Is misschien volledig top offic aan de vraag van ts, maar ik wilde me verdedigen.

Eventueel verdere discussie hierover via pm of mail.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet, waarom je 2 softcams wil gebruiken (alhoewel). Volgens dat ik meen, zijn alle zenders die je met ccam decodeert ook met oscam te decoderen. Natuurlijk kan het tijd,zweet en tranen kosten, om alle oscam config bestanden juist te configureren.

Of sla ik de bal mis mede oscam gebruikers?

Maar bij pli en vti, kan je niet per zendergroep de softcam automatisch laten selecteren.

In den beginjaren wel.

 

Er staat me iets bij dat het voorheen wel kon (default cam instelling). En het kon dus voorheen wel (ik was het even kwijt). 

Het configureren van Oscam kost me meer tijd dan het configureren van een CCcam configuratie. En aangezien ik binnenkort wat wil proberen waarbij ik vaak veranderingen moet aanbrengen in de configuratie, zocht ik een snelle manier.

aangepast door pieter532

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...