Ga naar inhoud


Betaald overnemer ook 50€ activatiekost?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

vanwege geen of zo goed als geen gebruik meer van het TVV abonnement (Geen 23° ontvangst in mijn woning) zou ik het TVV abonnement (als ik die vind) overlaten aan een liefhebber.

Maar moet de overnemer, ook die 50€ activatiekost betalen, per kaart of module?

Het is eigenlijk all in one, en ik zou dan downgraden naar enkel tv, en kaart en module verkopen.

Ik ging eerst het abonnement stopzetten, en dan verkopen, maar dit blijkt niet de juiste werkwijze te zijn.

Ik heb ook een cd abonnement, hebben die dezelfde voorwaarden als TVV, voor het overnemen van een abonnement?

Moet de overnemer hetzelfde abonnement nemen, of kan de overnemer, het abonnement kiezen, dat die wilt?

Noch de site van TVV noch die van cd, geven niet veel info hierover.

Misschien heeft hier iemand ervaring daarmee?

Alvast bedankt.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Staat op de website beschreven bij overname kaart en eventueel contract.

op de nederlandse website staat het ook beschreven is toch 1 pot nat allemaal.

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier: https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/16658/smartcard-overname/

en hier: https://www.tv-vlaanderen.be/klantenservice/detailpage/?faqid=124

 

De voorwaarden verschillen dus toch wel.

Minimum contract CD 12 mnd, TVV 6 mnd

Bij TVV wordt er inderdaad niks gezegd over de kosten. In de Algemene Verkoopvoorwaarden wordt dat ook niet duidelijk.
Zal je helaas toch even telefonisch moeten informeren denk ik.

 

Lees de pagina's en de formulieren zorgvuldig door, vooral de kleine lettertjes.

 

 

Nieuwe contractant gaat dus een nieuw contract aan, stel je hebt nu nog een actieprijs bij CD, dan wordt dat dus minimaal €19,95 per maand.

Als degene die je kaart overneemt een bekende van je is zou ik het anders doen...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Lopend, actief abonnement: geen eenmalige activatie ad € 49,95 verschuldigd.

- Geen actief abo. maar wel overnamegerechtigd, geen betaalachterstand, geen eenzijdig verbroken contract: wel eenmalige activatie ad € 49,95 verschuldigd.

 

Uit mijn reactie kunnen geen rechten ontleend worden; TV-Vlaanderen heeft het namelijk al klaargespeeld om, hoewel er schriftelijk aan de nieuwe abonnee (de overnemer) bevestigd werd dat er geen eenmalige activatievergoeding verschuldigd was, op de eerste nota toch € 49,95 activeringsvergoeding berekend werd... Zo kennen we ze dus weer.

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD is veel duidelijker in hun communicatie dan tvv. Cd schrijft keurig de kosten, terwijl tvv, in alle talen zwijgt over de kosten van de overnemer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m7m101

CDS communiceert héél slecht met zijn leden (ook uit eigen ervaring). De WebCare afdeling van CDS via Twitter werkt daarintegen uitstekend (ook uit eigen ervaring). Wat ik wel heb bemerkt is dat de uitspraken van de WebCare niet noodzakelijk gelijk zijn aan die van CDS (via telefoon of e-mail).. WebCare vaak nodig gehad om de administratieve fouten van CDS te laten corrigeren.

 

Een aantal voorbeelden uit persoonlijke ervaring:

 

-bij iedere pakketaanpassing wordt de hele kaart automatisch 1 jaar verlengd op je contract!! Dus niet alleen het pakket wat je activeert!!

-foute aanpassing van kaart (de verkeerde!) wordt teruggedraaid, maar wel weer even activatiekosten €39,95

-mz101 besteld door oude Seca3 kaart te 'offeren'.. IPTV werkt niet (ook niet na 24 uur)

-mz101 omgeruild door CDS wegens vermeende firmwarefout. Ongevraagd en niet gecommuniceerd wordt een willekeurige Seca3 kaart 'geofferd'. Seca3 kaart is spontaan verdwenen uit mijn contract!?! Maar nog steeds maar 1 Viaccess abo ??? Een heidense toer om dát weer gecorrigeerd te krijgen!! Ze willen die geofferde Seca3 kaarten écht niet meer terug activeren..

-mz101 geeft nooit IPTV rechten als de geofferde Seca3 kaart een MultiRoom abo heeft!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...