Ga naar inhoud


Beginnersvraag - Oscam


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Net begonnen met een nieuwe configuratie van OSCAM i.c.m. 520 dreambox.

Hier ben ik niet bekend mee, dus vandaar dat ik het hier even vraag.

 

OSCam r11384 ​is geconfigureerd met de users en 7 cards zijn connected.

 

Nu komt de domme vraag :) 

Hoe kan ik nu uberhaupt de channels op de tv zien? of is hiervoor DVB-S vereist?

 

Ik heb bijvoorbeeld ziggo channels, maar heb zelf Caiway.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vraag 1 welke kaart heb jij erin zitten?

Vraag 2 Zit er een DVB-C tuner in?

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpen wij het goed dat je 7 eigen kaarten in bezit hebt van diverse leveranciers voor gecodeerde kanalen ...  :confused:  ... en je hebt zelf iets totaal anders ...  :confused:

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die Dreambox wel voorzien van een DVB-C tuner of een DVB-S2 tuner?

En Ziggo en Caiway zijn totaal verschillende​ providers met verschillende kanaalindelingen en ieders eigen smartcards.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die Dreambox wel voorzien van een DVB-C tuner of een DVB-S2 tuner?

En Ziggo en Caiway zijn totaal verschillende​ providers met verschillende kanaalindelingen en ieders eigen smartcards.

 

De dreambox heeft een DVB-C tuner, zonder CI+ slot (DM520HD) hiervoor heb ik een nieuwe besteld met CI+ slot (525HD).

De tuner is DVB-C/T2 ook bij de nieuwe box.

 

Begrijpen wij het goed dat je 7 eigen kaarten in bezit hebt van diverse leveranciers voor gecodeerde kanalen ...  :confused:  ... en je hebt zelf iets totaal anders ...  :confused:

 

Ik heb 7 kaarten gekoppeld via OScam, maar ik ben hier totaal niet bekend mee. Dit was een trial account, alleen dan moet ik wel toegang hebben tot de zenders via satelliet om te decoden? Ik heb een kaart voor de TV, alleen nog niet in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat "trial account" waar jij het over hebt gaan we hier niet bespreken en vergeet die maar, want dat is verwacht ik voor satelliet en dus ga je daarmee je Caiway kanalen toch niet open krijgen.

 

Je eigen kaart van Caiway moet werkend te krijgen zijn in de kaartlezer van de Dreambox, geen CI+ nodig.

Dat laatste kunnen we hier wel bespreken.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...