Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

45 minuten geleden zei Jürgen:

Nu bereik je met dit forum maar een klein deel van de mogelijke Joyne klanten maar ik verbaas mij toch wel dat er zich hier nauwelijks gebruikers van Joyne abonnementen melden die hun ontvangst ervaringen willen delen.

Ook op het ‘andere’ forum is er nauwelijks iets over te vinden.

 

 

De meeste Joyne klanten welke nu een abonnement hebben genomen interesseert alleen dat ze overal beeld hebben in Europa, dat ze een flexibel abonnement kunnen afsluiten op het moment dat het hun uitkomt, voor de jaar  abonnementen met de sportzenders dat ze 10€ per maand minder betalen.

De meesten zullen hier niet reageren omdat het geen freaks zijn maar gebruikers welke tevreden zijn als ze beeld hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


35 minuten geleden zei commentaar:

De meesten zullen hier niet reageren omdat het geen freaks zijn maar gebruikers welke tevreden zijn als ze beeld hebben.

 

Dat is slechts een interpretatie. Ik zou ze graag zelf aan het woord horen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de opmerking ‘..de meesten..’ nog steeds mijn twijfels want ik kan nergens uit opmaken dat er al een significant aantal satellietgebruikers op Joyne geabonneerd zijn.

Ik ben o.a. lid van een overwinteringsforum met bijna 4.000 leden en daar zitten toch echt de potentiële klanten maar tot nu toe is er maar één die een abo bij Joyne heeft afgesloten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Commentaar toch wel een punt scoort door te zeggen dat de meeste Joyne abonnees gewoon Nederlandse tv willen kijken op een niet te dure manier...  De allermeeste mensen willen gewoon televisie kijken, en gaan er niet op een forum over schrijven. De meeste leden hier hebben bewust satelliet televisie gekozen omdat het hun (en mij ook) de zenders geeft die ze (ik) willen zien. Omdat het bv een uitstekende manier is om in uitstekende kwaliteit televisie te kijken, zonder een abonnement te moeten afsluiten als je dat niet wil (FTA). Ook omdat je graag zelf je installatie van schotel en hardware doet, en het niet uitbesteed aan de dealer... voor die wetenschap kom je hier, en praat je erover... Doordat je weer wat erbij wil, of een verbetering of wat dan ook stel je vragen, lees je en vind je hier veel antwoorden.

De gewone doorsnee kijken (Familjen Svensson genaamd in het Zweeds) is niet geinteresseerd in al die dingen... en kijkt dus gewoon TV...

Vergelijk het met auto's  ik heb er een, maar zit niet op diverse autoforums om er de hele tijd over te praten.... de interessse ontbreekt gewoon.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Sverige:

...

De gewone doorsnee kijken (Familjen Svensson genaamd in het Zweeds) is niet geinteresseerd in al die dingen... en kijkt dus gewoon TV...

 

 

...maar als die doorsnee Familjen Svenson geen goede ontvangst heeft terwijl zij dit wel hebben verwacht en hen toegezegd s dan komen zij hier wel klagen.;)

 

Dus is het wel handig om je VOORAF te informeren..

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

We gaan overwinteren in de Algarve, we hebben een abo van Joyne, met de Oyster kunnen we meerdere satelieten ontvangen.

 

Toch nemen we een extra 65 cm schotel mee, je weet maar nooit (bomen)

 

Gaarne een advies, welke LNB kunnen we het beste kopen voor: Eutelsat/Hotbird of Eutelsat/Astra 1 wel voor een 65cm schotel!,

als het mag merk en type.

 

bvd Louis 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

...maar als die doorsnee Familjen Svenson geen goede ontvangst heeft terwijl zij dit wel hebben verwacht en hen toegezegd s dan komen zij hier wel klagen.;)

 

En dat doen ze dus niet , dus zal het wel goed zijn .

En daarbij als het niet goed is krijgen wij en de dealers de vragen.

laatste week een paar die niet weten hoe het moet, en waar de baudrate niet op 30000 was gezet.

Tja dan staan ze in spanje zonder beeld, maar na een telefoontje is dat opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Louishog Als je zeker wilt zijn van een 65cm die behalve Joyne ook  Astra 23 ontvangt in de Algarve kan je een B&R of een EISS nemen, maar wel met een Inverto Black Ultra lnb.

Als het alleen om Joyne gaat kan je in principe elk merk 64cm schotel nemen.

Er is ook een EISS systeem voor de Triax 64cm.

Meetresultaten voor Astra zijn bekend, en voor Joyne verwacht ik eind vd week te vermelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

@Sverige als ik een fles wijn van 0,75 l koop wil ik 0,75 en geen 0,5l.

Een aangeboden HD kanaal met een lagere bitrate dan bij een colega provider SD vind ik vreemd. 

En als je nu in het cafe zit en je fles van 0.75 wordt in kleine glaasjes ingeschonken maar na een paar glaasjes ben je dronken en kan je niet meer goed tellen en denk je maar 0.5 gekregen te hebben?

z

Zoals ik al eerder zei kan jij alleen maar de gemiddelde bitrate van een kanaal  lezen,en niet van elke kanaal per seconde.

En de totale bitrate is 66 Mbps.

Alleen wanneer de beeldinformatie zodanig op alle kanalen wijzigd dat alle zenders hun maximale bitstream nodig hebben heb je gelijk dat dan de beeldkwaliteit van alle zenders minder wordt.

Wat een heleboel gebruikers niet eens interesseerd.

Je weet niet hoeveel mensen nog tot eind vorig jaar SD keken enbdat nog zouden doen als Astra 19 niet gestopt was.

Die balen dat ze nieuwe apparatuur moeten kopen en veel gaan daarom nu over naar Joyne.

Die zeuren niet over een paar pixels die ze toch niet zien.

Als je de getoonde bitrate van de 

eerste 4 kanalen over output 1 bij elkaar optelt zul je zien dat de payload veel hoger is: 25816 Kbps.

IMG_9039.JPG

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei commentaar:

 

Die zeuren niet over een paar pixels die ze toch niet zien.

 

IMG_9039.JPG

Die ze niet zien betwijfel ik dat ze het niet merken ja. 

Vandaag geschakeld tussen 6mb sd en 14mb hd met zelfde basis materiaal van rtl duitsland het verschil was goed zichtbaar waarbij rtl D SD al een hogere bitrate heeft als joyne HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei commentaar:

@Louishog Als je zeker wilt zijn van een 65cm die behalve Joyne ook  Astra 23 ontvangt in de Algarve kan je een B&R of een EISS nemen, maar wel met een Inverto Black Ultra lnb.

Als het alleen om Joyne gaat kan je in principe elk merk 64cm schotel nemen.

Er is ook een EISS systeem voor de Triax 64cm.

Meetresultaten voor Astra zijn bekend, en voor Joyne verwacht ik eind vd week te vermelden.

Mogelijk ben ik niet duidelijk geweest maar ik bedoel een duoblock als deze bestaat!

op internet heb ik wel een duoblock gevonden van 4,5 Gr,

is deze geschikt voor eutelsat 9/hotbird op een 65cm schotel?

aangepast door Louishog
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Louishog We hebben dat hier getest en dat werkt. Maar de antennes hebben een stand voor Astra 19 en 23 en die staan in een andere hoek.

Sprietje heeft dat hier al vaker uitgelegd.

De kans dat dit goed werkt in de Algarve is klein, afgezien van het feit dat de invalshoek daar nog kleiner is.

Wij adviseren dat in ieder geval nooit. Wij zeggen gebruik een single lnb en draai je schotel.

Dan is het altijd goed.

Misschien dat sprietje hiet nog op in wil gaan.

Daarnaast zitten op 9 Oost nog 54 FTA kanalen waarondet diverse Franse-Duitse en Engelse kanalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...