Ga naar inhoud


Windows activeren op nieuwe laptop


Jürgen

Aanbevolen berichten

De onderstaande vraag heeft betrekking op een Apple MacBook Pro maar omdat het over het activeren van Windows 10 gaat toch maar in dit forum geplaatst.

 

Kort geleden heb ik mijn Apple MacBook Pro vervangen voor een nieuwe.

Op de oude had ik via BootCamp mijn officiële Windows 10 Pro versie geïnstalleerd.

Weliswaar heb ik voor de verkoop van de oude laptop de BootCamp partitie verwijderd maar waarschijnlijk staat die Windows versie bij MS nog op de oude laptop geregistreerd.

 

Ik heb nu dezelfde officieel aangekochte Windows 10 Pro versie eveneens via BootCamp nu op de nieuwe MacBook geïnstalleerd en die draait op zich prima.

Nadat ik de licentiekey van deze Windows 10 Pro had ingegeven wilde ik deze activeren maar dat wil niet lukken, waarschijnlijk ook mede veroorzaakt dat ik geen MS account (meer) heb.

 

Nu eerst een vraag vooraf, is het überhaupt noodzakelijk om deze versie te activeren want alles functioneert uitstekend.

Wat gebeurt er als ik het zo laat, immers gebruik ik Windows misschien maar 2 á 3 keer per jaar.

 

Mocht het wel noodzakelijk zijn, hoe kan ik deze versie dan activeren?

Ik weet trouwens niet eens zeker of ik op de oude laptop de Windows 10 versie wel had geactiveerd.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik had iets soortgelijks op mijn pC

na een cloon installatie van HDD naar SSD die op zich prima en snel ging

omdat de hardware nieuw was wilde windows 10 ge her activeerd worden

 

na wat problemen heb ik Microsoft gebeld en dat activeren remote laten oplossen...

 

je geeft toestemming om je pC over te nemen door een support technicus en die regelt dat actieveren voor je

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

?...

 

Nu eerst een vraag vooraf, is het überhaupt noodzakelijk om deze versie te activeren want alles functioneert uitstekend.

Wat gebeurt er als ik het zo laat, immers gebruik ik Windows misschien maar 2 á 3 keer per jaar.

 ....

Volgens mij had ik dit hiermee in mijn OB toch duidelijk gevraagd!

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Windows niet activeert mis je veel functionaliteit. Persoonlijke instellingen kunnen niet bewaard worden enz.. Steeds meer popups.

 

Gewoon even met MS bellen en zeg dat je oude Macbook defect was en dat je een vervangende hebt ontvangen. Als je geen retail versie hebt mag je Windows 10 officieel maar op 1 apparaat activeren (inderdaad dat gaat automatisch als je nieuwe installeert op diezelfde computer). Koop je iets nieuws, dan behoor je ook een nieuwe Windows 10 licentie kopen.  Vandaar mijn tip over defect en vervanging. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kort geleden heb ik mijn Apple MacBook Pro vervangen voor een nieuwe.

Op de oude had ik via BootCamp mijn officiële Windows 10 Pro versie geïnstalleerd.

hier is geen sprake van een nieuwe laptop waar je automatisch een windows 10 versie bij geleverd krijgt

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dan zouden ze je bij microsoft zo kunnen helpen om hem weer geactiveerd te krijgen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...