Ga naar inhoud


Windows activeren op nieuwe laptop


Jürgen

Aanbevolen berichten


Windows word tegenwoordig geactiveerd aan de hand van een code in de bios van het moederbord..simpel gezegd.

Bij het vervangen van het moederbord komt de bioscode niet meer overeen bij microsoft en verlangen zij een nieuwe activatie, of zelfs een nieuwe licentie.

Tenzij je medewerking krijgt van Microsoft, wat na het afbraakbeleid van Nadella veel geluk vergt,vrees ik dat het ene nieuwe licentie word.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen telefonisch contact gehad met een Engelstalige medewerker van de MS activeringsservice.

Na circa 15 minuten alles en nog wat te hebben uitgelegd en alle codes te hebben doorgegeven kwam de medewerker tot conclusie dat dit een klusje is voor een andere afdeling en die kon ik bellen onder nummer 0031 800 022 6801.

Hierbij gaf hij ook aan dat het bij de betreffende versie ging om een Retail MS DN, wat dat dan ook mag zijn.

 

Helaas, als ik het opgegeven nummer bel krijg ik de melding '..dit nummer is niet in gebruik..'.

 

Nu ben ik ruim 2 jaar geleden naar Apple overgestapt omdat ik het met Windows helemaal heb gehad en dit bewijst alweer dat ik de stap niet voor niets heb genomen.

 

Ik denk dat ik het maar hierbij laat, ik gebruik Windows hoogstens 2 à 3 keer per jaar en dan maar zonder activering.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het een andere naar geven maar het is in feite een doorontwikkeling van het BIOS. Het doel is nog steeds de besturing van de onderliggende hardware.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is bekend beste,

maar een code in het BIOS uitlezen is niet wat er gebeurd er wordt uit een aantal vaste gegevens een sleutel gegenereerd middels algoritmen en cryptie

bij een pC achtige

 

bij Apple - MAC gaat het iets anders mbt de hardware

met bootcamp is er dus ook een probleem met een reeds geregistreerde W10

lees maar na op de Apple fora

 

back to actieveren en heractivatie

overigens het telefoonnummer met volledige 24/7 support kan ik je geven Juergen voor als je er nog tijd in wilt steken

Dat is een nummer in USA en is voor de Windows gebruiker kosteloos indien het product daadwerkelijk gekocht is BIJ Microsoft zelf

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt maar nee, ik ga er geen tijd meer insteken.

 

Windows 10 Pro draait op de MacBook en als ik tegen problemen aanloop omdat de activatie niet mogelijk is dan zie ik het wel weer, zoals al gezegd ik kan desnoods zonder.

 

De aan de MacBook gerelateerde Hardware updates, drivers e.d. worden immers wel automatisch geïnstalleerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is bekend beste,

maar een code in het BIOS uitlezen is niet wat er gebeurd er wordt uit een aantal vaste gegevens een sleutel gegenereerd middels algoritmen en cryptie

bij een pC achtige

 

bij Apple - MAC gaat het iets anders mbt de hardware

met bootcamp is er dus ook een probleem met een reeds geregistreerde W10

lees maar na op de Apple fora

 

back to actieveren en heractivatie

overigens het telefoonnummer met volledige 24/7 support kan ik je geven Juergen voor als je er nog tijd in wilt steken

Dat is een nummer in USA en is voor de Windows gebruiker kosteloos indien het product daadwerkelijk gekocht is BIJ Microsoft zelf

Elke denkbare computer heeft een BIOS. Een zogenoemde Basic Input Output System, wat simpelweg inhoud dat wanneer er spanning op het moederbord komt, er een stukje software geactiveerd word wat zegt wat het moederbord moet gaan doen.

En ja, een mac heeft ook een moederbord met bios en verschilt niet met een pc.

Hoewel, tegenwoordig is het EFI of UEFI wat het BIOS moet gaan vervangen.

Het is het OS wat bepaald wat voor computer het is.. MAC ( in feite UNIX met een GUI,) of Windows (DOS met een GUI)

 

..en Tonski, gezien jouw computerhardwarekennis zal ik ook nog even uitleggen wat een 'GUI' is.... een grafische user interface.

Ooit gehoord van UEFI?

 

http://computerworld.nl/it-beheer/75721-wat-is-uefi

 

..en laat nu net Windows 10 gebruik maken van UEFI..

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...