Ga naar inhoud


Geprint object van je bed halen?


Con

Aanbevolen berichten

Inmiddels heb ik alles maar in de wind geslagen, de buildtak, de tape en ook de prittstift.

Ik print nu alleen nog maar rechtstreeks op glas. (en aan de onderkant waanzinnig glad,

je kunt er je haar in kammen)

Waarom? Alles had zijn nadeel en heb een modus gevonden (denk ik) op goed direct op

het glas te printen. Maar hoe haal je het eraf?

Natuurlijk, grote ontwerpen pa je gewoon een hamer en breekijzer, no problem maa wat

te denken aan bussen met een wanddikte van 0,5 mm? Ook dan kun je met en boorhamer...

maar dan moet e er wel een paar printen denk ik voordat dat lukt.

De oplossing is echter simpel.

Pak je glasplaat, draai het om en laat de waterkraan maar aan de "onderkant" stromen.

DENK EROM dat je langzaam de temperatuur van het water aanpast.

Je ziet dan dat het filament (je kijkt tenslotte aan de onderkant) loslaten.

Subtieler kan niet. Daarna uiteraard gelijk ff je glasplaat schoonmaken.

Vóór iedere printbeurt maak ik mijn glasplaat schoon met TEC reiniger, een foam die

ook 'wordt gebruikt om oppervlakten te ontvetten. Heel belangrijk. 

 

En dan denk je wellicht, wat en rompslomp allemaal. Ja, dat is het maar als je na een

paar keer niet beter weet gaat het meeste vanzelf.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Topic is al weer bijna 2 maanden oud maar lees graag dit soort topics om ook probleemloze prints op de glasplaat te kunnen krijgen.

Waar ik nieuwsgierig naar ben Con is de temperatuur van je bed tijdens het printen op een glasplaat.

Mijn ervaring is dat bij een bedtemperatuur van rond de 60 graden de kleinere onderdelen toch best snel los laten.

Gebruik je een extra plaksel? of iets? Ik heb nog niet de kurken isolatie onder mijn bed overigens.

Ik reinig mijn glasplaat altijd grondig en de laatste veeg is met remmenreiniger, vet is dan niet meer de issue.

Grote onderdelen gaan goed en daarmee kan je je eigen bijna in scheren zo spiegelglad dat is.

Ben benieuwd naar jou ervaring hierin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn onderdelen laten niet los. Ik print nog steeds rechtstreek op het glas.

Maar maak wel voor het printen de plaat (waar wordt geprint)  weer schoon.

Mijn bed staat altijd op 60 graden, ik gebruik alleen PLA en wel van ColorFabb.

En ik pas altijd 2 lijnen skirt toe en controleer altijd de eerste volledige layer.

Is die goed? Dan gaat de rest ook.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...