Ga naar inhoud


Gedeelde mappen MacBook op iPad bekijken


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn MacBook bestandsdeling binnen het LAN aan staan en ik heb een van de mappen gedeeld.

Nu wil ik de gedeelde map op mijn iPad Mini 4 met (High) Sierra raadplegen en / of wijzigen.

 

Ik zie echter op mijn iPad geen mogelijkheid om die gedeelde MacBook map te raadplegen.

Is dit überhaupt mogelijk en zo ja, waar kan ik dit dan vinden?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een iOS apparaat heeft nu eenmaal geen verkenner/finder achtig iets. Een alternatief hiervoor is iCloud drive, dan heb je geen app nodig of één van de andere clouddiensten. Dit kan dan eventueel via Safari of een app.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik het probleem toch kunnen oplossen.

 

Ik gebruikte op mijn iPad Mini 4 al de app FileExplorer Pro dus deze gebruikt ik nu ook hiervoor. 
Op deze app kun je diverse connecties toevoegen waaronder ook macOS waardoor ik ook een verbinding naar mijn MacBook Pro kon vastleggen. 
Nadat de verbinding is aangemaakt kan ik feitelijk via mijn iPad alle gedeelde mappen van mijn macBook raadplegen en al naar gelang de gekozen instellingen ook wijzigen. 

Zo heb ik b.v. op de MacBook een map met meer dan 10.000 foto's staan welke ondergebracht zijn in mappen met de benaming jaar - maand en beschrijving waardoor foto's nu gemakkelijk terug te vinden zijn. 
Door in FileExplorer Pro nu op een map te klikken kan ik heel eenvoudig door de betreffende foto's bladeren. 

Uiteraard heb ik deze fotomappen ook met Google Drive gesynchroniseerd maar omdat de synchronisatie nu tijdelijk door de omzetting naar het APFS filesysteem niet werkt kan ik de foto's dus ook via het LAN (WiFi) op de iPad raadplegen. 

 

Apple heeft in IOS versie 11 nu ook een soort Verkenner / Bestandsbeheer / File app geïntroduceerd waarmee bestandsbeheer beperkt mogelijk is maar het begin is er...;)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen met cloudservices...  maar het is een begin.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...