Ga naar inhoud


Het zender ELTR ontvangen.


Turanist

Aanbevolen berichten

Dag leden, ik wil namens mijn neefje vragen hoe we het zender ELTR kunnen ontvangen. Dit zender is op Türksat 3A East Beam te vinden maar wij kunnen het maar niet ontvangen en terwijl we TRT oost pakket met gemiddeld 35% constante signaal ontvangen. Me neefje heeft een Triax schotel van 88cm en een Inverto Ultra Black twin lnb. Wij wonen in Enschede. Zijn er mensen die wel dit zender kunnen ontvangen? Groetjes Turanist.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat is wel weinig signaal 

gemiddeld 35% constante signaal

deze eerst eens wat hoger laten komen +-75%

en dan kan je verder gaan werken

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang deze met een deltastar 90 cm . Ontvangst zo een 7dB ((50%).

Reken wat regenreserve bij en je komt op een schotel van 120 cm. voor stabiele ontvangst.

 

42.0°E  11022, H, 2220  DVB-S  FEC 2/3   ELTR (Scopus Network Technologies) 4:2:0

 

ScreenShot305.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@youriy, Zender ELTR zit op ferquentie Türksat 3A East Beam 11022 H 2222 3/4.

 

Dit is nogal zuur voor mij maar de probleem ligt bij mijn decoder.. Want ik had daarna de antenne kabel op de tv van me neefje aangesloten en ja hoor zijn tv vindt het zender ELTR en krijgt op de Trt oost pakket vele malen hogere signaal zeker de dubbele als mijn decoder binnen!! Ik zag duidelijk het verschil, de beeldkwaliet was minstens 2x zo goed.. En dit betekend voor mij dat als ik in de toekomst een grote schotel wil aanschaffen dan moet ik of de Tuner veranderen of een andere decoder kopen..... :-(

aangepast door Turanist
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang de ELTR 11022 H  2220 DVB-S fec 2/3 met een inverto triple single feed 23 mm lnb 13E  + 16 E+ 19 E  voor 85-cm schotel die ik gebruik voor 39E + 42 E+ 45 E op een Triax 88

cm met een octagon SF 908 G HD tuner met een ontvangstkwaliteit van 65 %  stabiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de AVL6211 Tuner in mijn box ontvang ik op TRT 1HD 77% en op TRT AVAZ 37% signaal. Ps; heb geen dreambox hoor, heb een mooie skin daarvan kunnen downloaden :-) beste leden maar hoe kan ik mijn probleem oplossen dan kan een andere tuner erin worden geplaatst of ben ik genoodzaakt om een andere decoder te kopen? De Silicon Si2166B dual tuner past die ook in de 4K dreambox en hoe goed zijn de Tuners van Vu+, misschien koop ik wel een Vu+ decoder?? Groetjes.

DSC_0069.JPG

DSC_0068.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is me inderdaad opgevallen toen ik vooral naar de afbeeldingen keek van deze tuners. De aansluitingen zijn ook anders dan in mijn box maar hoe kan de AVL6211 Tuner in verschillende decoder bevinden dan? Bijvoorbeeld in de Xtrend 10000 zat in het verleden een AVL6211 tuner, zo was dat ook met de Vu+ het geval.. En als het inderdaad dat iedere tuner merk gebonden is hoe kan een AVL6211 Tuner in verschilende decoder bevinden dan? Maar goed opdit moment wil ik weten hoe de werking van Vu+ is en hoe goed de Tuners van Vu+ met zwakke signalen overweg gaat en met name hoe hoog zal de signaal zijn als ik met een Vu+ decoder naar de zenders van Türksat 3A East Beam ga zoeken? Zal ik hoger uit komen dan de signaal die ik opdit haal met mijn decoder?  (ik wil niet vervelend zijn maar ik heb echt het gevoel dat ik bijna moet smeken om hulp hier.... Helpen moet niet teveel gevraagd zijn....) 

aangepast door Turanist
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is op zich niet zo verwonderlijk, als ik het kopje lees (zender ELTR ontvangen) zonder er ook maar bij te vermelden dat het over Turksat gaat dan voel ik me onder de vele topics al niet erg aangesproken omdat die naam me niets zegt, Kirgyzstan echter veel meer. De versierseltjes boven die naam op het scherm zijn voor ons onleesbaar. Maar dan neemt het gesprek allerlei wendingen en blijkt dat je wilt weten of en waarom een tuner uit een ander apparaat in jouw 4K doos gebruikt kan worden.

 

Natuurlijk ben je dan allang nagenoeg iedereen kwijt geraakt onderweg. Ik heb zoals de meeste mensen ook alleen maar tuners die bij het desbetreffende toestel horen, in mijn  geval een ET 9500. De kans dat je iemand tegenkomt die toestellen en tuners hebben zoals de jouwe is minimaal en dan moet die ook nog eens bij toeval op deze thread terecht zijn gekomen. Je kunt mensen niet verwijten dat ze niet reageren als je er zelf zo'n zooitje van maakt.

 

Een definitief antwoord kan ik je op je laatste vraag niet geven maar ik zou denken dat er een verschil is tussen een tuner en de platine waarop deze gezet is. De tuner kan wellicht dezelfde zijn maar de platine bepaalt door zijn aansluitingen en misschien nog wel door andere erop aanwezige chips voor welke ontvanger die tuner bedoeld is. Ik zou niet verbaasd zijn als dat het antwoord op je vraag is. Zelf ben ik enige tijd geleden niet overgestapt op een ET 10000 omdat mij werd verteld dat de tuners van mijn ET 9500 daar niet op pasten. Het zou vreemd zijn als dat tussen ander merken anders zou liggen maar uitsluiten kan ik het niet.

aangepast door T90user
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien  had ik de titel beter moeten invoeren.. Maar ik ging er wel ervan uit dat het wel duidelijk was dat ELTR, Kirgyzstaanse zender was die op de East Beam van de Türksat 3A zit.. Maar het enige wat ik wil is zo goed mogelijk de zenders van Türksat 3A East Beam ontvangen. Op mijn vorige LNB konde ik helemaal niks van Türksat 3A East Beam ontvangen.. Dus heb ik mijn huidige twin LNB vervangen met een Inverto Black Ultra twin LNB en toen kreeg ik tot  39% signaal op de TRT oost pakket. Ik weet dat mijn decoder de probleem is voor slechte ontvangst op de zenders van Turksat 3A East Beam want ik heb daarna de antenne kabel op de tv aangesloten en kreeg zeker boven 50% signaal op de TRT oost pakket en ook kreeg ik de zender ELTR Kirgyzstan binnen met een signaal van boven de 50%. En als ik de meter van de tv mag geloven zat de signaal op '''Erg Hoog'' De beeldkwaliteit was zeker 2x zo hoog als van mijn decoder toen ik naar TRT AVAZ zapte. Ook wil ik in de toekomst met een schotel van 120 cm zoveel mogelijk zenders van Turksat 4A East Beam ontvangen. En daarvoor heb ik een uitstekende LNB nodig maar ook een uitstekende Tuner. De LNB heb ik al nu nog de Tuner. En als ik mijn huidige decoder zal blijven gebruiken zal ik in de toekomst ook last hebben van signaal verlies. Daarvoor heb ik een andere tuner of een andere decoder nodig om optimaal het binenkomende signaal te kunnen ontvangen. En dit is de reden waarom ik heletijd om advies vraag!

 

Een grotere schotel ga ik zeker in de toekomst aanschaffen maar dat lukt me niet opdit moment. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden ik hoop dat met deze foto's kan laten dat mijn de DVB-S2 tuner van mijn decoder niet optimaal werkt. Ferquentie zender ELTR Kırgızistan: 11022 H 2222 TRT oost pakket 11096 H 30000. Afbeelding van TV zijn de eerste foto's. De 3e foto is van mijn decoder. De laatste foto's op de volgende bericht zijn van de tv.

DSC_0075.JPG

DSC_0074.JPG

DSC_0069.JPG

aangepast door Turanist
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak ik heb eerder ook gezegd ik gebruik alleen het skin van een dreambox. Ik heb een Mut@nt hd2400 decoder. (deze enigma2 skin kun je makkelijk in Applicaties downloaden) Als image gebruik ik OpenAtv v6.1 Update versie 10 september 2017! In de tunerconfig kan ik wijzigen naar: geavanceerd, eenvoudig en niets aangesloten of gelijk aan. Bij geavanceerd kan ik diseqc 1.0 1.1 1.2 en 1.3 kiezen maar ik gebruik geen diseqc dus die optie laat ik ook uit. Ik ging ook met de Tuner instellingen pielen, zelfs op lnb 18v zetten heeft niks geholpen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wanneer je de tuner vervangt door een identiek exemplaar?

 

Je tuner kan ook gewoon defect zijn.

 

Verder zijn ontvangers geen meetinstrumenten, je kan niet de meetwaarden van ontvangers vergelijken en daar een conclusie aan verbinden.

Wanneer er een probleem in je software of zenderlijst of je satellite.xml zit kan dat ook de oorzaak zijn dat je die zender niet ontvangt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesvDat had ik al in het begin gedaan, en zelfs uit voorzorg heb ik alle bij de tuners met een andere exemplaar vervangen. Ook om extra goed te testen had ik alle vier de gleuven getest met 4 nieuwe tuners. Op volgende, enkel omgekeerd niks heeft geholpen. De Mut@nt gebruikt een of andere blauwe samsung tuners.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...