Ga naar inhoud


turksat 42 en eutelsat 7 op 1 satteliet met 2 ontvangers


sero23

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik zit een beetje in een knoop.

Ik wil namelijk ligtv HD pakket ontvangen via de schotel omdat dit een stuk goedkoper is met een abonnement die via Turkije loopt dan de Europese versie die vele malen duurder is en de uitzending via het internet verloopt. 

 

Ik heb nu een schotel van 88 cm van triax volgens mij ( ik kan dit niet met zekerheid zeggen, omdat de schotel niet 1 2 bereikbaar is en ik ben momenteel niet in staat om het te controleren.) Op deze schotel kunnen er meerde LNB aangesloten. 

 

Mijn vraag is nu: Wat is de beste opstelling om Turksat 42 oost en Eutelsat 7 oost op 1 receiver te ontvangen. Dit omdat ik normaal Turksat kijk en de Eutelsat is voor de Ligtv HD. Want op Turksat is alleen Ligtv SD beschikbaar. Ik heb om de Ligtv HD die via Eutelsat loopt, een kaart nodig die in Turkije aangeschaft moet worden. 

 

Ik wil desnoods een andere schotel kopen als dit de beste optie is, Wat word er dan aangeraden en in combinatie met welke LNB's.

 

Ik wil later ook nog een kabel trekken naar een receiver in me slaapkamer met de zelfde opties als in de woonkamer, dus lijkt mij dat ik voor een dubbele LNB kop moet gaan.

 

En moet er hiervoor een ander soort receiver gekocht worden en zoja welke word aangeraden voor HD beeld kwaliteit. Want ik heb nu een Sab ontvanger weet alleen niet welk model. Sorry voor zoveel onduidelijkheden, maar wat zouden jullie als opstelling gebruiken gewoon vanaf nul. Zou graag van jullie terug willen horen, vooral omdat ik dan een kaart uit Turkije moet regelen.

 

Ik wil dit af hebben voordat het voetbal seizoen in Turkije weer echt begint, hoop dat het lukt met me huidige opstelling door alleen LNB ofzo toe te voegen.

 

M.V.G.

Sero23

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik zou persoonlijk nog een schotel bijplaatsen

1X turksat 42°E schotel 88 cm van triax

1X eutelsat 7°E schotel 88 cm van triax

neem ook goede coax kabel

 

 

2X twin lnb's

post-41606-0-73843800-1406760962.jpg

 

2x switsch

post-41606-0-67366600-1406761001.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 4x DB800 prv  1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zal niet goed gaan lukken,de afstand tussen die 2 sats is een beetje ver

of nog een optie,een diseqc motor erop maar dan ken je maar 1 ontvanger

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 4x DB800 prv  1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TOROIDAL 90, met deze zou het kunnen lukken ,maar zelf heb ik er nooit me gewerkt


Hoofdreflector
Hoogte 96,7 cm
Breedte 108,6 cm
Sub Reflector
Hoogte 36.1 cm
Breedte 83,6 cm
Netto gewicht
14,1 kg
Frequentie bereik 10.70 -12.75 Ghz
Polarizatie Lineair & Circulair
Satellietbereik 40° in boog dit zou kunnen lukken je hebt  35° nodig tussen jou sats
Mid Band Gain@12.5 Ghz 39,65 Db (± 0,45 Db)
Aanbevolen satelliet afstand 3°
Rendement 65 - 80%
Reflector materieel gegalvaniseerd staal met Polyester poederlak
Mounttype Elevatie over Azimuth
Werkingstemperatuur -30°C tot +60°C
Relatieve vochtigheidsgraad 0-90%
Operationele windkracht 80 km/uur
Maximale windkracht 200 km/uur
Diameter buismontage 60mm
LNBF installatie 1 -16 LNBF's

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 4x DB800 prv  1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, bedankt voor je snelle reacties, ik zal er nog even over moeten nadenken. Maar zou het met die wavefront schotels helemaal niet lukken denk je of moeizaam?

De twee satellieten die jij wilt ontvangen, liggen 35 graden uit elkaar.

De ontvangst ervan is alleen te realiseren met een rotor, dus een draaibaar systeem. Of twee losse schotels.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Turksat is met een 60cm-schotel te ontvangen, de Eutelsat 7e met een 75cm-schotel.
Je kunt hiervoor de T90 nemen. Dat is geen probleem maar goedkoper is het om een 75cm en een 60cm schotel onder een hoek van 39 graden t.o.v. elkaar te plaatsen. Dan ben je voor €37,50 klaar.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

Ik ben van het volgende uitgegaan:
De ontvangssterkte is als volgt:
Türksat 2A westbeam 53dBw = 50cm
Türksat 2A oostbeam niet te ontvangen
Türksat 3A westbeam 50dBw = 55cm
Türksat 3A oostbeam 41dBw = 130cm
Türksat 4A westbeam = 50cm
Türksat 4A oostbeam niet te ontvangen
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie wel om mij heen dat de Turkse gemeenschap doorgaans de voorkeur geeft aan schotels van 80cm.

Ik neem aan dat daar misschien toch een reden voor is.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De twee satellieten die jij wilt ontvangen, liggen 35 graden uit elkaar.

De ontvangst ervan is alleen te realiseren met een rotor, dus een draaibaar systeem. Of twee losse schotels.

 

35 graden is simpel te overbruggen met een big bisat , je kunt er zelfs tot maximum 45 graden mee gaan.

De 7°E is geen probleem heb deze zelf op een big bisat , de 42°E is nog sterker gaat dus zeker lukken.

Het voordeel is je kunt er nog een zestal lnb's bijplaatsen , bvb. 13°E,19,2°E,23,5°E,28,2°E......... en wie weet gaat de 39°E ook nog.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat mensen voor een 80 cm schotel gsan is omdat een aantal bekende zenders niet te ontvamgen zijn met een kleinere schotel, je krijgt dan niet of nauwelijks signaal.

 

En een vraagje over de bigbisat, zou dus een optie kunnen zijn naast de twee schotels optie. Maar zijn die hoeke net kiele kiele te bereiken of zonder problemen, niet dat als er een harde windstoot is en die schotel beweegt dat ik dan een van de twee opeens niet meer kan bereiken? Want dan zou de twee schotel optie misschien toch wel beter zijn. Want de schotel zou dan vrij in de wind staan op het dak van het portiek en omring zijn er geen hoge gebouwen of andere belemmeringen die de windstoten verzachten ofzo. Ze komen boven op de 4e verdieping in berband met dat we geen schotels op balkon mogen plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

staan er nog schotel op het dak zal ik maar zeggen,van andere bewoners

anders 1 delen met een twin lnb

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 4x DB800 prv  1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenders die je met een 80cm-schotel net kunt ontvangen zullen wel de zenders zijn op de Türksat 3A oostbeam waar je voor een goede ontvangst ook met flinke regen een 130cm schotel voor nodig hebt. Dan ga je het ook niet redden met een Visiosat Big Bisat want die geeft maar een versterking van 36dB wat overeen komt met een Triax 64.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...