Ga naar inhoud


waarden voor de sat-ontvanger om schotel goed uit te richten


ferranti

Aanbevolen berichten

goeiemorgen

 

volgende installatie

tv vlaanderen 60cm met tv vlaanderen triple lnb

sab sky 4800 mini satelliet ontvanger

samsung ue43ku6670s tv

 

ik weet het niet meer, ik krijg het niet afgesteld

wat is nu de beste methode om de schotel goed af te stellen

de lnb is met de mal al uitgericht

zijn der bepaalde waarden die ik moet invullen 

voor diseqc 1.0 en diseqc 1.1 lnb en transponder dat ik zeker ben dat ik de juiste satelliet heb

op welke satelliet moet ik me concentreren bij het afstellen

 

mvg

carlo

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste ferranti

 

Welkom op dit forum

 

Tja ik weet niet waar jij je op dit moment bevindt maar in België was 18.30 uur toen jij het bericht schreef, eerder avond dan morgen.:D:D

 

Je moet de ontvanger instellen op Diseqc-1.0 en dan de satellieten als volgt instellen:
Astra 19,2 op positie 1
Astra 23,5 op positie 2
Astra 28,2 op positie 3

 

Je moet de schotel afstellen op de middelste satelliet, de Astra 23,5.

Is de zenderlijst van TV Vlaanderen al ingeladen?

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

goeiemorgen

 

de waarden voor diseqc 1.0 had ik ondertussen ook al gevonden, op de sab heb ik voor astra 19.2 poort 1 gezet  op de tv heb ik daar 1/4 gekozen enz

ik kijk alleen naar de vrije kanalen

mag ik er ook van uit gaan dat lnb-oscilator lager  9750 en lnb-osillator hoger 10750 op de tv gelijk is aan lnb freq (9750 - 10750) op de sab

het probleem zit er dan ook nog eens dat als ik via de tv wil instellen dat die het menu te snel afsluit

dus probeer ik het via de sab te doen maar met de verschillen in de instellingen was het in het begin wat zoeken

ik heb gisteren dan ook maar eens gezocht achter de soft van de sab en heb deze maar dadelijk een update gegeven

dus nu moet ik de astra op 23.5 goed gaan uitrichten

is er een kanaal waar ik me moet op richten voor de goede afstelling

op de gsm heb ik een app voor satellieten gezet is dat een redelijk goed hulpmiddel om uit te richten

 

mvg

carlo

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de oscillator frequenties niet afstellen op 9750 en 10750 maar op 9750 en 10600.


Een vrij te ontvangen zender op de Astra 23,5 die heel makkelijk te ontvangen is, is de zender Ocko. Die zit op transponder 12168V en heeft verder de parameters, DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij een zender van de Astra 23,5 op poort 3 ontvangt, dus die van de Astra 28,2, dan staat de schotel niet goed afgesteld en daarom ontvang je waarschijnlijk ook niets op je tv.
Hou je hand of plak een reepje aluminiumfolie eens even voor de middelste lnb. Valt het signaal dan weg van de Astra 23,5?

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-9-2017 om 17:39 zei ferranti:

op de sab heb ik +90 signaal op de tv 0 signaal

wat is hier mis

 

+90 wat? Signaalsterkte of signaalkwaliteit?

 

En een veel belangrijkere vraag: Heb je met die waarde van +90 beeld dat bij die sat/die frekwentie past?

Al heb je 180 of 1800 of welke waarde er ook aan geplakt wordt; alleen het noemen van cijfers zegt niet zoveel. Ontvangers geven doorgaans ook bepaald geen geijkte waarden...

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gebruik je dezelfde kabel voor je ontvanger en tv?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb voor beide toestellen een aparte kabel naar de lnb lopen

als het weer het toelaat zal ik nog eens proberen om de schotel uit te richten

ik ben geen liefhebber van hoogtes en ladders

uitrichten gaat ook moeilijk

met een tablet waarop ik het beeld van de tv bekijk dat door een ip-camera wordt vastgelegd

en dan met een lader op een schuin dak dat is voor mij telkens even doorbijten

dan zie ik enkel signaalsterkte en signaalkwaliteit van de satelliet en de ingestelde transponder

meer beeld heb ik er niet van 

 

mvg

carlo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...