Ga naar inhoud


Triple lnb in frankrijk


Marcfrance

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Marcfrance zei:

Als ik de skew verdraai, waarmee de 19.2 kop dus veel verdraaid, dan blijft de 23.5 echter goed ontvangen..

 

Mm. Die test maakt het beeld inderdaad een beetje anders.

Heb je wellicht een monoblock met een andere diseqc indeling dan de standaard CanalDigitaal duo-LNB?

Hoe staat(stond) nu de diseqc ingesteld voor 23E?

Heb je je hand voor de LNB koppen gehouden, om te checken met welke LNB je nu 23E ontvangt (zoals Sprietje al beschreef)?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laat ik nu heel toevallig jl. donderdag op een locatie kwam waar een Duo twin LNB een omgekeerde DISEqC instelling had. Het is dat ik het constateerde anders had dit mij nogal wat tijd gekost. De schotel moest verhangen worden en met een omgewisselde DISEqC is uitrichten op basis van de standaardwaardes niet heel handig. Hobby is leuk mits er logica in zit. Deze zwarte Inverto DUO LNB was ongeveer 10 jaar oud volgens zeggen. Ik heb hier nog ‘eenzelfde’ LNB liggen met de standaard DISEqC aansturing. Astra 1 poort 1 (A), Astra 3 poort 2 (B). Voor het geval iemand denkt dat de LNB op zijn kop gemonteerd was, dit was niet zo. 🤣

Voor mij was het een uniek exemplaar. 😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag,

 

nou net ff tijd om jullie tips toe te passen. Bijgaand foto en type nr lnb. 

ik heb de 23.5 in de klem zitten (linkse kop in de schotel kijkend) als ik deze afdek heb ik geen beeld meer, dus ik kan denk ik aannemen dat hij goed gericht is.de diseqc A staat op 23.5 en b op 19.2 dank werkt 23.5 maar 19.2 krijgt geen signaal.

als ik dit omdraai diseqc A voor astra 19.2 en b voor 23.5 krijg ik geen signaal voor beiden. Lijkt mij dat lnb niet goed is.

aangezien ik toch een triple kop wil, denk ik nu dat ik de lnb moet omzetten. De 23.5 op diseqc b zetten en de 19.2 op a en de 28.5 op c

denk ik dan juist?

AC76D161-09CF-447F-BD0C-5D31EDE0BFA0.jpeg

9C02F3AD-9731-4C4F-9810-7A2B1ADB032E.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de IDLB-SINM25-DOPO4-8pp is helemaal geen 4,3 graden duo-lnb voor een schotel van 60cm. Dit is een 4 graden monoblock bijv. voor de 9 oost en 13 oost voor een schotel van 70cm breed. Hierbij is de oostelijke satelliet diseqc positie A en de westelijke satelliet diseqc-positie B. Gebruik je die voor de Astra 19,2 en Astra 23,5, dan heeft Astra 23,5 inderdaad diseqc-positie 1 of A. Maar deze lnb is dus niet gemaakt voor een schotel van 60cm maar voor een schotel van 70cm en hij is nog steeds te koop, zie: https://www.inverto.tv/lnb/100/single-monoblock-23mm-lnb-40-for-80cm-dish

 

Om de schotel goed uit te richten zou ik eerst de enkele lnb monteren, daarna de triple-lnb, dan kan het niet fout gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan slecht nieuws, degene die hem aan mij heeft verkocht inclusief deze schotel. Heeft mij gezegt dat dit bij hem voor astra 19.2 en 23.5 heeft gewerkt.

het goede nieuws is dat ik je raad hebt opgevolgt, nogmaals fijn afgesteld met single lnb en toen vervangen voor triple lnb. Appeltje eitje🙃, werkt allemaal als een trein. Snap nu ook het gedoe met diseqc en transponders beter. Heb de receiver/tv gereset en alles nieuw geïnstalleerd en ook dit werkte nu naar behoren, moest wel per sateliet handmatig transponderfreq  ingeven, want standaard komt de tv met 19.2.

iedereen hartelijk bedankt, en natuurlijk speciaal ook hartelijk dank voor jou sprietje. Zonder je hulp had ik denk ik de boel van het dak gehaald.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat 3 graden monoblock kun je wel de Astra 19,2 en 23,5 ontvangen maar niet optimaal. De afstand tussen de koppen is te groot voor een schotel van 60cm. Het klopt dus wel wat de vorige eigenaar van de schotel zei dat hij beide satellieten kon ontvangen.

 

Mooi dat je nu de 3 satellieten kunt ontvangen.
Ik hoop dat je de zender RTS Svet op positie 247 van de CD-zenderlijst hebt gebruikt om de schotel optimaal uit te richten op de Astra 23,5 en de mal om de juiste schuinte in te stellen met een waterpas.

 

Je hebt dus een TV met ingebouwde satellietontvanger. Heb je daar geen mogelijkheid mee om hem met de Canal Digitaal zenderlijst in te laden? Dat is een stuk makkelijker. Tja, als je die tv in Frankrijk hebt gekocht, zit die mogelijkheid er niet op. Heb je hem in Nederland gekocht, dan waarschijnlijk wel.
Als je hem in Nederland hebt gekocht, welk merk en typenummer is het?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de tv heeft wel mogelijkheid voor cd zenderlijst. Alleen bij het zoeken de eerste keer ziet hij alleen de 19.2 ondanks dat ik de diseqc heb opgegeven en zegt, nu kun je volgende satellieten installeren, helaas houdt hij dan de de transponder frequenties aan van de eerste sat, dus 19.2. Wijzig je deze handmatig, meldt hij ook de namen van de satellieten en vindt hij vervolgens alle zenders van cd zenderlijst. Dus eind goed al goed. Nogmaals dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...