Ga naar inhoud


Triple lnb in frankrijk


Marcfrance

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben sinds kort verhuist naar frankrijk, 45.38, 0.185

ik zou graag astra 1,2 en 3 willen ontvangen.

de triple LNB leek me dan ook wel wat, maar het werd mij door iemand afgeraden, die zei dat deze alleen in nederland zou werken. Ik heb een triax schotel 60 cm.

een andere mogelijkheidmis met meerdere lnb te werken, maar ik zie op tegen het afstellen hiervan.

 

vast bedankt voor elk advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aha......., Somme de Vin, het valt net buiten het Bordeaux wijngebied dacht ik zo. Zo'n wijngebied zou ik wel in de buurt willen hebben. Maar goed, ik doe het wel met de Spaanse wijn, die is waarschijnlijk een stuk goedkoper. Maar om het even over de triple-lnb te hebben, maak je geen zorgen, die kun je daar gewoon gebruiken en daar ontvang je de Astra 23,5 en ook de spotbeam van de Astra 28,2, dus de BBC enz. prima mee. De Astra 19,2 knalt natuurlijk binnen. Hij moet alleen wel een stuk schuiner gezet worden en wel op 21 graden i.p.v. de aangegeven 15 graden voor Nederland. Gebruik de bijgevoegde hoek van 21 graden om de triple-lnb af te stellen.

 

 

schuine lijn triple-lnb 21 graden.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, bedankt voor je antwoord. Overigens voor goede wijn moet je wat meer richting bordeaux, hier is de meeste wijn voor cognac.

ik heb net met veel moeite een duo kop geïnstalleerd en de aanwijzingen van dit forum gevolgt. Helaas gaf mijn tv (sony) een verkeerde transponder frequentie als standaard en voor dat ik dit begrepen had was ik wel paar uur verder.

welke transponder instellingen moet ik gebruiken voor astra 1,2,3. En kan ik dat ergens terug vinden voor de toekomst.

dus astra 3 werkt nu. Ben even moet aan het verzamelen om de astra1 erbij te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Marcfrance zei:

Ik heb net met veel moeite een duo kop geïnstalleerd en de aanwijzingen van dit forum gevolgt. Helaas gaf mijn tv (sony) een verkeerde transponder frequentie als standaard en voor dat ik dit begrepen had was ik wel paar uur verder.

Heb je nu een duo-lnb of een triple-lnb geplaatst? De afstellingen zijn niet hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een duo, geplaatst. Afgesteld met de 23,5 in het midden en de 19.2 op rechts onder met skew 19.4 graden.ik moet erbij zeggen dat ik de 19.2 nog niet heb geïnstalleerd op de tv, ik was al blij dat ik uiteindelijk de 28.5 had en met een op internet gevonden aangepaste transponder van 11876 hor 29900

ik snap niet wat die transponder frequenties doen, maar de tv stond standaard op 10744 hor 22000 en daardoor denk ik dat ik canaaldigitaal niet kon vinden.

ik heb nu een triple lnb besteld, die ik hierna wil installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik wat fout doe is mij ook duidelijk ik begrijp het idee van transponders niet goed. In iedergeval zal ik 19.2 gaan installeren alls tweede op mijn duo. Hier kan ik dan wel 10744 gebruiken, ik wil,zdf en ard kunnen ontvangen.

als ik de tri lnb heb, welke transponder data moet ik dan invoeren voor bbc op 28,3

28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Marcfrance

 

Als je een satellietontvanger koopt, zijn daar al heel veel satellieten met hun transponderspecificaties ingevoerd vanaf de fabriek. Kies je een satelliet, dan is daar een bepaalde transponder voor gekozen maar het kan gebeuren dat deze transponder niet meer bestaat. Dan kun je je schotel uitrichten tot je een ons weegt maar je zult die satelliet niet vinden. In dit geval kies je zelf een bestaande transponder. Hierbij is het handig een transponder te nemen waar minimaal 1 ongecodeerde zender op zit. Dan krijg je beeld als de schotel behoorlijk is uitgericht.

Als je een schotel uit wilt richten en je eerst de satelliet wilt vinden, dan is het makkelijk een transponder te kiezen die makkelijk te ontvangen is. Heb je de satelliet eenmaal gevonden, dan is het beter om een moeilijke transponder te nemen om de schotel optimaal af te stellen. Zeker als je dit doet met je ontvanger zelf want bij een makkelijk te ontvangen transponder heb je al snel kans dat je ontvanger 100% signaalkwaliteit aan geeft en tja, helaas zal die bij een nog beter signaal hij nooit meer dan 100% aan geven.

Een handige site die je hiervoor kunt gebruiken is Lyngsat, voor de 19,2 oost bijv.:
https://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-1N.html

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank, dat maakt het duidelijker, de frequentie die in gevoerd heb heeft er dan voor gezorgd dat er meer frequenties zijn afgezocht, want volgens de link die je geeft zijn niet alle canaaldigitaal zenders hierop te vinden. Zoals gezegt heb ik een sony brava achtige tv en de handleidingen op internet hebben iets andere menus dan op deze zichtbaar is, maar met jouw hulp en de hulp van dit forum, denk ik er nu toch wel uit te komen.

nogmaals dank voor je antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag tri lnb geïnstalleerd, omdat de duo op 23.5 staat, dacht ik qua schotel uitrichting, dat ik niets zou hoeven doen.helaas geen signaal. Duo teruggezet en dat werkt nog steeds. Dus dan maar proberen deze als eerste op twee satellieten te laten werken. Helaas lukt me dit ook niet. De sony tv heb ik de keuze tussen diseq a of burst a. Dus 23.5 op a gezet en nieuw te installeren satelliet op b. Astra 19.2 geeft geen signaal. Er is geen verschil als ik de lnb verder of minder ver draai. 
ik begrijp het niet meer. De schotel is een offcenter schotel, dus misschien kan dit het probleem zijn voor het niet werken van de tri lnb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 14-2-2021 om 17:30, Marcfrance zei:

Afgesteld met de 23,5 in het midden en de 19.2 op rechts onder met skew 19.4 graden.ik moet erbij zeggen dat ik de 19.2 nog niet heb geïnstalleerd op de tv, ik was al blij dat ik uiteindelijk de 28.5 had en met een op internet gevonden aangepaste transponder van 11876 hor 29900

 

Je bedoelde 23E ipv 28.5E, neem ik aan.

 

 

4 uren geleden, Marcfrance zei:

Vandaag tri lnb geïnstalleerd, omdat de duo op 23.5 staat, dacht ik qua schotel uitrichting, dat ik niets zou hoeven doen.helaas geen signaal. Duo teruggezet en dat werkt nog steeds. Dus dan maar proberen deze als eerste op twee satellieten te laten werken. Helaas lukt me dit ook niet. De sony tv heb ik de keuze tussen diseq a of burst a. Dus 23.5 op a gezet en nieuw te installeren satelliet op b.

 

Als je voordien 23E ontving zonder een diseqc instelling in je ontvanger in te geven, ontving je die met de kop van 19E.

Geen wonder dat het dan niet lukt.

23E moet je zowel bij de duoLNB als met de triple ontvangen met de kop die bereikt wordt met diseqc B (oftewel 2/4).

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 23.5 lnb in het midden en zo 23.5 gevonden. Als ik dat met de 19.2 lnb heb gevonden. Ik heb er over nagedacht dat ik misschien de 19.2 lnb nu op 23.5 gericht heb. Als ik de skew verdraai, waarmee de 19.2 kop dus veel verdraaid, dan blijft de 23.5 echter goed ontvangen.. ik heb nog een enkele kop liggen zou eens kunnen proberen of die het doet in deze positie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je hebt dan wel de kop van de 23,5 in de klem staan maar hebt tot nu toe de Astra 23,5 ontvangen op de kop van de Astra 19,2. Dat kun je ook heel makkelijk controleren door bij ontvangst van de Astra 23,5, je hand even voor de kop van de 19,2 te houden. Je zult zien dat de ontvangst van de 23,5 dan weg valt. Je kunt ook even een stukje aluminiumfolie over de kop van de Astra 19,2 frommelen.


Je kunt misschien het beste even de enkele lnb plaatsen en dan zoals ik al schreef de schotel wat verdraaien maar zet eerste even met viltstift een streepje over de mastklem en de pijp, dan heb je je referentie van nu altijd bij de hand.
Zoals ik al schreef moet je de schotel dus een klein beetje naar het oosten draaien zodat de lnb zich 4cm naar het oosten verplaatst en de elevatie van de schotel 1 graad lager instellen. Dan staat de schotel pas echt op de Astra 23,5 uitgericht.

 

Nog even een tip:
Om de Astra 23,5 te vinden, kun je het makkelijkste een sterke zender gebruiken op de Astra 23,5. Gebruik hiervoor de zender Ócko op positie 237 van de Canal Digitaal zenderlijst.
Om de schotel optimaal uit te richten op maximale signaalkwaliteit, gebruik je een zwakke zender. Dat is de zender RTS Svet op positie 247 van de CD-zenderlijst. Die is zwakker dan de zenders van Canal Digitaal.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...