Ga naar inhoud


Mappen op NAS verwijderen lukt (deels) niet


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al tijden een WD MyBookLive NAS en ik ben de inhoud van de NAS via de MacBook Pro aan het opschonen / reorganiseren.

Via het FTP programma FileZilla kopieer ik een aantal mappen naar de NAS maar verwijder via hetzelfde FTP programma op de NAS ook diverse mappen met de daaronder liggende mappen / bestanden.

 

Daarbij viel mij tijdens het verwijderen op dat ik in een en dezelfde map de meeste mappen met de daaronderliggende mappen / bestanden kon verwijderen maar een aantal submappen niet verwijderd werden terwijl de bestanden in deze niet verwijderde mappen wel verwijderd waren.

Ik heb de  bestandsrechten van de betreffende mappen via FileZilla op 777 gezet maar zonder succes.

 

Is er nog een andere wijze (programma) om die ‘onwillige’ mappen op de NAS te verwijderen?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


een FTP gebruiker heeft niet automatisch dezelfde rechten als de admin / beheerder van de NAS

dus zullen de rechten ook niet aangepast kunnen worden

via je dashboard vd WD-mybooklive kun je ook als admin / beheerder aan de mappen

 

maar ik zou alles via de finder regelen per samba mount

verbind server

smb://192.168.x.y

dan als admin aanmelden

osx_mit_server_verbinden.jpg

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerder problemen om met de Finder mappen in fe NAS te verwijderen.

Nu dat jij het hierboven even aanhaalde heb ik het opnieuw geprobeerd en inderdaad kon ik de betreffende mappen op de NAS nu wel met de Finder verwijderen.

 

Een deel van de (inhoud) mappen zijn toen nog met Windows 8.1 naar de NAS gekopieerd, zou dit de oorzaak kunnen zijn dat ik delen wel en delen niet kon verwijderen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...