Ga naar inhoud


Iemand al ervaring met de zgemma H7C


kaarsenbril

Aanbevolen berichten

Kan gewoon op de bestaande schotelinstallatie aansluiten. Op de toekomst kopen is een beetje lastig.. Juist in de consumentenelectronica is de derving moordend. Wat NU actueel is, kan met een jaar alweer verouderd zijn. Gewoon iets kopen waar je NU het meeste mee kunt doen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat een H7C redelijk op de toekomst is voorbereid. Ding ondersteund 4K en HEVC en DVB-S2X en 2x DVB-C/T2  en een kaartreader en een CI slot en is lekker snel.  

Meer kun je op dit moment niet wensen toch?   Alleen op het uiterlijk van het kastje is bespaard. 😁 

 

Dingen die we in de toekomst gaan krijgen zijn nog snellere ARM SoC's, we krijgen HDMI 2.1 met 8K support en High Frame Rate.  We krijgen misschien ooit DVB-C2, en we krijgen H.266 hardware support maar dit alles zal pas over 5-10 jaar enige betekenis gaan hebben en misschien duurt het nog wel langer. De lineaire TV wereld is niet zo snel met nieuwe technologie omarmen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 7 maanden later...
Op 23-12-2019 om 15:13, Mimisiku zei:

Meerdere geïnstalleerd (Zgemma Star, H1, H2H etc).

  ik zit wat te zoeken waarom mijn tweedehands aangekochte kaart van TVV niet werkt: moet de chip nu naar boven of beneden bij de H7 en de H9.

en hoe kan ik controleren of de kaart gelezen herkend wordt in OpenAtv ? Mogelijk is zelfs de activatie nog steeds niet uitgevoerd door TVV, maar na elke heractivatie telkens een uur wachten schiet ook niet op. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal met de chip naar achter en naar beneden wijzend. Softcam al geïnstalleerd?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OScam actief? TVV compatibele oscam.server geplaatst?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam OScam v.11678 for MIPS : is actief . Download hier: https://www.mysatbox.tv/2016/08/softcams-openatv-softcam-feed-updated.html , is dit goed ? 

 H7 en H9  beide volledig stand-alone, Is oscam-server dan nodig ? 

Tot nu toe had ik de H7 enkel voor vrije kanalen in gebruik op mijn vakantieadres , en de H9 is een recente aankoop voor TVV . Nu wil ik beide TVV-klaar maken.  

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

H7 en H9 zijn armhf boxen! Daar gaat een OScam voor Mipsel niet op werken. Die OScam versie kan nooit actief zijn. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

H7 en H9 zijn armhf boxen! Daar gaat een OScam voor Mipsel niet op werken. Die OScam versie kan nooit actief zijn. 

Oeps, dom van mij, maar dan zou het met deze wel moeten lukken: OScam v.11678 for ARM V7;

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom installeer je hem niet gewoon vanuit de feed? Of heb je OpenATV op de box draaien? In dat geval zal je eerst een softcammanager moeten laden om zowel OScam alsook het opstartscript te laden.. OScam alleen is niet genoeg..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Waarom installeer je hem niet gewoon vanuit de feed? Of heb je OpenATV op de box draaien? In dat geval zal je eerst een softcammanager moeten laden om zowel OScam alsook het opstartscript te laden.. OScam alleen is niet genoeg..

Ik vrees dat het deze keer mijn kennis overstijgt, ik heb wel een basiskennis en experimenteer graag  -met de hulp van dit forum-  maar soms bereik je een grens . 

ik heb deze procedure gevolgd:

  1. Extract,
  2. Copy the softcam-feed-mipsel_x.x_all.ipk to "TMP" on your STB via FTP,
  3. Set Now on your STB press the Blue botton on the remote and go to Plugins » IPK Installer » Memory /tmp » Intall Extensions » Select: 
  4. softcam-feed-mipsel_x.x_all.ipk
  5. and press the Green Button,
  6. Now go to the start, press the Blue Button and now you have the Softcam Panel were you can install and manage your softcams,
  7. Have fun.

punt 2: met dit verschil dat ik vie een usb-stick gewerkt heb.

punt 7: misery 😈

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu een halfjaar deze ontvanger, de twee DCB-S2 aangesloten, opnamen gaan via de SynologyNAS.

werk met de software van Openpli 8 en verder via S/PDIf  aangesloten op Radio ontvanger en via de audio 3,5 mm aangesloten naar bluetooth transmitter voor bluetooth oortjes

Op het display krijg ik geen tijd aanwijzing alleen het kanaal nummer en

De audio 3,5 aansluiting is niet goed, de normale plug werk niet goed  krijg maar op rechtekant geluid, moet de plug niet helemaal door drukken dan op bij de kanalen geluid

 

Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141

Humax 5400, Venton 200HD

Amiko 8900HD

lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...