Ga naar inhoud


Remote channel stream converter


lindberg
Ga naar oplossing Opgelost door lindberg,

Aanbevolen berichten

Hi Guys ,

Probeer al een tijdje om de Zgemma h9.2s via rcsc te connecten met de Vu uno4kse , beiden hebben vast ip , hangen in het zelfde netwerk , echter op de zgemma krijg ik steeds de melding " downloaden mislukt " , andersom van de vu naar de Zgemma krijg ik wel meteen verbinding.op de Vu draait open vti 15.0 op de zgemma openpli 8.3 ...zie ik wat over het hoofd?

Alvast many thanks ☺️

aangepast door lindberg

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


And yes, the default streaming port is 8001

Maar er zijn er meer, vooral als je ook nog transcoding gebruikt, dan is het bijvoorbeeld 8002

En je moet eens kijken naar de transcoding instellingen

 

Quote

If you have installed both (Webinterface and OpenWebInterface), set the Port of OpenWebIf to 81 !

The streamingport is set to 8001 and the transcodingport should be 8002 !

 

wat op je Zgemma ingesteld is moten we dus eerst zien

in het webinterface staan alle instellingen te lezen (voor beide images Openpli en VTI)

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-11-2022 om 12:30, Tonskidutch zei:

Zo maar een suggestie...

kijk eens of die images verschillende poorten gebruiken voor dat streamen

Klinkt logisch, nu kan ik in de app op de zgemma de poort zo instellen,maar zou niet weten waar ik dit op de Vu ( waar van af gestreamd wordt ) dit zou moeten controleren, vraag me wel af wanneer op een van de 2 ontvangers de instelling verkeerd staat, ik überhaupt één kant op kan streamen wat nu wel gaat... anyway many thanks so far 👍👍

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de oplossing voor de verbinding was de gebruikersnaam/ ww combinatie 🙃...so far so good , nu het volgende probleem: ik kan alleen free to air zenders bekijken, de gecodeerde zenders doen het 1 sec. en dan niet meer .... iemand een suggestie??

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • Moderator

Zonder informatie over hoe je decodeert zullen we je het antwoord schuldig moeten blijven.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk je dan met je ontvanger naar verschillende zenders tegelijk?

Heb je wel 2 antennekabels aangesloten op je ontvanger?

Gebruik je de interne kaartlezer met een softcam of gebruik je een CI module?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja er zijn zenders die niet de 4 SID eerbiedigen, een stream is al een SID en dan is die andere Tuner al met de tweede SID vol bezig

ergo je kan het vergeten met een Canal Digital kaart en die beperkingen

er staan zoveel berichten over misgelopen opnames op sat4all en grijze zenders indien je mocht willen zappen omdat de SID beperkingen gewoon veel vaker voorkomen dan tot nog toe bekend was

 

ceesv was eerder qua vraag

maar remote channel stream converter heeft ook te maken met de infrastructuur

ik denk echter het is de kaart limit SID voor bepaalde zenders / combinatie van zenders

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Kijk je dan met je ontvanger naar verschillende zenders tegelijk?

Heb je wel 2 antennekabels aangesloten op je ontvanger?

Gebruik je de interne kaartlezer met een softcam of gebruik je een CI module?

 

Nee gebruik hem ( de remote ontvanger ) in de slaapkamer, de Vu waar ik vanaf stream staat dan in standby , het maakt niet uit of ie op een gecodeerde of fta staat , het resultaat op de zgemma ( slaapkamer) blijft het zelfde. Ik heb uiteraard 2 antenne kabels op de Vu , ik gebruik de interne kaartlezer met softcam 

Alvast thx, 👍

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit er in die images geen fallback tuner ? Is stukken makkelijker

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Durf het bijna niet te zeggen, probleem opgelost 🤭, zat naar de verkeerde favorieten lijst te kijken.... bleek dat " fallbackserver " ook al aanstond....na kiezen van de juiste favorieten lijst werkt alles perfect 🥴🤭🤭

Bedankt voor alle suggesties 👍

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...