Ga naar inhoud


Iemand al ervaring met de zgemma H7C


kaarsenbril

Aanbevolen berichten


  • 7 maanden later...

Wellicht een late reactie maar omdat ik zie dat werkelijk niemand reageert, dan doe ik het nog maar ff:

 

Perfect dingetje. Of het multistream ondersteund weet ik niet.

 

- 4K UHD

- 2 kabeltuners en 1 satelliettuner

- ondersteund multiboot

- Start zeer snel

- Zapt snel

- Kan zowel Oscam als CCcam op

- Kan Stalker Portal op (IPTV op basis van mac adres, lay-out van een MAG)

- Kan Kodi op

- kan een harddisk worden ingebouwd

- micro-sd kaartlezer/schrijver (kan ook als opnamelokatie gebruikt worden)

- Is goedkoop

 

Enige wat ik als nadeel kan bedenken is dat het display 'eenvoudig' is, vergelijkbaar met de andere Zgemma's met dan een logo van Air Digital ernaast die eveneens verlicht is. Ik stoor me daar persoonlijk niet aan maar echt heel mooi is het niet.

 

Zgemma heeft ervoor gekozen om de H7 niet te plastificeren in tegenstelling tot de andere types. Dit resulteert erin dat er lichte krasjes te zien zijn op de bovenkant van het front. Ik heb er meerderen nagekeken nieuw uit doos en bij allemaal zie je die lichte krasjes. Doet me een beetje denken aan de clone-dreambox tijd, daarbij zag je ook van die lichte krasjes bij diegene die niet af-fabriek geplastificeerd waren.

 

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Meerdere geïnstalleerd (Zgemma Star, H1, H2H etc). Zijn hele simpele boxen die in een OEM fabriek geproduceerd worden. Om de zoveel maanden komt een nieuwe uit en vervalt de support van oudere modellen. Gewoon een dozenschuif-firma (is overigens niks mis mee). Boxen zijn goedkoop en dat zie je ook terug in de (bouw)kwaliteit. Als ze het doen, doen ze het goed. Is ie stuk dan flikker je hem weg en koop je een nieuwe.. De latere modellen H7 en H9 gebruiken o.a. de HiSilicon chip van Huawei en die is retesnel... Deze laatste vind je ook terug in de goedkope boxen van Mutant (HD60), Anadol, Maxytec, AX.. Als single of simpele combo ontvanger goed te gebruiken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De H7C is een  goed apparaat, heb er verschillende geïnstalleerd en draaien alweer een tijd zonder problemen.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ondertussen heb ik een paar dagen kunnen spelen met mijn nieuwe aanwinst Zgemme H7 met openatv 6.1.

Het was even zoeken na mijn VU+ met openpli maar uiteindelijk toch mijn weg grotendeels gevonden.

Mijn opnames op een externe Hdd liepen probleemloos, zowel opnemen als weergeven.

Nu heb ik een interne Hdd  ingebouwd, Fat32 geformatteerd,   geinitialiseerd en gecontroleerd: geen fouten gedetecteerd.

Via epg opnames geprogrammeerd, maar ik kan geen opnames terug vinden op de harde schijf.

Toch lijkt het er op dat de opnames wel degelijkk gebeurd zijn. De harde schijf geeft ook aan dat ze in gebruik is tijdens de geplande opnames.

Mijn recente opnames staan op: 

/media/hdd/movie/Latest Recordings

Bij de opname instellingen : standaardmap: /media/hdd/

Zien jullie iets wat mij ontgaat ? 

 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Beide aansluiten, ze worden intern niet doorgelust

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

ik heb een vraag over het display van de H 7  4k met open pli 7.2.

Als ik overschakel naar een ander kanaal wordt het kanaal nummer even op het display getoond en na een paar seconden gaat het display terug naar de klok.

Ik heb alles nagezocht  maar kan de instelling niet veranderen.

Iemand een idee of ik het zo kan aanpassen dat het  kanaal nummer zichtbaar blijft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn DM800 is gaan smeulen intern harddisk en daar had ik usb-c boven op de speelkamer, zelf onder heb ik zgemma h2h met dvb-c en dvb-s en die wil ik eventueel boven zetten voor dvb-c.

 

Nu heb ik nog geen 4K tv maar om vast voor de toekomst wil ik misschien deze halen: Zgemma H7C .. kan die gewoon alle 4K aan op de schotel en later eventueel op de kabel..

 

Moet ik dan nog iets extra's kopen voor de schotel of kan ik hem gewoon aan de huidige lmb aansluiten etc...

 

Ik ben zelf altijd nog steeds heel te vreden over de zgemma h2h nooit problemen mee gehad..

 

alvast bedankt.

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...