Ga naar inhoud


Astra3 zoeken met ontvanger M7 Sat801


HymerBC580

Aanbevolen berichten

Ja, Sprietje, je hebt gelijk. Ik zat er 6° naast. Zonder skew-aanpassing probeer ik toch gemakkelijk nog een eindje in Spanje dagelijks mijn vrouw tevreden te houden (met haar programmatjes natuurlijk, je denkt weer aan iets anders, hé)

Welke van jullie, techniek-fanaten, heeft al verschillende collega-kampeerders kunnen helpen om toch een beetje huisfront op hun installatie te krijgen in het zuiden van Spanje en Portugal? Natuurlijk, gaat het voor jullie om de juiste cijfertjes, maar voor veel van die mensen is het gewoon een kwestie van "gaan we nu onze programma's kunnen zien, of moeten we terug naar huis rijden?" zoals ik al wel eens te horen heb gekregen. Vroeger met de SD op Astra 1 hadden de meeste mensen totaal geen problemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, je hebt helemaal gelijk. Vroeger ging de ontvangst op de Astra 19,2 met alleen nog maar DVB-S en QPSK transponders een heel stuk makkelijker dan tegenwoordig op de zwakkere Astra 23,5 en moeilijkere transponderspecificaties.

Helaas zijn er relatief maar weinig abonnees die samen de kosten van satellietuitzendingen op moeten brengen als je dat vergelijkt met Duitsland en Frankrijk. Daar kunnen ze dus wel zorgen voor een makkelijkere ontvangst.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...