Ga naar inhoud


Astra3 zoeken met ontvanger M7 Sat801


HymerBC580

Aanbevolen berichten

De signaalsterkte op de zender CT24HD op nr. 349 is slechts 68%, doch met prima beeld.......

 

Heeft er iemand ervaring met een andere 12 Volt ontvanger geschikt voor Tv Vl. waarbij het zoeken naar Astra 3 vlotter verloopt en waarbij de signaalsterkte banden gewoon blijven i.p.v. weg  te vallen bij het instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
Op 20-10-2017 om 20:43 zei HymerBC580:

Satfinder noch signaalsterkte-indicator in M7 ontvanger reageren niet

Tja, dat wordt dan een grove instelling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Wringt met lnb-skew denk ik ,daarom dat direct wegvallen signaal of niet te regelen.

Verder heb je: A3 staat iets hoger of lager dan A1.

Je kan langzaam lichtjes wringen aan die schotel om te zien of er verbetering is.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • Moderator

Nee, de RF signaal sterkte is gelijk voor alle transponders.

Alleen de gekozen FEC en Sybol Rate zorgt ervoor dat je S/N lager is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Theoretisch scheelt het 1,5 dB S/N

Bij een optimaal gerichte schotel en skew zal je in de praktijk niets merken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik dan als minder goed uitgerichte motorhome-gebruiker niet dezelfde mogelijkheden hebben voor alle providers, of is dat teveel gevraagd? Ja, en voor je het vraagt, met mijn schotel van 8 jaar oud, heb ik nog geen automatische skew. Vroeger kon ik tot putje Portugal zonder heel de skew-aanpassing nog altijd "genieten" van mijn gebruikelijke Belgische zenders. En nu met alle toeters en bellen van HD-uitzendingen, verplaatst naar de ASTRA 3, valt dat dik tegen. Gelukkig kan ik nog al eens terug vallen op de nieuwsuitzendingen van BVN, maar voor hoe lang nog? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei ijverigemol:

voor alle providers

ja die wel natuurlijk, :grin:

 

als je op astra 3 aangewezen bent moest je met de juiste wok ook een beetje kunnen kijken

een moterhome dish met diameter ??? op 8PSK transponders kent zijn beperkingen

maar dat is toch al sinds 2006

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel, ik heb een wok van 85 cm (met de bedoeling om ook in Portugal iets te kunnen zien) maar ja, met de motorhome verplaats ik me nogal eens. Anders zou het uitrichten van een vaste schotel en toepassen van de nodige skew (Dat is rond de 20° in de Algarve) zeker wel de moeite zijn. Ik weet het, ik ben misschien een beetje atypische satelliet gebruiker, nietwaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alternatief is een lagere symbol Rate, en een grotere FEC.

Consequentie is dat er dan een extra transponder gehuurd moet worden of dat men minder programma's gaat doorgeven.

Dan betaalt iedereen mee aan het feit dat bij jou schotel de skew niet goed staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...