Ga naar inhoud


Combineren CanalDigitaal Triple LNB QUAD met Extra schotel


Bladerer

Aanbevolen berichten

Bedankt a33 maar de @trust-methode is mij niet bekend en lijkt me voor een leek ook wat ingewikkeld, of heb ik het mis?

 

alvorens deze vraag hier te stellen heb ik het internet al afgezocht maar nergens een passend antwoord kunnen vinden. Het feit dat er alleen in dit topic al 3 mogelijkheden worden gegeven die allen zo hun voor en nadelen kennen met afhankelijkheden voor specifieke instellingen op de ontvanger geeft denk ik wel aan dat dit geen gesneden koek is.

 

Ik was door @Sprietje namelijk wel erg in de verleiding gekomen om een simpele 4/1 switch aan te schaffen, dan ben ik voor onder de €10 euro zeker klaar. Echter als ik uw verhaal zo lees is het nog maar de vraag of de SAB Titan III HD dat ondersteund? In de menu setings zijn de Diseqc opties beperkt tot Disables of 1/2, 1/4, 1/8 of 1/16. Ik zie zo snel geen repeat optie in de handleiding en kan het helaas nu niet controleren op de ontvanger want die staat op de camping.

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden zei Bladerer:

Tja daar heb je een punt! Voordeel van jouw optie voor nu is dat hij wel goedkoper uitgevoerd kan worden en dat Mn huidige opzet in de SAB Titan middels diseqc 1.0 1/4 gehandhaafd kan blijven.

 

heb jij nog een suggestie voor een goede en betaalbare 4/1 switch wellicht ?

Maximum. Goedkoop en een goede isolatie tussen de poorten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Bladerer:

Bedankt a33 maar de @trust-methode is mij niet bekend en lijkt me voor een leek ook wat ingewikkeld, of heb ik het mis?

 

Link met zowel de link naar de oorspronkelijke post van @trust, als linken naar twee fotoos van aangepaste switches:

https://www.sat4all.com/forums/topic/359677-4-feed-lnb-9-13-192-en-235e-in-combinatie-met-282e/?do=findComment&comment=2456517

 

Als je kan solderen (en de diseqc switch makkelijk openkrijgt; ze verschillen wat dat betreft!), is het niet moeilijk.

Of iemand soldeert het voor je, dat kan natuurlijk ook.

 

Veel moderne ontvangers geven denk ik wel de diseqc repeat. Anders kan je het gewoon testen met een 'losse' diseqc switch en de triple LNB (of met twee losse diseqc switches achter elkaar en een spanningsmeter of sat-finder of zo).

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal, ik ga het van het weekend testen met een 4/1 switch op de manier die Sprietje heeft gegeven en dan testen of dit werkt middels diseqc 1.0 met een repeat. Werkt dat niet dan ga ik voor de optie van Mojo en heb ik direct een 4/1 switch over waar ik de tip van A33 in kan verwerken. 

 

Ik zal t.z.t laten weten als er voorderingen zijn, bedankt tot dusver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren nogmaals dank allemaal, het is uiteindelijk de oplossing geworden middels Diseqc 1.0 met een 4/1 SAB switch zoals door Sprietje voorgesteld. 

 

Werkt allemaal prima zonder al te veel problemen. Hele installatie is goed verlopen dus nu kunnen we op de camping tegen een leuke prijs Joyne gebruiken voor ontvangst van de NL zenders die we graag kijken aangevuld met al het Engelse aanbod op de Astra 2.

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even een tekeningetje gemaakt hoe je op een eenvoudige manier een losse lnb kunt koppelen met een CanalDigitaal triple-lnb quad.
Sluit aansluiting 1, 2 en 3 aan op aansluiting 1, 2 en 3 op de 4/1 diseqc-switch.
Sluit de single-lnb aan op aansluiting 4 van de diseqc-switch.
Je kunt dan gewoon met het diseqc 1.0 protocol de vier satellieten ontvangen.
Je houdt nog één aansluiting 19,2, 23,5 en 28,2 over.

 

9-19,2-23,5-28,2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

triple-lnb quad

 mooi schemaatjes daar hou ik van

misschien past u de bovenste tekstregel links dan ook aan

dan klopt het als een bus en mag er ook Sprietje in Orange op staan als auteur

 

ik vergeet mijn knipoog, want dat was enkel positief bedoeld ;)

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Als je die gebruikt, heb je geen drie aansluitingen van de triple-lnb nodig. Dan is 1 voldoende.

Deze oplossing is goedkoop en is ook toepasbaar voor satellietontvangers die niet over diseqc 1.1 beschikken zoals de meeste tv's met ingebouwde satellietontvanger.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, in de triple-lnb zit gewoon vier stuks 4/1 diseqc-switches, waarschijnlijk zelfs vier stuks 3/1 switches.
Dit is een bijzondere en ongebruikelijke manier van aansluiten. Daarom heb ik er ook een tekening van gemaakt. Dat het werkt heeft Bladerer gisteren al aangegeven.
Je kunt dit ook met een duo-lnb doen, zoals ik 24 okt. al had laten zien met een afbeelding.

Als je bijv. een duo-lnb hebt met één aansluiting, kun je er ook een splitter achter zetten en die twee uitgangen sluit je dan aan op poort 1 en 2 van de 4/1-diseqc-switch en op aansluiting 3 sluit je een losse lnb aan zodat je 3 satellieten op één kabel hebt.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur geleden zei putemmer:

Zit er inwendig in de Triple LNB dan geen Committed switch?

Zo niet , hoe zit dit dan?

 

Hier kwam het zo ongeveer voor het eerst aan de orde, geloof ik:

https://www.sat4all.com/forums/topic/330710-nieuw-triple-lnb64-cm/?do=findComment&comment=2140175

en de test dat het werkte:

https://www.sat4all.com/forums/topic/330710-nieuw-triple-lnb64-cm/?do=findComment&comment=2147396

 

Test van acht (!) stuks 4/1 diseqc switches achter elkaar:

https://www.sat4all.com/forums/topic/338766-kijkhoek-lnb/?do=findComment&comment=2222831

 

(En de volgende oplossing is niet zo aan te bevelen: https://www.sat4all.com/forums/topic/359418-kan-dit/   )

 

Groet,

A33

 

P.S. Als er inderdaad slechts een 3/1 switch in een triple LNB zit, en er is voor een opdracht naar een vierde diseqc poort voorzien in de functie van een afsluitweerstand, dan kan je ook de parallele oplossing gebruiken: https://www.sat4all.com/forums/topic/343724-parallel-schakelen-van-diseqc-switches/?do=findComment&comment=2277533      (wel de ongebruikte poorten van een DC-blocked afluitweerstand voorzien.)

 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...