Ga naar inhoud


Schotel stevig monteren aan schoorsteen


Zeerob

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uur geleden zei Sprietje:

Joyne heeft toch een paar zenders die niet gecodeerd zijn. Die kun je toch wel ontvangen.

Ja, er is een test kanaal. Die ontvang ik. Maar daar staat alleen een stilstaand beeld op.

De andere kanalen ontvang ik ook wel, maar heb dan geen beeld.

B.v. Fashion 4K ziet er wel erg goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 1.11.2017 om 17:20 zei Zeerob:

Hallo,

Ik wil jullie even laten zien hoe ik mijn 85 cm schotel aan een schoorsteen bevestigd heb.

De schoorsteen is van holle rode stenen gemetseld. Zulke stenen worden hier in Portugal veel gebruikt. We zitten vrij dicht bij de oceaan, en het waait hier behoorlijk, en staal roest snel. Ik vond een gewone muurbeugel eigenlijk niet stevig genoeg. Ik was bang dat wind de beugel uit de muur zou kunnen trekken. Daarom heb ik drie aluminium muurbeugels gebruikt, en die aan elkaar verbonden met een 50 mm PVC T koppeling. Het is een T koppeling die voor zwembaden gebruikt wordt (hoge druk). Die zijn dikker dan wat je bij de bouwmarkt koopt. Het is met PVC lijm aan elkaar gelijmd. Ik heb alles ook nog met chemische pluggen gemonteerd. Bovendien heb ik ook nog witte montage kit gebruikt. Dus, laat die storm maar komen :)  

dish.jpeg

 

Dit zou dus NOOIT mogen in Duitsland. De schoorsteenveger zou onmiddelijk je verwarming uitschakelen en verzegelen. Aan een schoorsteen horen geen vreemde attributren.

Waarom heb je geen dakdoorvoer genomen met een mast ?  Ik vind dit geen constructie om trots op te zijn. Door de agressieve rookgassen van je schoorsteen gaat de schotel en alles wat er aan ijzer aan vastzit onmiddellijk roesten. De hele constructie is tolale overkill

aangepast door Drs. IJzerbout
toevoeging

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De opgesomde argumenten waarom je een schotel niet op deze manier op een dak bevestigt zijn valide voor elk land.

In Duitsland gaat men nog een stapje verder, en wordt je verwarming verzegeld door de schoorsteenveger, wanneer je de schoorsteen misbruikt als antennemast.

 

Verder wordt in Duitsland de schoorsteen slechts een keer per jaar verplicht geveegd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs.IJzerbout schrijft:


Waarom heb je geen dakdoorvoer genomen met een mast ?

 

Hij gaat even helemaal voorbij aan het feit dat in Portugal heel anders gebouwd wordt dan in Duitsland.
In Duitsland zijn de daken van hout en kun je de mast m.b.v. een bepaalde constructie aan de dakbalken vast maken.
In Portugal en Spanje zijn de daken van beton en worden de pannen op het beton gemetseld, zie de bijlage van het huis ernaast uitvergroot.
Hoe wil je dat doen?

 

schotel bevestiging.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zeerob heeft toch echt een pannen gedekt dak.

Die schoorsteen komt toch ook door het dak?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus als die schoorsteen door het dak kan, kan een antennemast ook door het dak.

Maar wanneer je bouwt zou ik een plek kiezen waar de schotel niet op het dak hoeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...