Ga naar inhoud


Belgisch TVV abonnement overhevelen naar Frankrijk


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Ik woon in het buitenland (Frankrijk) en heb sinds lang een abo TVV afgesloten voor TVV

-          Op naam en adres van een familielid in België

-          Hij betaalt ook het jaarlijks abo die ik hem dan vanuit Frankrijk terugbetaal.

-          Alle communicatie gebeurt via mijn e-mail adres xxx.yyyyyy@live.com.

 

Van de manier van betalen wil ik graag af geraken, daarom volgende vraag:

-          Moet ik dat Belgisch adres van mijn familielid blijven handhaven of kan ik het vervangen door mijn eigen adres in Frankrijk?

-          Kan ik de betaling (liefst jaarlijks, maar maandelijks indien vereist door TVV) overschakelen naar mijn Frans IBAN banknummer?

-          En hoe doe ik dat om tegen geen problemen aan te lopen?
Ik wil in alle geval mijn toegang tot TVV niet kwijt geraken met mijn huidige kaart die dus op naam en adres van mijn familielid staat.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


De banken zelf kunnen je eventueel verder helpen betreffende het openen van een rekening in België.

 

Het is niet verplicht woonachtig te zijn in België voor een eigen Bank Rekening, enkel dat je het zogenaamd CRS ( Commen Reporting System ) aan de Bank qua woonadres moet doorgeven.

Opdat de Belastingdienst in het land waar je belastingplichtig bent van beiden rekening weet heeft en kan inzien.

als je je laat inschrijven in de Gemeente als tweede woonplaats bij het familie lid, opent een rekening op dat adres en wijzigt nadien je woonadres en correspondentieadres naar Frankrijk heb je het voor mekaar.

Kost wat tijd, en administratie maar het kan.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...