Ga naar inhoud


Iemand idee waarom ik N52.257 E 000.000 moet instellen voor Usuals


MeneerM

Aanbevolen berichten

Ik was er zelf achter gekomen, had een of andere site gevonden die de coordinaten in verschillende notaties weergeeft. Zit nu toch nog te klooien met dat hij niet 100% op de belt lijkt te draaien. Het irritante is dat ik ook niet helemaal zeker weet of die schotel nu echt recht op die motor zit. heb het lasnaadje van die rotor pijp wel precies in het midden van de schotelbeugel gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


zet je motor instellingen gelijk ze moeten staan in ussals

zet de ontvanger op een zender van (sirius) ASTRA.4

op deze frequentie

dan stel je de schotel af tot je signaal krijgt en draai de 4 moeren terug vast

wel jou gegevens invullen he 

11.jpg.c458b0fed42c499d54a58e781fff546c.jpg

Astra 4A 11766.00 H B3 Europe DVB-S QPSK 27500 3/4

 

 

 

 

longitude.pngvoor jou 5°

 

Afbeeldingsresultaat voor diseqc 1.2 motor handleiding

diseqc 4 schroef.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo Smetje moet hij de rotor afstellen op 5°? Ga jij nu dezelfde fout maken als MeneerM?
De Astra4 staat bij hem precies zuid dus moet de rotor op nul graden staan.

 

En de afbeeldingen geven het volgende aan:
A:
Als je de rotor naar het westen en naar het oosten laat draaien, staat de schotel onder de satellieten gericht (de gestippelde boog die niet goed is en aangegeven met een rood kruis). Hij moet de ononderbroken boog gaan beschrijven aangegeven met een groen vinkje.
B:
Als je de rotor naar het westen en naar het oosten laat draaien, staat de schotel boven de satellieten gericht (de gestippelde boog die niet goed is en aangegeven met een rood kruis). Hij moet de ononderbroken boog gaan beschrijven aangegeven met een groen vinkje.
C:
Als je de rotor naar het westen laat draaien, staat de schotel boven de satellieten gericht en als je de schotel naar het oosten laat draaien staat de schotel onder de satellieten gericht (de gestippelde boog die niet goed is en aangegeven met een rood kruis. Hij moet de ononderbroken boog gaan beschrijven aangegeven met een groen vinkje.
D:
Als je de rotor naar het oosten laat draaien, staat de schotel boven de satellieten gericht en als je de schotel naar het westen laat draaien staat de schotel onder de satellieten gericht (de gestippelde boog die niet goed is en aangegeven met een rood kruis. Hij moet de ononderbroken boog gaan beschrijven aangegeven met een groen vinkje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee sprietje

Hij had hem op 0.00•

Staan dacht ik

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Smetje, hij had hem eerst op nul staan en ging de schotel toen uitrichten op de Thor 0,8W. Ja dan zit je er ongeveer 5° naast als je op 4,8e woont. Hij gaat de schotel nu uitrichten op de Astra 4A, de voormalige Sirius en die staat voor hem precies zuid, dus de rotor op NUL.

 

Bijgevoegd de SG-2100 instructie. Achteraan zie je de tabel staan voor de elevatie instelling. Velzerbroek ligt op 52,4 noord. Je moet de elevatiehoek van de rotor dus afstellen tussen de 37 en 38 graden.

 

SG_2100.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Modified motor elevation voor 52.43 Noord is 36.9 graden.

Modified dish declination is 6.9 graden.

(Schotel elevatie is dan dus 30.0 graden.)

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste a33

 

Ik weet niet wat je precies bedoeld als je schrijft "Schotel elevatie is dan dus 30.0 graden"

Dit is de elevatie van de Sirius in Velserbroek maar dat is niet de elevatie die je op de schaalverdeling van de schotel in moet stellen.


De elevatie instelling van de schotel op een rotor is:
De kruk-hoek minus de Declination Angle.
Wat is de kruk-hoek?
Dat is de bocht die in de rotoras zit. Dat is bij een Moteck 2100 rotor 30 graden.
De declination is in dit geval 7 graden (afgerond).
De schotelelevatie moet dus afgesteld worden op 30 - 7 = 23 graden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok mensen, zit nu na een tijd klooien zeer dicht op optimaal.

Na erachter te zijn gekomen dat ik de verkeerde graden schaal zat in te stellen op de motor gaat het nu een stuk beter pfff, wat een blunder.

Schotel heeft geen graden schaal dus daar werd ik ook al niet door getriggerd.

 

Heb 80cm alu schotel met inverto black ultra lnb, de zwakke ts 12130V op badr 26E is net goed te ontvangen nu (dubai tv) 5,2db snr 

De west kant op moet nog ietsje getuned merkte ik, moet paar tikjes naar oost geven daar voor max signaal op thor 0,8W

 

Bedankt voor jullie hulp allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Sprietje:

Beste a33

Ik weet niet wat je precies bedoeld als je schrijft "Schotel elevatie is dan dus 30.0 graden"

Dit is de elevatie van de Sirius in Velserbroek maar dat is niet de elevatie die je op de schaalverdeling van de schotel in moet stellen.

 

Precies, die bedoel ik. De elevatie van de schotel, of eigenlijk dus de hoek van de invallende stralen, voor als je de elevatie met een hoekmeter in wilt stellen aan de hand van de voorkant van de schotel.

Je moet er dan in dit geval natuurlijk nog wel de offsethoek nog van aftrekken.

Dus de gebruikte term is inderdaad niet zonder meer duidelijk; sorrie.

 

In dit geval was het om te laten zien, dat 36.9 - 6.9 = 30.0 graden, de benodigde elevatie voor de hele setup gericht op het zuiden, 4.8oost.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, die schotels bestaan er inderdaad die geen elevatieschaal hebben.
In dat geval pak ik de electronische waterpas. De Sirius staat daar op een elevatie van 30 graden. Als je dan bijv. weet dat een bepaald schotelmerk een offset heeft van 26 graden, dan moet de schotel 4 graden achterover staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...