Ga naar inhoud


Vu+ Duo met rotor: krijg rotor niet werkende, noch met Usals noch met Diseqc 1.2


illusion1234

Aanbevolen berichten

Dit is onjuist. Alle sat posities zijn bij een rotor aangesloten op 1 lnb. : LNB 1.

LNB2, 3 etc. mag geen beeld geven,. want die lnb's zijn er niet. Wel bij een diseqc schakelaar 2/4/8/16.

 

Ik heb even een denk foutje gemaakt....

Was mijn eigen installatie te veel gewent. ( diseqc uncomitted )

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Illusion1234,

 

Is wel elke satteliet in zijn eigen positie opgeslagen?

Bijvoorbeeld:

Astra 19.2E is in mijn rotor configuratie opgeslagen onder pos.1

Astra 13e     is opgeslagen onder pos.2

Eutelsat 16E is opgeslagen als pos. 3

etc etc.

Dit kan je terug vinden in het instructie boekje van je rotor maar is niet perse nodig, je kan ook zelf de posities aangeven.

Ga naar:

-1- menu
-2- instellingen
-3- zender zoeken
-4- tuner config.
-5- Tuner A .....ok
nu ben je in het invulveld "ontvangstinstellingen.

Config modus geavanceerd:
sat Astra 1(19.2E)
lnb 1(niet wijzigen)
prio auto
LOF univ. lnb

spanningsmod. Polarisatie
verh. voltage nee
tone modus band
diseqc modus 1.2
toneburts geen
vastg.dis.comm. geen
snelle dis. nee
herhaal seq. nee
comm volg. comm., toneburst
unc.d.comm. geen
Diseqc herh. geen
lengt gr. ligt aan w.plaats
oost
br graad idem
noord
usals insch. nee
opgeslagen pos. 1.(dit wijzigd per sat)

 

Je volgende sat die je gaat instellen bijv. Hotbird 13E krijgt dus opgeslagen pos 2

Dit is belangrijk omdat deze later terug komen bij je "rotor instellingen", dus schrijf dit op.

 

Nogmaals:

Zet je tv op kanaal BVN (astra19E) en zorg dat je "tuner configuratie" goed ingesteld staat, dus zoals bovenstaand.

dan:

menu/instellingen/zender zoeken/rotor instellingen

hier ga je met "rotor draaien" en "Fijnafstellen" draaien(pijltje omhoog,omlaag etc) tot je een "lock" krijgt, dit is dus wel ff zoeken en lukt misschien niet 1,2,3.

Als je een "lock" krijgt ga je naar "rotor positie opslaan" en vul je in 1,...dan

exit/terug naar vorige zender (ja),......

nu moet je beeld hebben op BVN.

 

Dit herhaal je bij elke ingestelde sat.die je wilt ontvangen.

De "opgeslagen positie" in je Tunerconfig moet dus overeenkomen met je "rotor positie".

 

suc 6.

 

 

Suc6

aangepast door chevrolet

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom allemaal zou Moeilijk doen ??

je hoeft geen enkele positie van de rotor in te stellen deze staan allemaal al standaart in de diseq motor ingesteld zo uit het hoofd 23 stuks dacht ik

gewoon standard 1 lnb instellen en de rest zoals ik al eerder hier vermelde

en dan moet het geen enkel probleem zijn !

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom allemaal zou Moeilijk doen ??

je hoeft geen enkele positie van de rotor in te stellen deze staan allemaal al standaart in de diseq motor ingesteld zo uit het hoofd 23 stuks dacht ik

gewoon standard 1 lnb instellen en de rest zoals ik al eerder hier vermelde

en dan moet het geen enkel probleem zijn !

 

gr metropar

Klopt, maar alleen bij een nieuwe rotor en niet als je eenmaal de posities hebt veranderd.

En dan nog,  de standaard opgeslagen rotor posities die in de handleiding staan (Astra =1 Hotbird =2 .......) moet toch handmatig in de DiseqC configuratie invoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Klopt, maar alleen bij een nieuwe rotor en niet als je eenmaal de posities hebt veranderd.

En dan nog,  de standaard opgeslagen rotor posities die in de handleiding staan (Astra =1 Hotbird =2 .......) moet toch handmatig in de DiseqC configuratie invoeren.

 

als je de diseq posities handmatig hebt verandert en je reset de motor staan netjes alle standaard fabrieks instellingen weer terug !

sjaak (k)

ik had vroeger al een nokia met diseq1.2 en ook daar werdt geen enkele sat positie handmatig in de diseq motor opgeslagen de standaard posities werden gewoon in de settingslijst gezet

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, zoveel reacties ondertussen.  Bedankt daarvoor!

 

Sorry jongens, maar ik heb het wat druk gehad, daarmee dat ik even niet reageerde.

Ik ga alle tips nog eens bekijken en hopelijk komt er wat uit de bus!!

 

De rotor staat wel goed afgesteld aangezien we met de vorige ontvanger wel normaal kunnen kijken op diverse sat, daar draait de motor wel goed.

 

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik de rotor ga moeten resetten als het niet goed komt.

Probleem daarbij is dat de sat niet goed bereikbaar is, ik moet daar een goede dag voor uitkiezen kwa weer.

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebruik je bij de andere ontvanger, Usals of DiseqC ??

Mocht je DiseqC gebruiken, dan moet je de zelfde opgeslagen rotor posities op de VU+ invullen of resetten.

 

 

 

Zoals ik heb vermeld, de rotor werkt wel goed op onze oude ontvanger, daar geen problemen

 

Heb je de oude ontvanger nog ?

Kijk bij de rotor instellingen voor de sat. posities, en dan vul je de zelfde posities in de DiseqC instellingen op de VU.

B.v.b.

Astra.

Oude ontvanger = 1 > Vu = 1

Hotbird.

Oud = 5  > Vu = 5

 

De rest van de waardes vul je in zoals hier boven is uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rotor staat wel goed afgesteld aangezien we met de vorige ontvanger wel normaal kunnen kijken op diverse sat, daar draait de motor wel goed.

 

Dan zou je toch vermoeden dat het probleem bij de ontvanger ligt en niet de rotor.    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en zo lezen we er graag nog eentje

en

met allemaal verschillende aanwijzingen {methoden} en receivers die de vraagsteller in de war brengen.

 

volgens mij werd al in de eerste drie / vier berichten verwezen naar hoe men dat op een VU+ doet, waar dat dus ook werkt

de rest is schotelpark topic en niet een probleem van de ontvanger

(mits je hem op -0- ingesteld en desbetreffende zender gekozen hebt voor het aansluiten en afsluit / aansluit / opstart)

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en zo lezen we er graag nog eentje

en

met allemaal verschillende aanwijzingen {methoden} en receivers die de vraagsteller in de war brengen.

 

volgens mij werd al in de eerste drie / vier berichten verwezen naar hoe men dat op een VU+ doet, waar dat dus ook werkt

de rest is schotelpark topic en niet een probleem van de ontvanger

(mits je hem op -0- ingesteld en desbetreffende zender gekozen hebt voor het aansluiten en afsluit / aansluit / opstart)

Ik heb momenteel een VU+ op de rotor op Openpli, en hij draait net zo als de Dreambox.

Plug and play. En de posities zijn dus opgeslagen in de ontvanger.Het gaat alleen mis met de schotel, als de image is beschadigd.

Recente ervaring hier ter plekke.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel een VU+ op de rotor op Openpli, en hij draait net zo als de Dreambox.

Plug and play. En de posities zijn dus opgeslagen in de ontvanger.Het gaat alleen mis met de schotel, als de image is beschadigd.

Recente ervaring hier ter plekke.

kijk als er iets niet meer klopt ... dan moet dat eerst herstelt worden

daar kan ik inkomen => dus het werkt ook op onze VU+ hardware.

 

 

Tja deze optie zit standaard al in pli. :P

dat weten we en dat heeft dus bij de problemen die de topicstarter ervaart geen meerwaarde

 

laten we werken aan de oplossing van dit unieke probleem. ;)

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

laten we werken aan de oplossing van dit unieke probleem. ;)

En die mogelijke oplossing gaf ik hierboven: nieuwe image flashen

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het allemaal geprobeerd.

Maar hij wil maar niet meer dan één positie opslaan.

Het enige wat ik vanmiddag nog eens ga proberen is de oude ontvanger aansluiten en kijken of het daarop nog werkt.

 

En dan is er nog de motor resetten...  maar daarvoor moet ik op het dak en 't is een heel karwei om dat te doen...

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom heb ik nu een Stab120 die hoef je nooit te resetten en als dat toch eens moet kan dat vanuit de ontvanger zelf of in mijn geval via de V2BOX.

En onverslijtbare kwaliteit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...