Ga naar inhoud


Vu+ Duo met rotor: krijg rotor niet werkende, noch met Usals noch met Diseqc 1.2


illusion1234

Aanbevolen berichten

Onlangs ben ik terug overgestapt op een draaibare opstelling.

De Vu+ Duo is nu aangesloten op een Moteck 2100 met 64cm schotel.

Alleen krijg ik de setup niet werkende, noch met Usals noch met Diseqc 1.2.

De schotel en rotor staan goed afgesteld want werken op een andere ontvanger wel gewoon goed.

Het ligt dus aan de instellingen in OpenPli.

 

Ik dacht eerst dat het aan OpelPli 3 lag, maar ook na de upgrade naar OpenPli 4 geen verbetering.

 

 

In Usals kan ik het nulpunt op de oude Sirius vastleggen waarop de schotel ook is uitgericht.

Alleen vindt hij de andere sats niet.  Ik heb al uitgebreid geëxperimenteerd met de coördinaten, geen oplossing.

 

Dan maar Diseqc 1.2 geprobeerd.

Geavanaceerd rotorsetup ingesteld met om te beginnen slechts twee sats op twee verschillende geheugenposities.

Het rare is dat hij de posities van de sat niet wil onthouden nadat ik er manueel naartoe ben gedraaid en de positie heb opgeslagen.

Hij onthoudt voor een of andere reden alleen de laatst gedraaide positie...

 

Wie weet raad?

Wat doe ik verkeerd?

Heeft iemand een stap voor stap uitleg op wat ik moet drukken/klikken/etc. om alles stap per stap goed te doen en vast te leggen?

Wat blijkbaar mis ik iets...

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit zo lees staat je rotor mechanisch nog niet goed dat is een eerste vereiste bij een draaibare opstelling voor zowel diseqc 1.2 als Usals. En voor diseqc 1.2 moet je een index getal opgeven (bij je tuner/satelliet/ diseqc instellingen) anders onthoud hij de positie niet, ik geef zoveel mogelijk de satelliet positie op, voor de Astra 19 geef ik dan als index 19 op dan kun je die positie makkelijk terug vinden.

 

Heb ik gedaan, om te beginnen 3 sats ingesteld op 3 verschillende posities.  Het werkt niet, hij wil ze niet onthouden.  

 

Zoals ik heb vermeld, de rotor werkt wel goed op onze oude ontvanger, daar geen problemen!

 

Ik denk dat ik eens een andere image ga installeren, VTI ofzo...

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier dito met een vu duo en een moteck 2100

werkt perfect hier met openpli 3 en usals

 

tuner a is de 110 triax met motor

tuner b is de t90

en heb de tunerinstelling op auto staan

 

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik gedaan, om te beginnen 3 sats ingesteld op 3 verschillende posities.  Het werkt niet, hij wil ze niet onthouden.  

 

Zoals ik heb vermeld, de rotor werkt wel goed op onze oude ontvanger, daar geen problemen!

 

Ik denk dat ik eens een andere image ga installeren, VTI ofzo...

 

Heb hier Vti en dat gaat probleemloos (als je de tuner als rotor installeert en de graden aangeeeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

met openvix werkt dit ook perfekt.Vaste schotel met 4 sats op tuner A en rotor op tuner b met gewoon de lat en long ingesteld.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

motor heeft toch een reset knop?

misschien dat eerst eens doen?

 

Da's nou wel een probleem.

 

De schotel staat hoog op ons dak.

Erop kruipen om 'even' te resetten is niet zo makkelijk.

Maar dat zou eigenlijk helemaal niet hoeven aangezien we een werkende motor hebben.

 

Ondertussen nog heel wat geprobeerd maar het lukt niet...  Bleh...

Met usals onthoudt hij perfect Sirius (4,8°W) maar slaagt hij er niet in een signaal te krijgen op de andere satellieten.  Raar...

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel en rotor staan goed afgesteld want werken op een andere ontvanger wel gewoon goed.

 

Wat gebruik je bij de andere ontvanger, Usals of DiseqC ??

Mocht je DiseqC gebruiken, dan moet je de zelfde opgeslagen rotor posities op de VU+ invullen of resetten.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je sirius zoekt op 4.8 W dan mag je zoeken tot in de eewigheid.Die staat nl op Sirius 4,8E. Ik woon  in Belgie en heb mijn rotor op deze sat afgesteld.In box lat en long ingeven in usals en dan afgesteld op GOD channel.Bij beste resultaat saven en goed vastzetten.Dan heb ik de ontvanger naar 23.5 laten gaan en nog ff gefinetuned.Was amper 1 mm  verschil maar een veel betere ontvangst.ik werk met Vix en een stab met 88 cm schotel.

 

Ps: vermits eht met een andere box wel werkt is het vermoedelijk een verkeerde instelling (lat en long)

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die andere ontvanger nog ?

Als het daar via usals werkte kan je daar de gegevens wel terug vinden.

je zou ook het verschil kunnen bereken tussen astra 4 (sirius) en je locatie en dat gaan ingeven in usals

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de rotor niet wil werken op de vu is dit meestal verkeerde instelling van tuner a en b

neem aan dat je rotor op tuner a zit wat hangt er aan tuner b is deze ook aangesloten ?

en hoe staat hij ingesteld tuner b ?

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...