Ga naar inhoud


Radio ontvanger


Lauketib

Aanbevolen berichten


je kunt ook een pC Tuner voor satelliet DVB-S2 / DVB-S inbouwen in een pC opdat je de radio zenders kunt ontvangen

receivers en of tuners moet je bedienen met een on-screen menu en daarvoor is een TV of beeldscherm wel vereist

 

ps er zijn receivers met een LCD scherm zoals de VU+ en dan kun je op een heel klein display het menu zien en gebruiken

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt automatisch naar radiokanalen gezocht als je naar  TV-kanalen zoekt.

Deze worden in een aparte lijst gezet en om deze lijst te zien zit er een radioknop op de afstandsbediening.

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

lauketib

 

de meest ideale situatie is volgens mij het tv scherm enkel als monitor gebruiken.

de audio van de stb (settopbox)  naar de versterker voeren en op de afstandsbediening van de stb  de knop tv/radio bedienen.

Er komt dan een zenderlijst op die alleen uit radiokanalen bestaat ,  en daarna het tv scherm uitschakelen éénmaal de radiozender gekozen .  Volume en kanaalwissel kan dan ook bijgesteld worden met de afstandsbediening van de stb , alsook het volume met de afstandbediening van de versterker in mijn geval omdat dit ook nog aanwezig is.

het is aan te raden een favorietenlijst aan te maken voor de radiokanalen want het zijn er veel.

erg praktisch is dit niet ,  een versterker met FM (radiokanalen )analoog via telenet of via antenne is voor de meesten voldoende al zijn er ook die een internet radio verkiezen via wifi.

DVB-T  radio  , DVB-S radio  ,  DVBC- radio (telenet )  zijn buiten de DAB+  ook nog mogelijk. Eigenlijk  te veel mogelijkheden .

 

hereberie1234

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zo'n M7 receiver als radioontvanger, de dsr7141 geloof ik.

Voor TV vind ik het namelijk een onding in het kwadraat, maar voor radio voldoet hij prima.

Ik heb wel een lijstje gemaakt van de zendernummers van de voor mijn bruikbare radiokanalen.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...