Ga naar inhoud


TV Vlaanderen weer stapje verder weg van satelliet?


Orgeldandri

Aanbevolen berichten

Op het infokanaal van TV Vlaanderen staat meer uitleg over de extra zenders die werden toegevoegd na het eerder wegvallen van een aantal zenders, begin dit jaar.

 

Zoals ook op CD is History vervangen door de History Benelux.

TravelXP HD is enkel te zien via Basic + abonnement.

 

Zoals dat al het geval was met Fox, werd TLC toegevoegd via internetverbinding en dus enkel te bekijken via een interactieve decoder. TLC is echter de zoveelste SD zender.

 

Via een omwegje zijn de zenders wel te zien via de Live app.

Eurosport 2 BE is in HD. Eigenaardig dat de oude frequentie ook nog via de satelliet wordt uitgezonden in SD. Voor een provider die kampt met bandbreedte, een eigenaardige keuze. Vreemd dat de nieuwe fastscan de HD-frequentie niet in de plaats zet van de oude SD-frequentie. Ook vreemd dat de HD-frequentie bij mij enkel Engels geluid heeft en de SD-frequentie Nederlands (Vlaams) commentaar levert.

 

Als ik deze ingrepen naast de veranderingen leg bij CD, dan zie ik bij CD toch extra kanalen verschijnen via satelliet. En toch een flink aantal in HD.

In Vlaanderen moeten we het stellen met Vijf-TV, Vitaya, ZES, CAZ, TLC in SD...

 

Ik weet niet of TV Vlaanderen meeleest, maar misschien kunnen deze kanalen via de Live app hun zo lang verwachte upgrade krijgen waardoor ze hun HD-achterstand wat kunnen inlopen tov concurrent Telenet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je vergeet Elevensports in SD...terwijl dit voor een sportzender eigenlijk rampzalig is. En het ontbreken van Elevensports 3 op de satelliet.

Ik heb het gevoel dat TVV alles behalve winstgevend is, en M7 het budget zoveel mogelijk probeert te beperken (en dat servers huren voordeliger is dan satelliet bandbreedte).

Ik vermoed dat de SD ES zender nog verdwijnen zal (en dat de HD zender ook vlaamse Audio krijgt)

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet tv in Vlaanderen is ten dode opgeschreven. Het is inderdaad verlieslatend, net zoals het Waalse Télésat.

Zoals ik vroeger reeds schreef bestaat het klantenbestand hoofdzakelijk uit toeristen met caravans of campers, expats en Vlamingen die in Wallonië wonen.

In Vlaanderen zelf is het aantal klanten beperkt te noemen, enkel de 'satelliet diehards' blijven over maar ook dit aantal is dalend. Dit kan je op dit forum ook wel merken. 

In de toekomst zal hier alles IPTV worden (ook Telenet) en dan heeft TV Vlaanderen, in tegenstelling tot wat ze zelf denken, geen enkele waarde meer.

Wil TV Vlaanderen overleven zou men mensen moeten hebben die de voordelen promoten tegen klanten, vrienden, kennissen, collega's. ... maar die mensen zijn schaars geworden.

Eerst heeft men de dealers buitenspel gezet waardoor de meesten onder hen gestopt zijn en vele klanten met problemen niet meer geholpen worden waardoor er een spiraal van ,al dan niet terechte, negatieve publiciteit op gang kwam. Zodanig dat mijn vrienden mij zot vinden omdat ik nog altijd via satelliet naar TV kijk.

 

Om even terug te komen op de IP zenders. De meeste van hun M7 ontvangers zijn niet verbonden met het internet waardoor deze klanten dus terug ontevreden zijn.

 

Wat betreft de Vlaamse SD zenders. Ongeveer alles wat op deze zenders uitgezonden wordt is oud en niet in HD opgenomen.

En eerlijk, bij Proximus zijn deze in  HD maar de beeldkwaliteit is toch ook niet denderend.

Indien TV Vlaanderen zo verder doet komt er een dag dat zelf ik overstap naar Telenet. Zelfs binnen de 5 min wanneer de huidige Mediaguard kaart zou stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei TozdeoG:

Wat betreft de Vlaamse SD zenders. Ongeveer alles wat op deze zenders uitgezonden wordt is oud en niet in HD opgenomen.

En eerlijk, bij Proximus zijn deze in  HD maar de beeldkwaliteit is toch ook niet denderend.

Indien TV Vlaanderen zo verder doet komt er een dag dat zelf ik overstap naar Telenet. Zelfs binnen de 5 min wanneer de huidige Mediaguard kaart zou stoppen.

 

proximus heeft nooit een prachtig HD beeld afgegeven als je het vergelijkt met Telenet HD beelden van de Vlaamse zenders.

en dat er veel oude dingen worden vertoond, daar heb je het mis, op Vitaya bv tonen ze soms nieuwe dingen die in 2017 nog opgenomen zijn.

dat Tv Vlaanderen gewoon de SD beelden doorgeeft is omdat ze nog enkel door mensen worden gebruikt die op vakantie gaan met een caravan of mobilhome en zo dus een kleine tv hebben zodat het SD beeld genoeg is om te kijken.

ook worden de Vlaamse zenders via internet doorgestuurd naar Amsterdam en van daaruit opgestraald naar de astra, 

en ook de ruimte beperking speelt ook een rol en de uitgave aan zenders dat aan het abbo kost gelinkt is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei digitaal kijker:

 

dat Tv Vlaanderen gewoon de SD beelden doorgeeft is omdat ze nog enkel door mensen worden gebruikt die op vakantie gaan met een caravan of mobilhome en zo dus een kleine tv hebben zodat het SD beeld genoeg is om te kijken.

Sorry maar dat is onzin...De reden dat ze SD beelden doorgeven is omdat ze op die manier bandbreedte sparen en minder aan Astra moeten betalen (niet meer en niet minder)

Ook al is SD genoeg...dan scaled de decoder dat toch gewoon down...

Bijna alle zenders (ook de SDs) worden ook met H.264 gecomprimeerd, waardoor ook oude ontvangers hier niet mee werken, zelfs al is het SD.

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-2-2018 om 16:45 zei Orgeldandri:

Eurosport 2 BE is in HD. Eigenaardig dat de oude frequentie ook nog via de satelliet wordt uitgezonden in SD. Voor een provider die kampt met bandbreedte, een eigenaardige keuze. Vreemd dat de nieuwe fastscan de HD-frequentie niet in de plaats zet van de oude SD-frequentie. Ook vreemd dat de HD-frequentie bij mij enkel Engels geluid heeft en de SD-frequentie Nederlands (Vlaams) commentaar levert.

Helemaal niet vreemd. Dit is work in progress.

Zo lang de Vlaamse audio niet beschikbaar is zal deze zender niet in hun FastScan komen. Op het moment dat de HD versie ook de Vlaamse audio er bij heeft zal die de plaats van de SD in de zenderlijst innemen en zal de SD verdwijnen van de satelliet.

 

Dat jij geen FastScan gebruikt en dus eigenlijk iets extra kunt zien, daar kan je enkel maar blij mee zijn. Maar je moet er geen gekke conclusies gaan uit trekken.

Een 'normale' klant heeft helemaal geen weet van die versie die al half klaar is.


En dat er tijdens de Olympische spelen niet verder aan gewerkt wordt had je zelf ook wel kunnen bedenken. Network freeze bij de meeste operators.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...