Ga naar inhoud


Ethernet snelheid DM8000


tajvdz

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben al jaren een zeer tevreden gebruiker van de DM8000. Wat ik echter nooit heb begrepen is dat daar maar een 10/100 Mbps netwerk verbinding in zit. Is dit op een of andere manier aan te passen? Ik heb begrepen dat de veel goedkopere VU duo wel een 1 GB adapter heeft. Ik vind dit echt zonde voor zo'n duur apparaat!

 

Twan

Link naar reactie
Delen op andere sites


De  netwerk adapter is geintegreerd op het systeembord en niet te vervangen.

Eventuele USB oplossingen zullen ook niet sneller zijn en waarschijnlijk geen standaard drivers aan boord hebben.

Waarom is 100 Mb/s te langzaam?

Dit is toch meer dan voldoende voor het streamen van video etc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een beetje raar. Ten tijde van het uitkomen van de DM8000 waren er bijna geen 1Gbit NIC's voor de consumentenmarkt. Dat was toen helemaal nog niet aan de orde.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zal je een nieuwe ontvanger moeten kopen.

Of je kiest ervoor de programma's meteen op je NAS op te nemen.

 

Afgezien van de tijd, wat is je probleem wanneer er op de achtergrond data naar je NAS gestuurd wordt, doe het nachts, wanneer je slaapt, dan is de snelheid irrelevant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei guppje29:

En je DM8000 wordt niet meer zo warm als je rechtstreeks opneemt op je NAS.

Dat is zeker een feit! Één van de redenen waarop ik ooit naar NAS opnemen ben overgestapt. Veel films en series die ik leuk vind. Plus de makkelijke optie om via RSync een backup ervan bij te houden. Zou toch zonde zijn om de serie Danni Lowinski kwijt te zijn...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Mimisiku:

Dat is zeker een feit! Één van de redenen waarop ik ooit naar NAS opnemen ben overgestapt. Veel films en series die ik leuk vind. Plus de makkelijke optie om via RSync een backup ervan bij te houden. Zou toch zonde zijn om de serie Danni Lowinski kwijt te zijn...

 

die kun je ook gewoon op dvd kopen hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongetwijfeld.. Maar ik heb ze op de NAS bewaard (reclame eruit gesneden). Zo heb ik ook "Wordt U al geholpen?". Gewoon omdat ik het leuk vind..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...