Ga naar inhoud


Splitter.


Gast arjan66

Aanbevolen berichten

Ik heb een decoder (met draaibare antenne) waarop geen rf out zit. Ik wil graag een 2e decoder daar bij plaatsen. Welke splitter kan ik gebruiken om de kabel van de schotel in te doen en dan 2 (uitgangs) kabels gebruiken om aan te sluiten op de 2 decoders? De eerste moet natuurlijk wel draaibaar blijven. Dan zet ik deze op Astra 28 en dan kan ik de andere (Sky) decoder aanzetten om te kijken. Heb namelijk een officieel abonnement gekocht met decoder om Sky Sports F1 te kijken vanaf volgend weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De meest simpele oplossing is een Twin of Quad LNB op de schotel te monteren en een eigen kabel(s) rechtstreeks naar de lnb.

Alle andere oplossingen geven grote problemen met het aansturen van de rotor of de LNB.

 

Dit schrijft Sky:

Sky functionality requires two satellite feeds. You must get any consents required (e.g. landlord's).

UK, Channel Islands and Isle of Man residential customers only.

 

Je dient dus voor maximum functionaliteit 2 coax kabels aan te sluiten op de Sky ontvanger.

Verder woon je kennelijk in de UK om een officieel abonnement te kopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord Ceesv. Ik woon in Nederland. Ik heb via vrienden in Engeland een vrijwel nieuwe officiële Sky UK decoder gekregen (HD box DRX890W). Ik heb een officiële sky kaart met abonnement besteld. Ik kan geen extra kabels aanleggen. Andere optie is om 1e decoder op Sky Sports F1 te zetten en dan de kabel van de ene in de andere te doen -:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zal niet veel anders op zitten, je kan nog een priority switch overwegen, maar met een draaibare installatie blijft het vragen om problemen.

Een antenne priority switch schakelt de antenne om op het moment dat je de2e ontvanger inschakelt.

Afhankelijk van je Sky ontvanger moet je eventueel de 2e ontvanger geheel spanningsloos maken om je schotel weer te kunnen draaien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat Engelsen veelal maar naar 1 sat kijken (de Astra2) en het 2de bakje via RJ45 aangesloten wordt. Weinig animo voor duo/quattro LNB's

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei ceesv:

Dit schrijft Sky:

Sky functionality requires two satellite feeds

Die ontvanger heeft 2 antenne aansluitingen, zodat je tgelijk kan opnemen en kijken.

 

Sky+HD Digibox with massive 500GB 7200RPM SATA hard drive
HD Remote Control (includes 2 x AA batteries)
I
Dish input 1 & 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook een priority switch nemen, zoals @ ceesv schrijft. Met als consequentie dat je moet kijken, dat één van beide ontvangers geen LNB-spanning meer krijgt in standby, of dat de op de 'master'poort aangesloten ontvanger geheel van de stroom afmoet als je naar de andere ontvanger kijkt.

 

Of anders kan je ook een handmatige coax switch/ manual A/B switch nemen (of maken); dan geldt dat niet. Maar dan moet je dus steeds zelf de schakelaar omzetten

 

De sky-box zal zelf wellicht geen motor commando's kunnen geven, vermoed ik?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp dan wil je twee sat-signalen over een en dezelfde kabel sturen, dat zou moeten kunnen met bijvoorbeeld de invacom stacker/destacker.

Ff Googlen op signaal combiner.

 

gebruik dit met een dual LNB ( twee uitgangen ) en dan ben je er volgens mij.

Een tweede kabel trekken is echter wellicht goedkoper....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je vergeet de rotor die er tussen zit.

Of een Stacker diseqc 1.1 ondersteunt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een investering doen in een T90 schotel en wat LNB's? Dan heb je 16 posities en kun je die rotor ook de deur uit gooien.

Ok, het kost wat, maar het scheelt enorm veel gedoe.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Sky+ box en de alternatieve oplossingen kan je eigenlijk wel vergeten als je een goed werkende ontvanger wil hebben. De ontvanger heeft echt twee rechtstreekse aansluitingen nodig op de LNB. Dat is de enige manier waarbij ik een goed werkende Sky+ box heb.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Dreeke:

Ik heb zelf een Sky+ box en de alternatieve oplossingen kan je eigenlijk wel vergeten als je een goed werkende ontvanger wil hebben.

 

Wat werkt er dan niet, als je maar één LNB aansluiting hebt?

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb  zelf geen Sky box, maar vertrouw Dreeke als ervaringsdeskundige.

 

Ik kan mij voorstellen dat de software inefficiënt en inflexibel omgaat met de tuner toewijzing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...