Ga naar inhoud


stream


dreamboxzrend

Aanbevolen berichten

Dat ga ik eens proberen.

Tot nu toe gebruikte ik alleen de web interface om mijn bouquet/favoritenlijst aan te passen...

Maar om deze streams er in te krijgen, moet dat dus via die dream editor begrijp ik...

Ik ben benieuwd wat dat oplevert.

Bedankt voor de informatie!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geweldig...  ik heb zo een lijst geimporteerd...  Het werkt!

Ik ga de anderen ook vast maar importeren... wat het precies is zie ik dan wel.

Ik zag wel als commentaar dat er een aantal errors waren... maar ik denk dat hij die dan niet geimporteerd zal hebben.

Voor mij is dat nog allemaal erg nieuw...  nog niet een idee wat ik echt aan het doen ben, en dat is lastig, maar goed... dat komt wel.

Ik ben erg blij dat dit werkt.

 

Ik hou de streams in het vervolg in de gaten hier.

 

Even voor de goede orde...  als er nu een update komt, zoals ik al een paar keer zag hier. Wat doe ik dan?  Kan je dat gewoon overschrijven, of legt hij dan een tweede identieke bouquet aan en moet ik dat ene dan eerst verwijderen?

Ik vraag het alvast maar, omdat ik een vermoeden heb, dat dit erg uit de hand kan lopen als je het niet goed onder controle houdt...

 

in ieder geval erg bedankt voor de tip, en ook uiteraard voor de klaargemaakte lijsten!! super :)

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, jij adviseert dus een ander programma...DCC_e2.exe ??  Dat programma moet ik nog even opzoeken...

Met dreamboxedit werkt het in ieder geval... maar dan moet je blijkbaar wel eerst alles uit de vuplus importeren in het edit programma, en dan importeren van de lijsten hier op het forum, en dan de hele boel weer terug naar de box zenden...  Is dat met DCC_E2 anders?  of beter gevraagd, "Makkelijker"?

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Tonskidutch:

gewoon met DCC_E2.exe in de map kopiëren en dus overschrijven

altijd even een shutdown en reboot initiëren

 

dat importeren met dreamset.exe is nergens voor nodig

het boeket duikt meteen op na de herstart in je lijst van boeketten (meerdere boeketten toestaan)


Met DCC (FTP) of desnoods met Windows Explorer of een ander FTP-programma copieer je dat userbouquet bestand naar de map /etc/enigma2

Na een reboot wordt die zichtbaar.

 

DCC is veel technischer, Dreamset (of dreamboxEDIT) is veel gebruikersvriendelijker en je hoeft niet te rebooten.
Hier mijn stream bouquetten, een andere manier van indeling, soms ook gecombineerd met satelliet, kijk maar wat je handiger vindt.
Ik controleer niet continue alle streams, dus doet er één het niet, dan hoor ik het graag.

 

streams.zip

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK... als FTP heb ik Filezilla gebruikt, im de ikonen toe te voegen die niet voorhanden waren...

Maar die stream boeketten toevoegen ging best goed met de dreambox editor...

Ik ga in het weekend de streams bekijken, Alex.

Gemixed met satelliet kan wel een probleem zijn, afhankelijk van de beschikbare satellieten en de configuratie...

 

In de bestaande lijst met "buitenlandse" streams was ik blij verrast om oa een aantal Deense streams te vinden, van oa tv Midtvest...

Er zat wel iets Zweeds tussen het Deens  zag ik...  maar goed, dat kan de pret niet drukken ;)

 

Erg bedankt voor deze prachtige informatie!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan wellicht te ver off topic, maar als je bepaalde streams zoekt, kan ik wel helpen met omzetten naar userbouquet.
Geef maar de websites door waar de stream te bekijken is.

 

Die iconen die jij noemt worden picons genoemd, ik heb mijn picons vanuit het menu in de box geïnstalleerd, bij elke update van je ontvanger worden de picons ook bijgewerkt:
Menu > Applicaties > Downloaden plugins > picons > snp-full.400x240-370x210.light.on.transparant
Heb je die niet er tussen staan, kan je ze hier downloaden en handmatig installeren, ze worden dan niet bijgewerkt bij een update van je ontvanger, maar je kan altijd de nieuwste update weer downloaden en weer installeren.

 

Dit zijn de picons van Ocram en deze zijn van zeer goede kwaliteit en niet beperkt tot alleen Ziggo, of alleen Astra 123+HB of zo, dus ook de Scandinavische zenders. Dus zal je in principe nooit zelf picons moeten toevoegen.
Mocht je daar picons in missen of kan je dat ook aan me doorgeven, als ze te vinden zijn van voldoende kwaliteit zal ik ze toevoegen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de streams ben ik voorlopig nog aan het kijken wat er is...  Maar bedankt voor het aanbod.

Het is weer een hele nieuwe wereld die opengaat :)

 

 

Op 7-9-2018 om 23:44 zei Alex1970:

ik heb mijn picons vanuit het menu in de box geïnstalleerd, bij elke update van je ontvanger worden de picons ook bijgewerkt:
Menu > Applicaties > Downloaden plugins > picons > snp-full.400x240-370x210.light.on.transparant

 

 

Ja Picons... ik was die naam even kwijt... sorry.

Die voor de gewone Duitse zenders heb ik via het VTI menu kunnen downloaden... en gelijk was meer dan 90% in orde, al was het soms erg vaag wat al die verschillende bronnen echt inhouden... maar OK... alles is gelukt.  De bron die jij opgeeft bevat dan misschien meer gegevens dan die ik gebruikte... ik weet echt niet meer wat het was, toen had ik de box nog maar een paar dagen, en heb na het lezen zitten proberen...  ik had er toen 2 of 3 geprobeerd, voordat ik iets goeds kreeg.

Misschien had ik eerst de "foute" picons moeten verwijderen, maar dat weet ik niet...

 

ik dacht overigens gelezen te hebben dat die max 220x132 pixels mochten hebben...

 

De Zweedse zenders hadden dat niet, en ik ben gewoon gaan zoeken...  ik heb de regels gevonden waaraan ze moeten voeldoen, en dan de grootte en kleurdiepte aangepast, opgeladen en het werkte nadat ik ze 1 voor 1 de goede naam gegeven had.

Nu is het blijkbaar zo, dat als een zender "wijzigt"... deze niet per definitie het picon houdt. Hij moest dan een andere naam hebben...  dat ging niet automatisch voor de zelf toegevoegde picon van bv het Zweedse TV4Guld.  Ook de "nieuwe" Russische zenders op de Astra1 hadden geen picons...  maar dat heb ik ook kunnen fixen.

Bedankt voor die site...  ik moet nog eens goed bekijken wat ik er mee kan.

Als ik meer vragen over picons heb, open ik daar wel een apart topic over , want hier gaat een een beetje te ver off topic.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag voor je zoeken @Frans B en @Sverige voor je picons zijn die van Ocram dé oplossing. Zo te lezen gebruik je srp-picons, die kan je blijven aanpassen. Alles eraf en snp-picons installeren, scheelt zo enorm veel onderhoud.

 

Maar vandaag even een ander nerd-dingetje: De jaarlijke radio ballonvossejacht.

https://www.ballonvossenjacht.nl

Dus zal er pas later op terug kunnen komen.

Tip: Maak een nieuw onderwerp aan.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎7‎-‎9‎-‎2018 om 14:52 zei Tonskidutch:

gewoon met DCC_E2.exe in de map kopiëren en dus overschrijven

altijd even een shutdown en reboot initiëren

 

dat importeren met dreamset.exe is nergens voor nodig

het boeket duikt meteen op na de herstart in je lijst van boeketten (meerdere boeketten toestaan)

Helemaal mee eens, ik gebruik ook DCC, werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben de stream(s) aan het testen.

In de lijsten staan url's die niet meer werken en de andere kant

antwoord niet op de syn_sent dan lijkt het er op dat de box hangt.

De time out staat zo te zien op 1 minuut wat erg lang is

Is dit met een instelling te verkorten op bv 15 seconden ?

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...