Ga naar inhoud


Internet via Hotspot


Aanbevolen berichten

Hoi

 

Af en toe hebben we last van een internet storting bij Ziggo.

Heel vervelend want dan hebben we geen TV via de saT.

De pc Heeft Wifi dus internetten kunnen we op de PC via de hotspot van mijn mobiel.

Da satontvanger heeft helaas geen Wifi. Is er een mogelijkheid deze toch te voorzien van internet via de hotspot??

 

satje4u.

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de satellietontvanger een WLAN USB Stick ondersteund dan is dat natuurlijk mogelijk maar daar kunnen wij nu geen antwoord op geven omdat jij het met / type plus bijbehorende software niet vermeld.

 

Een andere optie is een (Ethernet-) Bridge te gebruiken die het Internet signaal van jouw Smartphone hotspot opvangt en en deze dan via een UTP LAN kabel aan jouw SAT ontvanger doorgeeft.

Ik geef toe dat de laatste optie best omslachtig is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei satje4U:

Af en toe hebben we last van een internet storting bij Ziggo.

Heel vervelend want dan hebben we geen TV via de saT.

Mijn satelliet ontvanger heeft geen internet nodig om beeld te geven....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een vu+ waar wifi inzit.Ik stel mijn gsm in als access point en zo kan de box op internet.Heeft je box geen wifi dan kan je zoals gezegd een wifi dongle gebruiken die jouw image ondersteund. OF je gebruikt een wifi bridge met lan kabel.Simpeler kan niet.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ga je het probleem niet eerst met Ziggo oplossen, je betaald toch voor een stabiele internet verbinding?  Dus als die niet stabiel is zou ik toch even Ziggo bellen.

 

En Busted Maat!  IPTV gaat natuurlijk niet via satelliet dus daar heb je dat internet niet voor nodig, voor iets anders wel. ;-)

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En IPTV werkt wel wanneer je internet plat is?

 

IPTV is niet aan te bevelen via een wlan verbinding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satje4U; Waarom schrijf je dan :

4 uur geleden zei satje4U:

dan hebben we geen TV via de saT.

saT klinkt toch wel als een afkorting voor "satelliet"???  Je schrijft nergens over IPTV...

O ja, je zegt het zelf al;

4 uur geleden zei satje4U:

Da satontvanger heeft helaas geen Wifi.

Dus volgens mij kijk jij helemaal geen IPTV....?

 

Maar ik vind het prima... Blijkbaar lees ik iets totaal anders dan andere mensen hier...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

satje4U:

 

Satelliet kijken doe je via de schotel; daar heb je geen internet voor nodig.

Valt internet uit; dan kijk je nog steeds via de schotel MET je eigen abonnementskaart; dus nog steeds geen internet nodig.

 

Kijk je IPTV; dat is INTERNET tv; maakt niet uit met welke box, dan heb je geen TV inderdaad via internet, wel met je schotel nog steeds.

Blijkbaar heb je een internet probleem, dus eerst bij je internet provider aankloppen (Ziggo) en daarna bij je IPTV aanbieder.

Een LEGALE IPTV aanbieder gaat je ook ermee helpen.

 

We maken het simpel zonder de discussie te ontsporen:

- welke ontvanger heb je?

- welke officiële kaart gebruik je erin?

- welke IPTV aanbieder heb je?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gewoon internet delen aanzetten op de pc dan heb je via je eigen netwerk internet op alle apparaten die daar op zijn aangesloten. 

 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gewoon een iptv pakket op de Gigablue draaien, die is daar zeer geschikt voor daarnaast luister ik naar internet radio Caroline 329 ook via de Gigablue.

In ieder geval bedankt voor de aangereikte oplossingen.

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...