Ga naar inhoud


draaibare schotel en mutant


danieljozef

Aanbevolen berichten

heb vraagje heb een nieuwe ontvanger mutant aangeschaft en heb problemen met de draaibare schotel gestuurd door technomate motor .De ontvanger heeft juist weer naar welke satelliet de schotel moet gaan alleen beweegt deze voor geen cm ondanks groen lampje brand er dus signaal is.

geeft telkens foutmelding kan niet afstemmen of geen signaal .

De coordinaten zijn juist ingegeven en dan heb je de rotor instellingen en vrees dat daar iets mis mee is , mijn vorige ontvanger had dat niet.

Weet iemand hoe ik het kan oplossen , want ik heb er echt geen idee van

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je bij het het afstellen zowel de ontvanger als de schotel op 5 oost gericht,met de schaalverdeling van de motor op 0?

Met de paal precies waterpas?

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je DiSEqC 1.2 gebruikt, gebruik USALS, en dan de bovenstaande instructies van Satneef gebruiken.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien kan je aangeven welke motor je hebt, ik zie bij Technomate zo snel geen Usals rotor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er staat op de motor technomate en heeft altijd met usals gewerkt tast ik het duister waarom de schotel de ontvanger niet meer volgt ondanks de motor wel signaal krijgt groen lampje brandt .was voorheen aangesloten aan een vu+ ontvanger en gaf nooit problemen nu is die aangesloten aan een mutant ontvanger en daar heb je twee zaken eerst de motor waar je nooit en zuid moet in geven en dan nog eens rotor instellingen en denk dat het daar misloopt , ofwel is de schotel over de limiet gegaan en vast komen te staan .

al eens meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei danieljozef:

er staat op de motor technomate en heeft altijd met usals gewerkt tast ik het duister waarom de schotel de ontvanger niet meer volgt ondanks de motor wel signaal krijgt groen lampje brandt .was voorheen aangesloten aan een vu+ ontvanger en gaf nooit problemen nu is die aangesloten aan een mutant ontvanger en daar heb je twee zaken eerst de motor waar je nooit en zuid moet in geven en dan nog eens rotor instellingen en denk dat het daar misloopt , ofwel is de schotel over de limiet gegaan en vast komen te staan .

al eens meegemaakt.

Dat Noord en Zuid zullen limieten zijn (begrenzingen, zodat je schotel niet tegen een muur of dakgoot kan rammen).

Die begrenzingen dien je in je ontvanger in te stellen, dus niet in je rotor zelf, zo werkt het in ieder geval bij mijn Stab Italia.

 

Mijn schotel kan nergens tegenaan rammen (staat op een gelaste pijp op mijn balcon).

Ik heb dus die begrenzingen gewoon op 0 (nul) gezet.

 

Wat je kan doen is om die begrenzingen op 0 (nul) te zetten als je schotel nergens tegenaan kan rammen of anders alleen die satellieten aan te vinken in je USALS waarvan je zeker weet dat je schotel nergens tegenaan kan rammen.

 

UITERAARD IS DIT VOOR JE EIGEN RISICO!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-6-2018 om 04:56 zei danieljozef:

...  ondanks groen lampje brand er dus signaal is.

 

Het lampje is alleen een teken dat er spanning aankomt; voor het 22kHz-signaal zegt het niks.

 

Doet het probleem zich ook voor met een korte kabel (receiver direct bij de schotel)?

En als je dan de LNB-kabel loshaalt?

Dat zijn de eerste tests die ik zou doen; ervan uitgaand dat de menu-instellingen voor de motor OK zijn.

 

En reageert de motor wel op 'handmatige' instructies van de ontvanger, om naar rechts of links te draaien?

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi A33

Ik ben het met je eens;  zo kan je veel uitsluiten. 

 

Ik denk echter dat de begrenzers in de weg zitten. 

 

Ik had dit probleem jaren geleden ook.

 

Ik wil graag benadrukken dat als je de begrenzers verwijderd dit voor de TS voor eigen risico is. 

 

Als die schotel nergens tegenaan kan rammen verwijder ze dan uit je USALS. 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enkele feit van verwisselen van receiver verandert de limits in het motor-geheugen niet.

Voor zover ik weet worden die limits in de motor opgeslagen. Dus ik zie niet in hoe die dan plotseling een probleem kunnen vormen.

 

Als danieljozef denkt dat het aan de instellingen in zijn receiver ligt, moet hij maar heel precies aangeven welke instellingen hij nu heeft, of fotoos plaatsen met de menu's en hoe die nu zijn ingesteld. Dan kunnen wij gericht op zoek.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi A33

Bij mij werkt het andersom. 

Mijn rotor instellingen worden echt door mijn ontvanger bepaald. 

 

Lees mijn handtekening svp,  dan weet je precies waarmee ik werk. 

 

In mijn menu van mijn ontvanger kan ik alles aanpassen en wijzigen. 

 

Mijn Stab Italia onthoud niks. 

 

Elke keer als ik een andere ontvanger aansluit, moet ik alles weer ingeven. 

 

Maar het gaat er niet om om gelijk te krijgen maar om de TS te helpen

 

Het is uiteraard zo dat ik een andere ontvanger en een andere rotor gebruik. 

 

In ieder geval dank voor je input. 

 

Groetz

D-box

 

 

 

 

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei D-box:

Mijn Stab Italia onthoud niks. 

 

Elke keer als ik een andere ontvanger aansluit, moet ik alles weer ingeven.

 

De USALS programmatuur (die de Diseqc- GotoX-opdrachten genereert) zit inderdaad in je receiver.

 

Maar bijv. 'set limit' en 'store nn' zijn diseqc opdrachten die in het geheugen van de motor worden opgeslagen (tot je ze weer verandert, natuurlijk).

Sla de eutelsat documenten er maar op na. https://www.eutelsat.com/en/support/technical-support/diseqc.html

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi A33

Je weet er meer van dan ik. 

Ik schrijf alleen wat ik zelf heb meegemaakt. 

 

Nogmaals dank voor je input. 

 

Nou ben ik zeer geïnteresseerd of onze postings de TS hebben kunnen helpen. 

 

Groetz D-box

 

 

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...