Ga naar inhoud


probleem met cd triple lnb


Kijkertje3

Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijdje problemen met de triple lnb ( van canal Digitaal) bij ontvangst op astra 2. De BBC en ITV HD kanalen (die met verticale polarisatie werken)  geven herhaaldelijk geen ontvangst. De BBC sd kanalen geven een prima signaalsterkte. Dit is op diverse ontvangers hetzelfde . Ik verdenk de lnb . Kan het verticale ontvangst gedeelte in de betreffende kop defect zijn ? Op de andere satellieten geen enkel probleem .

aangepast door Kijkertje3
typefout

Skystar2, Philips 7141, dBox , Strong8100 sattracker2.0,

80cm schotel met 4 lnb's Astra 1, HB , Astra 2 en astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het verticale gedeelte werkt met 13 volt op de kabel, het horizontale gedeelte wordt actief met 18 Volt.

Ik denk dat of er niet genoeg spanning overblijft bij de LNB, bijvoorbeeld door het gebruik van CCS antennekabel, of de LNB heeft een intermitterend defect.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Cees, dat vermoed ik ook. Daarom vroeg ik al welke coaxkabel hij precies gebruikt

De horizontale polarisatie schakelt in bij 16v en ik vermoed dat de lnb regelmatig net geen 16v krijgt waardoor hij naar de verticale polarisatie schakelt.

Maar ja Kijkertje3 zegt niet welke coaxkabel hij gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de schakelspanning had ik zelf al gedacht, maar dan zou dit toch op alle 3 de satellieten moeten gebeuren en het is alleen op astra 2 de meest linkse kop.

Bovendien werkt horizontaal prima . De coaxkabel zit er al jaren aan loopt grotendeels achter een houten betimmering en is niet de dunste.

Kortom ik denk nog steeds aan een defect in de triple lnb bij de astra 2 kop maar hoe kom je daar achter..ze zijn nog niet gratis..

Er komt  op die verticale transponders helemaal geen signaal volgens de tv ontvanger (philips) terwijl de horizontale kanalen prima zijn.

Skystar2, Philips 7141, dBox , Strong8100 sattracker2.0,

80cm schotel met 4 lnb's Astra 1, HB , Astra 2 en astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan lang om het probleem blijven draaien, er zijn 3 oplossingen.

 

- Sluit je ontvanger met een kort snoertje rechtstreeks aan op de LNB, daarmee kan je de kabel uitsluiten.

- Sluit een andere ontvanger aan om te kijken of de LNB voeding van de ontvanger goed werkt.

- Verwissel de LNB.

 

Bedenk dat de stroom afname per Satelliet positie kan verschillen, waardoor het net wel of niet werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Kijkertje3:

 Kortom ik denk nog steeds aan een defect in de triple lnb bij de astra 2 kop maar hoe kom je daar achter..

 

Dan draai je als test de LNB ondersteboven in de houder, zodat de 13oost-kop en de 28oost-kop kruiselings verwisselen.

In je ontvanger de diseqc posities ook verwisselen.

Verschuift je probleem naar de 13oost zenders, dan weet je dat het aan de LNB ligt.

 

groet,

A33

 

Edit: Oeps sorrie. Het gaat om de 19 en 28 oost kop bij de triple LNB.!

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

13 oost kop?

Het is een tripple LNB.

Maar tijdelijk ondersteboven plaatsen is ook een optie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv : Ja dat bedacht ik me ook toen ik op de 'plaatsen'-knop gedrukt had.

 

Maar ik was je nog 2 minuutjes voor, volgens de forumsoftware... ;)

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdraaien kan hoewel de afstanden wel 4 mm verschillen. De signaalkwaliteit zal wel iets minder zijn ook al omdat het monoblock dan in de signaalweg zit maar zal wel werken.

Tja en anders een nieuwe triple-lnb. Voor €68,79 heb je een nieuwe incl. verzendkosten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat omdraaien van de lnb is een goede tip, moet ik wel een van de de kabel(s) even verlengen. Ik heb op een van de ontvangers de uitgaande schakelspanning ( onbelast) even gemeten ruim boven de 14 en 18 volt.  Belast bij de lnb de spanning meten is wat lastig ik heb wel t stukken maar die laten de spanning niet door.Tussen de lnb en de dichtbijzijnde ontvanger zit nog geen 10 meter coax . Aangezien drie ontvangers hetzelfde verschijnsel vertonen denk ik toch echt aan de lnb.

 

 

Skystar2, Philips 7141, dBox , Strong8100 sattracker2.0,

80cm schotel met 4 lnb's Astra 1, HB , Astra 2 en astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...