Ga naar inhoud


TV Vlaanderen- Kwaliteit signaal in Spanje


Sonnemans

Aanbevolen berichten

Wel een goede technische uitleg sprietje, maar de uitzondering bevestigt de regel 😉maar ik heb al half europa afgereden met de camper, en nog nooit grote moeilijkheden gehad, ik heb ,als TV VL veranderde van Sat. u zelfs de vraag gesteld,hoe het zat met zo een schotel in Portugal,en uw uitleg was wel redelijk ,maar meer bedoeld voor ronde schotels, dus zijn we met een bang hart naar de algarve gereden, en ja het was millimeter werk,maar ik kreeg beeld, zowel door de evelatie, als de azimut, en op het laatste de LNB haar fein te zetten, het was net eenvoudig,juist op de rand van de footprint, en ik had wat LNB's mee,zelfs een dubbel, en die van Triax kwam er als beste uit,ondanks het negatieve commentaar zelfs van ander campeerders op de camping is het mij gelukt, en echt waterpas stond de camper ook niet, wel ongeveer,en een beetje schuin zodat we langs de goede kant konden slapen😊.

maar nu heb ik geen probleem meer.

En volgens de footprint zit ik juist op de rand en raden ze een 80 Cm aan.

https://www.travel-vision.com/travelvision/index.php/documentatie/documentatie-recreatie/footprints-astra-1-astra-3-tva

 

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste tokkio

 

Die footprints zeggen totaal helemaal niets. Er wordt absoluut geen rekening gehouden met de parameters die gebruikt worden op de diverse transponders.
Laat ik een voorbeeld nemen:
De zender Ocko op de Astra 23,5 is met een veldsterkte van 5,4 dBw te ontvangen
Diverse andere zenders van Canal Digitaal en Tv Vlaanderen op de Astra 23,5 zijn te ontvangen met een veldsterkte van 7,9dBw. Dat is een verschil van 2,5db. Daar heb je een veel grotere schotel voor nodig maar daar hebben ze het niet over bij die footprints. Ze zeggen daarom bar weinig en alleen maar leuk om de mensen zonder verstand van zaken in de lure te leggen. Niet voor niets dat flink wat mensen met een automatische schotel teleurgesteld zijn over de prestaties van hun schotel als ze in gebieden komen waar het signaal zwak is.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wat informatie van een "dummie" op dit gebied.

Ik woon in de buurt van Almeria (Zuid-Oost Spanje dus)

Destijds werd Astra 2 (Engelse kanalen) gewijzigd, waardoor de signalen hier niet meer konden opgevangen worden door een 1,1 meter schotel (ze hebben nu een 1,9 of 2,3 meter schotel nodig).

Omdat TVV overschakelde op HD kanalen, meestal op Astra 3 (en langzaam de SD kanalen verdwenen), heb ik een 1,1 m schotel overgenomen van een Engels koppel. Na de nodige opzoekingen bleek dit kwalitatief een zeer goede schotel te zijn.

Eerst dacht ik om een duo-LNB te installeren op de 1,1 m maar heb voor Astra 1 gewoon mijn oude 80 cm schotel behouden.

Het signaal voor Astra 1 komt dus binnen op een 80 cm schotel, die van Astra 3 op de 1,1 m schotel.

Op mijn TVV receiver krijg ik het beste signaal rond 68% voor de 1,1 m en meestal + 80% op de 80 cm en dit op hetzelfde tijdstip. Beiden hebben dezelfde LNB en dezelfde kabels.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Wij zijn terug in Portugal, en nu heb ik geen beeld meer met de ovale Maxvieuw op de astra 23,5 met TV Vlaanderen,In Evora nog wel ,maar hier in Cabanas-Tavira,niks meer,voor 3 jaar terug, had ik nog 57% het jaar nadien nog 54% vorig jaar nog 52% maar wel altijd beeld gehad, dit jaar kreeg ik na lagen tijd zoeken amper 45%, dus geen beeld meer, wat is er toch aan de hand met de uitzendingen van TVVlaanderen,ik heb nu van armoede een losse schote van 95CM gekocht,en die geplaatst, daar heb ik 66% beeld mee, misschien krijg ik die wel wat hoger,maar ik was het een beetje beu en ik heb beeld.

zou een duo LNB soelaas brengen, want sinds gisteren is Joe FM veranderd in test en ik heb wel signaal maar geen klank, en met een dubbel LNB zou ik naar radio 2 op de 19,2 kunnen luisteren.

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...