Ga naar inhoud


Bose Solo TV Sound System start niet op


Coliseo
Ga naar oplossing Opgelost door Steve,

Aanbevolen berichten

Een klein jaartje later :blush:

Ik heb eindelijk eens de tijd en de moed gehad om het toestel nog eens van onder het stof te halen.

De tip van Steve indachtig, ging ik op zoek naar de twee contacten S102 onder het blik van de processor.

Aan de rand, zoals aangegeven door Steve, vind ik alleen een paar contacten S201 (zie rode pijltje op foto) en dan neem ik aan dat het gaat om de twee contacten in het dubbele witte cirkeltje, rechtsonder het cijfer 14.

Zijn het deze die ik mag kortsluiten, of gaat het toch nog om andere ? Voor zover mijn haviksoog reikt, is er geen enkele andere Sxxx-aanduiding op de print terug te vinden onder het blik.Bose_processor.thumb.jpg.7a45a94c059f9f39b923e5497c8f47e2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt Steve (en alle anderen die mij hier geholpen hebben met mijn eerste ontdekkingsreis in de elektronica).

Het toestel werk terug.

Eigenaardig : ik had een koperdraadje dat moest dienen voor de kortsluiting gestript en gebogen en getest om te kijken of ik het wel in de juiste hoek gebogen had m.b.t. de juiste afstand tussen de twee contactpunten. Natuurlijk had ik dan de contactpuntjes al enkele malen geraakt met het koperen boogje.

Toen ik de stekker in het stopcontact stak, gaf het toestel al teken van leven, dus zonder enige kortsluiting onder spanning. Misschien dat er nog restjes aanwezig waren in een of andere condensator, maar dat lijkt mij sterk, aangezien het toestel sinds december vorig jaar geen elektriciteit meer gezien heeft.

Enfin, eind goed al goed. De soundbar staat al terug te toeteren onder het TV-toestel.

Nogmaals bedankt.

Groeten,

Dirk

Hersteld.jpg

aangepast door Coliseo
Typfoutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weeral gedaan met de pret. Na enkele weken normaal functioneren, schakelde hij in volle actie plotseling over op een soort bromtoon (zoals een sinus, maar verschillende octaven lager dan het testbeeld destijds).

Geopend met de stroom erop hoor je de circuits licht zoemen, zoals een werkende ijskast. Voor de rest weigert hij alle medewerking. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Op 3-8-2018 om 22:21, Coliseo zei:

Ik ga nog iets leren. Gelukkig heb ik ergens nog een digitale multimeter in de kast liggen (nooit gebruikt).

Waarschijnlijk gaat het experiment zondag gebeuren, ik zal er tijd moeten voor maken.

Let wel dat ik buiten een beetje elektriciteit, niveau algemene vorming, nooit met de materie in contact geweest ben.

En dat is dan ook al zo'n 45 jaar geleden.

Ondertussen heb ik op het internet ook een volledige lijst gevonden met alle onderdelen van dat Bose Solo Sound system (geen schema, maar dat kan ik toch niet lezen).

Er is effectief sprake van een diode BR1201.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat ik S201 doorverbonden had volgt er na een paar seconde een piepje

de Böse solo doet het nu weer

als ik nu de netspanning er af haal en het toestel terug plaats onder de tv en netspanning weer aansluit werkt de Böse solo niet meer.

Zit er op het moederbord een onderdeel die de processor  in die tussentijd dan nog van spanning voorziet?

aangepast door Horsoft
Tekst niet compleet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • Moderator
Op 13-7-2019 om 11:33, Coliseo zei:

Een klein jaartje later :blush:

Ik heb eindelijk eens de tijd en de moed gehad om het toestel nog eens van onder het stof te halen.

De tip van Steve indachtig, ging ik op zoek naar de twee contacten S102 onder het blik van de processor.

Aan de rand, zoals aangegeven door Steve, vind ik alleen een paar contacten S201 (zie rode pijltje op foto) en dan neem ik aan dat het gaat om de twee contacten in het dubbele witte cirkeltje, rechtsonder het cijfer 14.

Zijn het deze die ik mag kortsluiten, of gaat het toch nog om andere ? Voor zover mijn haviksoog reikt, is er geen enkele andere Sxxx-aanduiding op de print terug te vinden onder het blik.Bose_processor.thumb.jpg.7a45a94c059f9f39b923e5497c8f47e2.jpg

Even de 2 contacten met elkaar verbinden, dus kortsluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...