Ga naar inhoud


Wat kost het gebruik Windows 10?


Jürgen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Jürgen:

Ik hoop alleen nog dat die werkt, Id dit de juiste?

 

Windows10Upgrade24074.exe

 

Ik zie op de pagina die ik al eerder had opgegeven dat het Windows10Upgrade9252.exe betreft.

 

Maar nu je W7 kunt gebruiken, is het een idee om van daaruit de Media Creation Tool te downloaden om de W10Pro ISO te creëren? Ik zou n.l. niet voor upgraden gaan maar gewoon met de gecreëerde ISO een nieuwe VM aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook nog maar eens Windows 10 installeert omdat ik de illusie had dat ik wellicht net als in WIN 7 telefonisch kan registreren maar dat lukt niet.

 

Sowieso eerst even de vraag, hoe erg is het eigenlijk als ik een ongeregistreerde WIN 10 versie via VirtualBox op mijn MacBook gebruik?

Ik zal Windows 10 zeer sporadisch gebruiken en dan met minimale inzet.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen (veiligheids) updates?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Penthe:

Wat is dit forum zo veranderd dat je zo een berg berichten gewoon mist en je antwoord bijna nergens meer op slaat. Zoveelste keer in korte tijd :(

 

 

Nu voel ik mij niet direct aangesproken maar snap ook niet wat jij met deze opmerking bedoeld...😉

 

9 uur geleden zei beeheap:

 

Jij hebt het over de MediaCreationTool maar Jürgen had het over Windows10Upgrade.

 

Klopt en de vraag is dan ook of ik nu met een goed geïnstalleerde en geregistreerde WIN 7 versie nog steeds WIN 10 kan upgraden?

Zo ja, wat is dan de beste weg?

Het is namelijk de vraag of deze weg ook voor virtualisatiesoftware van toepassing is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Jürgen:
12 uur geleden zei Penthe:

Wat is dit forum zo veranderd dat je zo een berg berichten gewoon mist en je antwoord bijna nergens meer op slaat. Zoveelste keer in korte tijd :(

 

 

Nu voel ik mij niet direct aangesproken maar snap ook niet wat jij met deze opmerking bedoeld...😉

Ik snap hem wel.

 

Ben benieuwd op de uitgang van de W10 registreer testen/experimenten

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei luisteraar:

Ik snap hem wel.

 

Ben benieuwd op de uitgang van de W10 registreer testen/experimenten

 

Ok, dan ben jij vast slimmer als ik dus laat mij dan ook even meegenieten want ik snap hem hem nog steeds niet...😉

  • Haha 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei luisteraar:

...Ben benieuwd op de uitgang van de W10 registreer testen/experimenten

 

Het is gelukt om onder Oracle VirtualBox een geregistreerde WIN7 installatie gratis te upgraden naar een geregistreerde WIN 10 Home versie.

Hiervoor de Windows 10-upgradeassistent gedownload en geïnstalleerd.

 

Zo op het eerste oog functioneert in de basis alles maar er zijn wat schoonheidsfoutjes die waarschijnlijk aan VirtualBox.

 

VirtualBox geeft nog steeds Windows 7 (Running), de onder WIN 7 gedownloade en geïnstalleerde Avast Free Antivirus draait nog steeds en ik heb wat problemen met de schermresolutie, ik moet nu naar beneden scrollen om bij de iconen te komen maar dat zal nog wel opgelost worden.

Zo heb ik nu toch uiteindelijk WIN 10 op mijn MacBook draaien.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een licentie hebt voor windows 10 pro waarom ga je dan via een omweg, windows 7, proberen om weer windows 10 pro te installeren.

Vandaar dat Penthe ook aangaf om het op een betere wijze te doen zonder die omweg en alle overbodige, wel uit te schakelen, update's van windows 7 zoals hier onder te zien is.
 
Nee het moet MediaCreationTool1803.exe heten en je kunt het hier downloaden https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-8-2018 om 22:24 zei Jürgen:

.....Ik had nog wel een oude eens betaalde licentie Windows 10 Pro liggen maar daar werd de licentiekey niet meer geaccepteerd dus heb ik de nieuwste versie Windows 10 gedownload en door Paralells laten installeren en dat ging probleemloos.

Omdat ik nu geen licentie meer ter beschikking had heb ik de installatie zonder een licentiekey op te geven uitgevoerd.

Dat dit zonder meer ging verbaasde mij sowieso al.

 

Ik vraag mij nu af, Ik kan Windows 10 Home of Pro gewoon installeren en uitvoeren, zijn daar dan nu geen kosten aan verbonden?

Ja, enigszins omslachtig maar niet geheel uit vrije wil....😉

 

@catwMisschien eerst even mijn OB goed lezen want daar zie je duidelijk staan dat de licentiekey niet meer werd geaccepteerd, later bleek dat dit ook niet meer telefonisch kon.

Dus de enige optie was om WIN 7 te installeren, waar de licentiekey nog wel werd geaccepteerd en daarna de update naar WIN 10 te doen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...