Ga naar inhoud


Wat kost het gebruik Windows 10?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat ik toch af en toe een Windows programma nodig heb en ik met de installatie van BootCamp op mijn MacBook Pro steeds problemen ondervind heb ik nu een proefversie van Paralells op mijn MacBook geïnstalleerd.

Ik had nog wel een oude eens betaalde licentie Windows 10 Pro liggen maar daar werd de licentiekey niet meer geaccepteerd dus heb ik de nieuwste versie Windows 10 gedownload en door Paralells laten installeren en dat ging probleemloos.

Omdat ik nu geen licentie meer ter beschikking had heb ik de installatie zonder een licentiekey op te geven uitgevoerd.

Dat dit zonder meer ging verbaasde mij sowieso al.

 

Ik vraag mij nu af, Ik kan Windows 10 Home of Pro gewoon installeren en uitvoeren, zijn daar dan nu geen kosten aan verbonden?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
10 minuten geleden zei Jürgen:

Ik had nog wel een oude eens betaalde licentie Windows 10 Pro liggen

https://support.microsoft.com/nl-be/help/12440/windows-10-activation

 

Daar staat onder meer:

Een digitale licentie (digitale rechten genoemd in Windows 10, versie 1511) is een activeringsmethode in Windows 10 waarbij je geen productcode hoeft in te voeren. Als u een gratis upgrade hebt uitgevoerd naar Windows 10 via een geactiveerde kopie van Windows 7 of Windows 8.1, moet u een digitale licentie in plaats van een productcode hebben

 

Je hebt vermoedelijk een licentie met digitale rechten.

Daar je deze licentie ooit betaald hebt, mag je die toch op een andere computer installeren (verhuizen)

Je gebruikt die licentie op slechts 1 computer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Windows 10 Pro licentie circa 2 jaar geleden besteld en toen op mijn MacBook Pro via BootCamp gebruikt en kon ik deze wel activeren.

Omdat BootCamp slecht functioneerde heb ik Windows vrij snel weer van mijn MacBook verwijderd en daarna niet meer gebruikt.

Nu gebruik ik o.a. VMWare om Windows 10 met deze licentiekey op dezelfde MacBook Pro te installeren en daar kan ik mij wel bij voorstellen dat dit door Windows als een ander apparaat wordt gezien.

 

In de bijlage de meldingen van Windows waarbij mij opvalt dat er 2 verschillende foutcodes worden genoemd.

 

Wat is het risico als ik Windows 10 gebruik zonder licentie?

 

 

Schermafbeelding_2018-08-08_om_08_59_59.jpg

Schermafbeelding 2018-08-08 om 09.01.12.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

even de remote support bellen en door hen laten regelen (daar je wel een geldige licentie code hebt)

dat heb ik twee jaar geleden ook gedaan na een geldige aankoop en uiteindelijk vriendelijk geholpen en probleem opgelost door Microsoft.

 

zonder product activatie krijg je geen essentiële updates meer en dat wordt dan later een probleem

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

neen..

Je hebt de verkeerde versie windows 10 geinstalleerd. In het activatie scherm staat windows 10 home N. Zoek even naar de media creation tool, daarmee kan je bij microsoft een iso downloaden, of een usb stick maken waarmee je de pro versie kan installeren. Jouw licentie is voor pro, en die werkt niet voor home.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hmmz, de tegenwoordige media creation tool maakt een iso / usb stick voor alle versies. Je zou dus je stick / iso opnieuw kunnen gebruiken en bij de installatie kiezen voor pro in plaats van home. Dan zou je als het goed is je product key moeten kunnen ingeven en die zou dan wel moeten worden geaccepteerd.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar was ik dus ook de fout in gegaan

met die misterieuze N

Citaat

The N version of Windows comes without a media player baked into the system. This version stems from a European Commission order back in 2004, which fined Microsoft €497 million for anti-competitive practices.

Bundling Windows Media Player, the commission decided, was unfair to competitors, so Microsoft should offer up an alternative version of Windows without the player. The company initially wanted to call this new version of Windows XP (the then-current version) "Reduced Media Edition," but the commission felt that the name would put off customers, so in the end, Europe was given "Windows N.

bron 

iBtimes.com

 

maar de support heeft er een nieuw image online op gezet, dat duurde natuurlijk

gelukkig is de telefoonkosten naar het supportnummer gratis

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nog een oude windows 7 licentie hebt kun je nog steeds upgrade naar windows 10

 

https://download.microsoft.com/download/0/1/6/01677C03-1D89-49FD-B49B-87B0F36B00D1/Windows10Upgrade24074.exe

 

gisteren nog gebruikt en werkt gewoon.

maar je moet wel een legale win 7 licentie hebben.

 

 

succes ermee

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt maar als het goed is heb ik ook nog ergens een officiële Windows 7 licentie maar alleen geen Windows 7 ISO meer en ik weet niet of ik die nog wel kan downlossen.

Eerst even zoeken waar ik de Win 7 licentie heb opgeborgen, vast op mijn oude WD NAS.

 

Update.

Gevonden incl. WIN 7 ISO.

Ik ga een dezer dagen WIN 7 installeren op VirtualBox en dan kijken of Windows deze versie naar WIN 10 wil updaten.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

inderdaad. gewoon de media creation tool downloaden en meteen windows 10 Pro installeren en dan je product key ingeven en klaar is Jurgen.

wat ook zou moeten kunnen is je windows 10 booten, de iso / usb stick aansluiten en je home N upgraden naar pro en dan je product key installeren. Met windows 10 is het meen ik mogelijk om van home naar pro te upgraden.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei beeheap:

Maar je hebt toch al een W10 Pro licentie? Die kan je m.b.v. de Media Creation Tool downloaden en installeren. Voor instructies zie de 2de paragraaf op deze pagina

 

18 uur geleden zei wiz:

inderdaad. gewoon de media creation tool downloaden en meteen windows 10 Pro installeren en dan je product key ingeven en klaar is Jurgen.

wat ook zou moeten kunnen is je windows 10 booten, de iso / usb stick aansluiten en je home N upgraden naar pro en dan je product key installeren. Met windows 10 is het meen ik mogelijk om van home naar pro te upgraden.

 

Hmmm, zoals ik al schreef dient deze versie Windows 10 op mijn Apple MacBook Pro geïnstalleerd te worden en wel onder één van de beschikbare Virtualisatie tools waarvan mijn laatste keuze op Oracle VirtualBox is gevallen omdat die gratis is en prima functioneert.

Dus op mijn MacBook zal het niet lukken om de Media Creation Tool te gebruiken.

 

Ik heb ik de WIN 7 Home Premium versie met licentie in 2015 besteld en toen op mijn vorige MacBook onder BootCamp geïnstalleerd, echter weet ik dat niet meer helemaal zeker of ik die versie toen wel kon registreren.

Ik heb de oorspronkelijke file, genaamd WIN7HPRET64.iso nog beschikbaar.

 

Hetzelfde is eigenlijk ook voor mijn WIN 10 Pro versie van toepassing, besteld in september 2016, ook die heb ik volgens mij op de vorige MacBook geïnstalleerd en ook hier weet ik niet helemaal of ik die wel geregistreerd heb gekregen.

 

Wellicht is het sowieso een probleem om Windows binnen virtualisatiesoftware te registeren maar dat weet ik niet.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat ik de WIN 7 ISO had geïnstalleerd heb ik deze versie via de telefonische activering geactiveerd en dat is gelukt.

Ik laat het hier even bij want als dit met WIN 10 niet wil lukken dan is het de vraag of het later nog eens lukt.

 

In elk geval heb ik nu een geregistreerde Windows 7 Home Premium versie en daar kom ik voorlopig goed mee uit de voeten.

 

Update...

 

Ik realiseer mij nu echter, nu dat ik een geldige WIN7 versie in gebruik heb kan ik nu natuurlijk wel de Windows upgrade tool downloaden en installeren.

Ik hoop alleen nog dat die werkt, Id dit de juiste?

 

Windows10Upgrade24074.exe

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...