Ga naar inhoud


TVV ontvangen met DVB-T2 stick


on1bes

Aanbevolen berichten

Vorige week mijn DVB-T2 stick ontvangen om TVV in DVB-T2 mode te ontvangen (Azeuner).

Enkele onzekerheden opgelost :

- enkel met een DVB-T2 mode stick kan je TVV ontvangen, NIET met een gewone DVB-T stick of ontvanger

- de VRT 's zijn WEL te ontvangen met deze stick, maar NIET in het aanbod van TVV

- VTM , VIER, en andere commeriëlen zitten al in het aanbod

- er zijn nu ongeveer 18 zender te ontvangen

- video kwaliteit is niet denderend

- voor de eerste keer kan ik met deze nieuwe stick , met wat moeite , BINNENHUIS ontvangen, ook de VRT's !

 (al mijn andere gewone DVB-T sticks geven zeer slecht of meestal geen beeld in huis)

- in de stick zit de vertrouwde RTL2832 in, maar ook een nieuwe Tuner chip A/T 628 (waarschijnlijk iets gevoeliger)

- grote verassing : stick is ook voor SDR te gebruiken in HDSDR en SDR# !

- TVV zend uit op 3 DVB frequenties, om aan >18 zenders te geraken

- alle TVV zenders zijn gecodeerd, behalve hun eigen INFO kanaal

- kanaal 1, 2, 3 zijn weggelaten - nog geen sporen van de VRT's

- de stick is nogal 'lijvig' om in een USB poort te steken (best verlengkabel gebruiken)

- er is een CD bij met de driver install, een TV-T2 player en een TV kabel-C  player ( moest zelf uitzoeken wat wat is )

Dit is voorlopig het lijstje.

 

 

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe spreek je de module aan? Als ik via usb ga, dan wordt de ci niet aangesproken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zuiver een USB STICK voor in de computer of Laptop (kan nu ook al in een Tablet of smartphone).

Daarmee ontvang je TVB-T (T= Terrestial of aardse TV signalen uit de lucht), OF ook Kabel TV ( DVB-C  C= Cable). De juiste software zit er bij.

Een SAT box (VU, Dreambox, ..)  kan er ook mee overweg via een USB poort als je de juiste plug-in installeerd.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gedecoreerd ?

Goed lezen aub , stond er al - enkel met een DVB-T2 mode stick kan je TVV ontvangen, NIET met een gewone DVB-T stick of ontvanger.

VRT is in DVB-T .

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...