Ga naar inhoud


Gezocht backup firmware en instellingen (met Oscam)


jepe

Aanbevolen berichten

Het lukt me niet goed om een werkende oscam te installeren op mijn Gigablue 800 se plus. Nu mijn vraag: wie kan mij (via bv we transfer) bestanden van zijn firmware en instellingen van

zijn Se plus zenden, met goed werkende Oscam. Met goed werkende Oscam bedoel ik dat hij goed werkt met mijn Canal Digitaal kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites


en als je cccam neemt 

2.2.1 of 2.3.0

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-9-2018 om 09:21 zei smetje limb.BE:

en als je cccam neemt 

2.2.1 of 2.3.0

Heb met OpenHDF Cc cam 2.3.0 gedownload maar geen beeld. Oscam idendito.

Ik heb er OpenHDF op gezet omdat die directe download en installatie van Oscam en Cc cam mogelijk maakt. Cams geginstalleerd, gerest maar geen beeld.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare is dat ik met eerdere Openmips firmware wel werkend Canal digitaal had met Cc cam maar deze Openmipos werkte erg traag en crashte steeds.

 

Het liefst had ik Open Atv met werkende cam, zoals die ook draait op mij Quad plus.

 

Ben er vanavond dus wel 3 uur mee bezig geweest maar echt verder komt het nog niet. Vandaar de vraag om een werkende back up van iemand hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. zoek op Google naar softcam-feed-universal_2.0_all.ipk en installeer deze op je Gigablue.

2. selecteer vanuit de plugins een oscam versie

3. plaats bij oscam.server onderstaande reader

 

Citaat

[reader]
label                         = CDS-card*Basis-HD*
description                   = smartcard M7 Canal Digitaal for Seca
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
caid                          = 0100
detect                        = cd
mhz                           = 500
cardmhz                       = 500
group                         = 2
emmcache                      = 1,1,15,0
lb_weight                     = 1000
cccreshare                    = 1
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 0
srvidholdtime                 = 0

 

De locatie van OScam bij OpenATV is usr/keys.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem dan eens cccam 2.2.1

en ontvanger herstarten 

en wacht even 

is je kaart nog actiev

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei jepe:

Het liefst had ik Open Atv met werkende cam, zoals die ook draait op mij Quad plus.

 

Als je ook OpenATV op de 800 SE Plus zet dan kun je de binary en de configuratiebestanden van OSCam op de Quad Plus gewoon overzetten naar de 800 SE in dezelfde mappen. Wel moet je erop letten dat je de properties van de binary op 755 zet.

aangepast door beeheap
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei beeheap:

 

Als je ook OpenATV op de 800 SE Plus zet dan kun je de binary en de configuratiebestanden van OSCam op de Quad Plus gewoon overzetten naar de 800 SE in dezelfde mappen. Wel moet je erop letten dat je de properties van de binary op 755 zet.

Het probleem is dat ik lastig in de ontvanger kom met zo'n ftp programma en dan raak ik gewoon de weg kwijt. Ik denk dat ik op zoek ga naar een andere quad plus en dan de volledige back up daarin zet. Dat scheelt mij uren gepiel waar ik toch niet uit kom. Ik kan het gewoon niet. Heb een jaar geleden er ook meer een  volle dag aan besteed en uiteindelijk bij een kennis aangeklopt die het online voor mij fixte. Maar ik wil niet steeds een beroep op deze persoon doen.

Ik dacht misschien is het sturen/,mailen van een volledige backup het makkelijkst. Maar wellicht zijn hier nauwelijks se plus bezitters?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch weer een paar uur bezig geweest maar niets lukt. Heeft iemand misschien een backup van zijn firmware met werkende cam , dat is het laatste wat ik ga doen. Ik doe dit voor mijn ouders in Frankrijk en morgen is laatste dag. Ik heb thuis ook een giogablue quad maar ik gebruik die zeg maar free to air met ongecoderd ziggo en alle fta van de astra, simpel wegens feit dat ik van die cam installaties gek wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...