Ga naar inhoud


hdmi audio extractor


kees321

Aanbevolen berichten

hdmi audio extractor

 

Ik zoek een manier om audio uit het HDMI signaal te halen.
Daar zijn kastjes voor, of wel , heul veul soorten ! Iets met bomen en een bos . .
Heeft er iemand ervaring op dit gebied, zo ja met welke soort ajb ?

En, kan iemand vertellen hoe de audio nivo regeling werkt over HDMI.
Is het audio vast en wordt er een signaal verzonden naar de HDMI monitor om te vertellen hoe hard het geluid moet worden weergegeven, of wordt het digitale audio signaal herberekend naar het gewenste nivo ?

 

Ofwel, wat komt er uit een audio extractor ?
Vast of geregeld audio, of, dat zou helemaal mooi zijn, beide of naar keuze  :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


28 minuten geleden zei Psychosammie:

Leg eens uit wat je van plan bent? 

???

Vanwaar deze weder vraag ?

Ik wil graag weten  .  . zie mijn vraag hier boven.

En uiteindelijk wil ik op een simpele manier TV kunnen kijken en luisteren over fatsoenlijke luidsprekers, dus niet over de ingebouwde luidsprekers (of wat daar voor door moet gaan) in de TV / monitor.

Maar laten we ons voor nu AYB even concentreren op wat ik vroeg, want -niet verkeerd bedoelt- vaak wordt er van alles bijgehaald en sneeuwt de eigenlijke vraag onder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het stellen van een vraag zijn er nmi 2 opties

Simpel houden zonder uitleg, dan komen er vragen zoals hier boven.

Uitgebreid met veel omhaal en achtergrond, dan sneeuwt de kern vraag onder.

 

Sorry, even mopperen . . .

Dus het is niet goed of het deugt niet . . 😕

 

En ja, het is idd nog steeds dit probleem wat ik probeer op te lossen :

https://www.sat4all.com/forums/topic/364754-audio-uitgangen-set-top-boxen/

 

aangepast door kees321
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een audio versterker met HDMI ingang is zo een kastje.

Ik gebruik een Pioneer VSX-1021

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kees321

Omdat jij te besodemieterd bent om fatsoenlijk je probleem uit te leggen maar alleen met halfbakken oplossingen komt zul je nooit een fatsoenlijk antwoord krijgen.
Jouw keuze, knoei lekker door!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me dat hij gewoon dit wil, maar nu op zijn nieuwe installatie:

 

"We hadden nl een heel handig kastje met een vaste en een geregelde audio uitgang.
De vaste uitgang naar de hoofdtelefoon zender en de geregelde uitgang naar een versterker."

 

Dat staat gewoon duidelijk in de link naar zijn eerdere topic.

En nu zoekt hij, lijkt mij, of er mogelijkheden zijn om dit voor elkaar te krijgen, maar dan met zijn nieuwe installatie.

Het lijkt me een beetje overdone om daartegen van leer te trekken..

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei kees321:

Dat bedoel ik nou !

Dat was de vraag niet !

 

Normaal zou ik het met je eens zijn, maar dan moet je wel zelf begrijpen wat je wilt doen. In dit geval is het belangrijk dat wij weten wat je van plan bent.

 

Een simpele soundbar is waarschijnlijk al een oplossing.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer bekend was uit welk apparaat hij het audio wil halen zou er ook gekeken kunnen worden naar de mogelijke andere beschikbare audio aansluitingen, zoals bijvoorbeeld een hoofdtelefoon  aansluiting of SPDIF.

Hoe meer informatie TS geeft hoe beter we kunnen inspelen op zijn vragen.

Die HD uitgang bijvoorbeeld, aan wat voor apparaat zit die vast?

 

En anders de HDMI uitgang aansluiten op een audio receiver, zo heb ik het hier ook aangesloten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zegt dat het om TV kijken gaat, er van uitgaande dat zijn TV audio return channel (ARC) ondersteund op een HDMI poort is de makkelijkste oplossing een soundbar  (losse versterker met boxen kan ook) maar het lijkt het er op dat Kees321 er heel weinig verstand van heeft. Hij maakt het onnodig moeilijk met zijn "HDMI audio extractor"

 

<Edit>  ik heb even een ander bericht van hem gelezen,  hij heeft moeite met zijn audio regelen op de settop box (VU+) en denkt dat HDMI altijd een vast audio niveau uitgeeft, maar dat is niet zo!  Het ligt er aan hoe je VU+ ontvanger is ingesteld en of een zender AC3 audio heeft, je kunt dat 1:1 naar de TV of versterker doorgeven en dan kun je het audio op de VU+ box niet regelen.  Zet je echter AC3 downconvert aan of kies je een mpeg2 audiotrack dan kun je het volume op de VU+ box altijd regelen.   Maar goed met een soundbar kun je het audio natuurlijk ook altijd regelen en met je TV ook.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een audio exctractor van china voor 20€ waar spdif en tulppluggen uitgangen zijn. Dat werkt voortreffelijk om naar een bvb surround versterker te gaan. Maar vanwege boardregels, kan ik de link niet plaatsen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei sattv4iedereen:

Ik heb een audio exctractor van china voor 20€ waar spdif en tulppluggen uitgangen zijn. Dat werkt voortreffelijk om naar een bvb surround versterker te gaan. Maar vanwege boardregels, kan ik de link niet plaatsen. 

 

Maar hij heeft zo'n ding helemaal niet nodig en jij ook niet vermoed ik.  Zo'n apparaatje heeft alleen nut als je een oude analoge versterker gebruikt met analoge tulp ingangen en perse van digitaal naar analoog wilt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...