Ga naar inhoud


Octagon SF8008 (DVB-S2x,DVB-C/T2) ervaringen


-verwijderd-

Aanbevolen berichten

Op 15-7-2019 om 20:25 zei satspock:

waar is deze te koop in nederland?

Zou het niet weten. Ik heb em uit Duitsland laten komen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Deze ontvanger is woensdag in promotie te koop bij een Duitse on-line satelliet winkel  aan 103,90 euro . (afhalen)

Verzendingskosten 9.90 euro.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Deze ontvanger is woensdag in promotie te koop bij een Duitse on-line satelliet winkel  aan 103,90 euro . (afhalen)

Verzendingskosten 9.90 euro.

 

Enkel vandaag ( tot 23h59 ) de deal van de dag , aan 99,99 euro.

 

 

ScreenShot099.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ben ook eigenaar van een dergelijke ontvanger. Al heel veel getest en wat gehobbyd . Ben aan de slag geweest met diverse images ( OpenATV, Openvix , Pure2, enz...
Prima test ontvanger ben er tevreden over voor deze prijs.
Echter één vraagje. Met alle images ontvang ik de T2/Multistream zenders op bvb. 5°W,4,8°E.... Maar enkel als ik een handmatige scan uitvoer. Dus met de voorgebakken transponders.

Bij een blindscan krijg ik op alle geteste images geen transponders met multistream te zien ook geen transponders in 16/32 apsk. Is dit normaal of zie ik iets over het hoofd ?

 

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Laatste update betreffende multiboot octagon.

 

Octagon SF8008 4K UHD Preview neues HW Multiboot und Recovery Menü


Das Menü Features:
Installation von USB und Images Online.
Recovery wenn Box nicht mehr richtig Arbeitet.
Formatieren SD Karte für noch mehr Platz und weitere Images.
Online Update geht nun ohne USB Stick an der Box.
Booten ins Recovery aus E2 oder eine Fernbedienungstaste beim Starten der Box.
Keine SD Karte wird mehr benötigt Multiboot nun auch mit dem Internen EMMC Speicher.
Startet eines Images im Multiboot ohne Enigma2 zuvor zu starten.

The Features menu:
Installation of USB and Images online.
Recovery when box no longer works properly.
Format SD card for even more space and additional images.
Online update is now possible without a USB stick on the box.
Boot into recovery from E2 or a remote control button when starting the box.
No SD card is needed anymore Multiboot now also with the internal EMMC memory.
Starts an image in the multiboot without starting Enigma2.

 

 

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik ben op zoek naar een Single Tuner 4K SAT ontvanger en daarbij viel mij deze Octagon SF8008 4K op en m.n. de via OpenATV beschikbare Netflix plug-in.

Hoe zijn de ervaringen daarmee, functioneert deze plug-in prima.

 

Verder vraag ik mij af of met OpenATV Oscam makkelijk in te stellen is voor gebruik van de Nederlandse CD kanalen.

Tot nu toe een VU+ gebruiker maar de prijzen daarvoor zijn nogal aan de hoge kant t.o.v. van b.v. deze 8008.

 

Zijn er nog aandachtspunten waar ik op moet letten?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

OScam wordt wellicht minder interessant als M7 volgend jaar de Seca3 tunnel gast uitzetten... Beter opletten dat een aanwezig CI slot gebruikt moet gaan worden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker een aandachtspunt maar als dat inderdaad mocht gebeuren dan stap ik waarschijnlijk toch over naar Digitenne.

Ik vind de optie om via de ontvanger naar Netflix te kunnen kijken op dit moment het meest belangrijke.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ondersteuning voor Netflix is slechts in SD en rudimentair.. Staar je daar vooral niet blind op. Zelfs op een dikke Dreambox werkt het maar zozo....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat is duidelijk dus dat weet ik dan ook weer.

Dan maar mijn huidige opties handhaven via de nu in gebruik zijnde Samsung M5 monitor of via Apple Play 2 vanuit mijn MacBook Pro.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

ik hoop dat ik dit in het goede topic plaats. ik wilde deze ook aanschaffen de OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC COMBO DVB-S2X en DVB-C/T2 Dual WIFI

maar vraag mij af of deze niet beter is ?Zgemma H9.2H Combo 4K UHD omdat de octagon al iets langer bestaat en de zgemma niet. iemand ervaring met deze boxen en welke adviseren jullie mij. hartelijk dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Die ondersteuning voor Netflix is slechts in SD en rudimentair.. Staar je daar vooral niet blind op. Zelfs op een dikke Dreambox werkt het maar zozo....

 

Klopt.

Die zogenaamde plugin werkt alleen als een google Chrome browser, het draait op alle compatibele hardware. Maar het vereist een hoog CPU-vermogen omdat het alles in de software decodeert. Daarom hapert het ook nog steeds op een Ocatgon sf8008 in eerdere welke image en slechts in 720p, vergeet niet dat audio ook beperkt is tot stereo.
 

 

 

Ik heb een Ocatgon sf8008 en een Edison OS mio 4K , beiden werken naar behoren goed maar het zijn ontvangers voor hobbyisten dus niet zodanig voor de abbo bezitters met een CI+ module en kaart want beiden hebben geen CI+ aan boord. Met een abbo kaartje kan je wil kijken via de diverse softcam , maar zoals reeds gezegd wat volgend jaar ? Mij gaat het niet om TVV of CD te bekijken , ik gebruik beiden voor feedhunting het blijft dus een afwegen.

De Zgemma H9.2H Combo 4K UHD heeft ook enkel een kaartslot , bovendien weet ik niet of je met deze deftig kan blindscannen.

Ik zou de Edison OS mio 4K aanbevelen , is wat duurder maar die voelt veel beter aan , zorgt voor mindere software problemen.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het met de SF8008 mogelijk om een andere afstandsbediening te selecteren van bijv. Mutant, Formuler, Zgemma etc  in menu 'Input Device'.4097_0_1001_3BC4_A415_42E_0_0_0_0_20210608234845.thumb.jpg.3f08a583f8cf1e5e630923d38cd40f0a.jpg

 

aangepast door korsan

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, korsan said:

Is het met de SF8008 mogelijk om een andere afstandsbediening te selecteren van bijv. Mutant, Formuler, Zgemma etc  in menu 'Input Device'.

 

Helaas niet heb ik zojuist gelezen.
Wordt hier over gesproken, een recente topic:
https://www.opena.tv/octagon-sf8008-4k-uhd/56276-andere-fernbedienung-einstellen-einstellungen-bedienung-erweitert-eingabegeraete-aend.html

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...