Ga naar inhoud


DRO versus PLL LNBF's


Sprietje

Aanbevolen berichten


Bij de nieuwe PLL-lnb's van Inverto staat op de site van Inverto dat er gebruik wordt gemaakt van HsQuare Technology, zie het bijgevoegde logo. Lang gezocht op internet wat ze daar mee bedoelen maar nergens iets kunnen vinden. Daarom heb ik Inverto in Luxemburg benaderd en gevraagd wat die term precies in houdt. Ik kreeg daar het volgende antwoord op:
"HsQuare is een unieke waveguide-technologie die kan worden gekoppeld aan een iets groter hoornontwerp voor betere RF-prestaties vergeleken met gewone cirkelvormige microgolfgolfgeleiders"

 

Eerder had ik al gemeld dat Sharp een nieuwe PLL-lnb heeft met een vierkante i.p.v. een ronde golfpijp, zie bijlage.
Inverto heeft dus ook een vierkante golfpijp, misschien wel afgekeken van de Sharp BS1K1EL100A PLL.
Inverto heeft er bovendien nog een extra scalarring aan toegevoegd wat dus de grotere diameter van de feedhorn verklaard.
Dan kun je oprecht spreken van veel nieuwe technologieën in de nieuwe series van Inverto. De prestaties zullen dan ook wel uitstekend zijn om de beslissing te nemen de bestaande Inverto Black Premium niet meer te produceren.


Een grotere feedhorn is zonder meer al beter bij een grote schotelmaat vanaf ongeveer 1 meter  breed omdat de aftasting van de schotel nauwkeuriger is.

Ik ben nu toch wel heel benieuwd naar de prestaties van deze nieuwe PLL-lnb's.
Zou iemand die dit nieuwe type in gebruik heeft genomen zijn bevindingen hier willen delen?
En nu maar hopen dat een van de Duitse of Engelse vakbladen deze nieuwe serie eens aan de tand voelt.

 

HsQuare Technology.png

Sharp_BS1K1EL100A_PLL_2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra hij in NL leverbaar zal ik hem zeker proberen .

Vierkantige golfpijp vind je ook in de reeds lang op de markt zijnde Invacom SNF 031 en aanverwante modellen .

invacom-snf031-3.jpg

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat ze bij de grote Duitse electronica zaak die in 12 Europese landen actief is gewoon te koop zijn waarbij afhankelijk van de uitvoering van de lnb je zelfs bij 1 stuks al geen verzendkosten betaald en dus zeer betaalbaar zijn.

Vreemd hè dat de officiële Inverto importeur van Nederland ze pas half of eind januari kan leveren.

 

De Invacom heeft geen vierkante golfpijp maar een taps toelopende rechthoekige golfpijp, zie dit draadje:

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Voor de Franse multistream zenders op 5W moet je LNB en schotel bijna perfect afgesteld staan (maximum E85) want onder de 11db heb je al GEEN ontvangst meer op deze zenders.

Vooral als het aan regenen is heb ik op deze zenders geen signaal meer, dus zou deze LNB misschien de oplossing brengen.😮

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij een test uitgevoerd door een grote bekende satshop in Duitsland tussen de Inverto Black Ultra en de Octagon Optima PLL met verschillende aanpassingen.
Hieruit blijkt dat de PLL-lnb voortreffelijk scoort.
Ik ben benieuwd hoe de Inverto Premium PLL scoort. Hopelijk wordt dit snel eens getest.

 

Skew Test.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier de Premium singel PLL lnb maar voor een uitgebreide test is het weer en jaargetij verkeerd.  Staat nu op de Chanel-Master met lnb wisselaar.

Heb op 42 oost 11558-H-400 geprobeerd maar met geen ene schotel nu te ontvangen. De ontvangst wat ik nu kan testen geeft het beste resultaat met de Black-Ultra maar het verschil is klein. (weersomstandigheden?).

Ik heb ook naar de binnenkant gekeken zie foto's.  De binnenmaat van de scalringen is bij de PLL en B-U   48mm.

 

 

1.thumb.jpg.1c96f5e7830e6d2974e8868a36b3f6b5.jpg2.thumb.jpg.732142331e6e55f7725fc686884b5f2e.jpg3.thumb.JPG.4c59f7d63dcf446ff789302659aaf850.JPG4.thumb.jpg.ef6dec256ca5d2705dda6c3a0022eba0.jpg5.jpg.f55989248f2145cfa46cc70c3c184685.jpg 

  • Like 1

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die BU voor circulair aangepast , lijkt of er een diëlectrum plaatje in zit .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...