Ga naar inhoud


DRO versus PLL LNBF's


Sprietje

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei trust:

Heb je die BU voor circulair aangepast , lijkt of er een diëlectrum plaatje in zit .

Klopt.

1 uur geleden zei Sprietje:

Maar waarom is de buitendiameter van de kunststof kap nu 69mm terwijl de buitenste scalarring dezelfde diameter heeft?

Daar kunnen wij over speculeren maar de witte kap is 60mm als ze de behuizing nu achter de kap hadden gedaan dan zou deze voor meer multifeeds gebruikers toegepast kunnen worden.

1.thumb.JPG.8997b1dd54f2f41588feb419b59e3e73.JPG

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus voor multifeed ontvangst de zwarte behuizing eraf halen en een verloopring van 23-40mm gebruiken waar je diagonaal het gat van 23mm vierkant uit zaagt zodat het klemt over de vierkante golfpijp.

Ik heb de indruk dat de vierkante golfpijp buitenwerks ongeveer 21mm is.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste satkijker

 

Inverto heeft dus de zwarte behuizing helemaal over de witte kap heen gemonteerd.
Dat is weer een geheel nieuwe methode want normaal sluit de behuizing tegen de witte kap aan.
Je hoef de witte kap dus ook niet te demonteren want dat gaat altijd gepaard met de nodige beschadiging van de witte kap. Wil je deze lnb's dus op een multirail plaatsen en is de kop van 69mm te groot om de lnb's dicht genoeg tegen elkaar te plaatsen, dan kun je eenvoudig het conische gedeelde waar de gradenaanduidingen op staan er af zagen en zoals je al zei indien je dat wenst met tape weer afdichten op de metalen feedhorn die ter plaatse ook een diameter heeft van net iets meer dan 40mm.

Hoeveel millimeter is de vierkante golfpijp buitenwerks?
Hoeveel millimeter is de witte kap buitenwerks?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de duidelijke foto's.

Ik had al het vermoeden dat de golfpijp iets taps loopt maar het klopt dan ook zoals ik aan de maatvoering zie, 21 en 19mm.

Als je dus het voorste deel er af zaagt moet je rekenen dat de kop 60mm diameter is. Met die 61mm hoef je geen rekening te houden omdat de lnb's op een rail toch altijd iets taps t.o.v. elkaar staan. Dat is toch net ietsje meer dan bij de Inverto Black Ultra. Rekening houdend dat die ook iets taps gezet worden kom je daar uit op 58,5mm.

Nu nog wachten op een aantal mooie vergelijkingstesten met de Inverto Black Ultra.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Op 13-1-2019 om 13:29 zei Sprietje:

Het zou heel goed kunnen dat hij wel een betere signaalwaarde geeft maar bedenk dat deze een kop heeft dan 69mm en dus niet makkelijk samen met andere lnb's te plaatsen is.

 

Sinds enkele dagen heb ik deze nieuwe LNB van inverto op de E-85 multibeam schotel geïnstalleerd.

Deze LNB heeft NIET meer signaalwaarde als een Black ultra LNB van inverto.

Dus één grote teleurstelling.😫

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Sprietje:

Heb je dit ook beoordeeld bij zenders met een erg lage Symbol Rate?

Bovendien, als je schrijft "niet beter", dan ook niet slechter neem ik aan.

Deze nieuwe lnb met een diameter van 69mm heeft precies dezelfde signaalwaarde als een lnb met een kop van 40mm.

Lage symbol rate heb ik nog niet kunnen testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Ventura:

Getest met een professionele satelliet meter of de waardes bekeken via een satelliet ontvanger?  

De signaalwaardes heb ik bekeken met een DM920 en ook met een satellietmeter Venton Blueqon BSF 700.

Resultaat blijft hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Interessant onderwerp. Het lijkt er op dat de PLL LNB's de standaard gaan worden - als ik het goed begrijp. Daarnaast: die LNB's kosten geen drol - ongelooflijk. Vanzelf zullen dan verder geoptimaliseerde ontwerpen komen. Ik zat half-en-half met de gedachte te spelen om volledig op Unicable II over te gaan - we wachten even af wat er voor lekkere LNB-hapjes beschikbaar komen alvorens de schotel leeg te rausen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...