Ga naar inhoud


DRO versus PLL LNBF's


Sprietje

Aanbevolen berichten

Hier een lijst van PLL lnb's

 

Brand    Model                      Type  Neck Crystal     PLL/Mixer     
                                                          (mm) (MHz)            
Octagon    OSLO 1609       Single    40    25    3566Q EQ84     
McLean    MCTV-668         Single    40    25    JVLB LN5H 8G     
Opticum    LSP-02G            Single    40    25    3566E NQ819     
Opticum    Robust               Single    40    25    T1015 04 04 SD522     
Diesl Universal Single         Single    40    25    3566E NQ703     
4TV    4TV HD                      Single    40    25    3566E EP547     
SuperHDsat SR-320 v1      Single    40    25    3566E DQ693     
Star Com SR-320 v2           Single    40    25    3566E DQ693     
BWEI    BT-180                     Single    40    25    3566E EP787    
HD-Line    HD-BP2               Twin      40    27    RDA 3565ES (x2)
Octagon    OTLSO 1306       Twin    40    27    RDA 3565ES (x2) 
Octagon    OTLSO 1609       Twin    40    25    RT320M 

 

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik mis er nog een stel:

GEOSATpro Model SL1PLL
GEOSATpro Quad uitgang LNB Sl4 PLL
Inverto Essential Universal Quad 40mm PLL LNB
Inverto Home Pro Single Universal 40mm PLL LNB
Inverto Home Pro Twin Universal 40mm PLL LNB
Inverto Home Pro Quad Universal 40mm PLL LNB
Inverto Home Pro Quattro Universal 40mm PLL LNB

 

en dan heb ik de C-band lnb's nog niet meegerekend.

 

De 25 MHz kristal wordt als volgt gebruikt:

- In de IC wordt deze 25 MHz frequentie vermenigvuldigd met 390 (voor 9,75 GHz lage band)
- In de IC wordt deze 25 MHz frequentie vermenigvuldigd met 424 (voor 10,6 GHz hoge band).

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Inverto brengt nu ook de PRO PLL versie uit

 

Recent bracht Inverto de witte Home Pro PLL serie uit, een serie lnb's met kristaloscillator.
Nu heeft Inverto de zwarte Premium PLL  serie op de markt bestaande uit een Single, Twin, Quad en Quattro versie.
De afmetingen zijn precies gelijk aan de Home serie, dus ook met de opmerkelijke grote kop van 69mm.
De Home-versie had al opmerkelijke prestaties maar de Pro-versie overtreft de beroemde Inverto Black Ultra op vele punten. Eerlijkheidshalve moet ook gezegd worden dat enkele specificaties van de Inverto Black Ultra beter zijn.
De vraag gaat dan ook worden of deze kristaloscillator-lnb's de prestaties van de veel geprezen Inverto Black Ultra op alle fronten gaat verslaan en of deze lnb de nieuwe standaard in de top gaat worden.

Ik heb de specificaties van Inverto van beide lnb's naast elkaar gezet. Daar waar de Pro PLL beter scoort dan de Black Ultra staat een groen vinkje.
Zie ook de site van Inverto: http://www.inverto.tv/lnb

 

Inverto Premium PLL Single lnb.png

verschillen Inverto Home Pro.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de prijzen hoef je de nieuwe Inverto-lnb niet te laten liggen.
In Duitsland zijn ze voor de volgende prijzen te koop en op voorraad:
Inverto Premium PLL single    €  7,90
Inverto Premium PLL twin       € 15,90
Inverto Premium PLL Quattro € 19,90
Inverto Premium PLL Quad     € 24,90

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzendkosten zijn €7,90. Dat valt dus wel mee want in Nederland betaal je ook rond de €6,00.

Ik begrijp ook niet dat deze lnb pas in januari geleverd kan worden volgens de Nederlandse importeur want in Duitsland en Italië zijn ze al gewoon leverbaar.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Sprietje:

Verzendkosten zijn €7,90. Dat valt dus wel mee want in Nederland betaal je ook rond de €6,00.

Ik begrijp ook niet dat deze lnb pas in januari geleverd kan worden volgens de Nederlandse importeur want in Duitsland en Italië zijn ze al gewoon leverbaar.

Dus als je 2 single koopt betaal je er 3 🤔

  • Bedankt 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wijsneus, als je ze in Duitsland koopt betaal je 2x €7,90 + 1x €7,90 verzendkosten is samen €23,70.
Koop je ze in Nederland dan betaal je 2x€14,95 + €5,95 verzendkosten is €38,85.
Dan ga jij ze toch over ruim een maand (eerder zijn ze in Nederland niet leverbaar) in Nederland kopen, dan betaal je verhoudingsgewijs minder verzendkosten, slechts 15% van het totaalbedrag.

 

aangepast door Sprietje
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij adviseert nu in principe deze LNB's, Sprietje?

Niet dat ik nu al gelijk iets nodig heb, mijn Hirschmann (twin) lnb's die ik in 2009 kocht zijn nog prima... en moeten gelukkig nog niet vervangen worden. Maar het is interessant om al iets in gedachten te hebben.

Aan de andere kant... is er echt zoveel verschil?  Op deze installatie heb ik dus de Hirschmann lnb's zitten, maar het zou dus kunnen dat ik met deze pll lnb's van Inverto minder snel uitval heb?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze vooral interessant zijn voor mensen die zenders willen ontvangen die op een transponder zitten met een zeer lage Symbol Rate. Dat kan dus voor feedhunters zijn maar ook voor mensen die zenders op bepaalde satellieten willen ontvangen.
Ik denk dat je veel meer kans maakt de zender TRT op 11558H van 42 oost met een SR van slechts 395 met de Inverto PRO PLL te ontvangen dan met de Inverto Black Ultra.
En wie weet maakt Inverto de series compleet en komen ze ook nog met een PLL Ultra serie.
Ik zit te wachten totdat het Duitse blad Satvision met een vergelijkende test komt.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sprietje:

Ja wijsneus, als je ze in Duitsland koopt betaal je 2x €7,90 + 1x €7,90 verzendkosten is samen €23,70.
Koop je ze in Nederland dan betaal je 2x€14,95 + €5,95 verzendkosten is €38,85.
Dan ga jij ze toch over ruim een maand (eerder zijn ze in Nederland niet leverbaar) in Nederland kopen, dan betaal je verhoudingsgewijs minder verzendkosten, slechts 15% van het totaalbedrag.

 

Nee, ik koop er dan 3. Hop gewoon even de grens over want de Cola en biertjes zijn op 😛 en de voorraden moeten weer aangevuld worden want de winter komt er aan🌨️

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn ook bij (de niet nader te noemen) van oorsprong Duitse electronica postorder te koop! Ik denk dat ik er eentje ga halen - voor mijn SDR experimenten.

 

Misschien offtopic, maar welke receiver gebruikt men doorgaans voor zulke lage SR waarden?

 

Alvast bedankt

 

Fred33

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het al Mojo, jij koopt niet het aantal lnb's dat je nodig hebt maar het aantal dat nodig is zodat de transportkosten gunstig uitvallen.
Maar als je er dan toch 1 over hebt, sloop deze dan eens. Ik ben benieuwd hoe de feedhorn er uit ziet en of die een extra scalarring heeft en maak er een mooi verslag en fotoreportage van.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat de Inverto Black Premium niet meer op de site staat van Inverto. De nieuwe PLL-lnb's zijn dus de vervangers geworden voor de Black Premium.
Behalve dan de grote kop, heeft de nieuwe PLL-lnb zeer gunstige afmetingen.
De aansluitingen zitten op de PLL-lnb's 25mm hoger gemeten t.o.v. het midden van de hals dan van de Black Premium. Bij een Wavefrontier is dat zeer gunstig als je lnb in de buurt van de 2 draagarmen zit. Ook is de hals 3mm langer dan van de Inverto Black Premium zodat je de houders van de T55-90 niet af hoeft te vijlen om voldoende ruimte te krijgen. Dit zeker ook omdat de voorzijde van de behuizing aan de voorzijde schuin naar achteren weg loopt.
De totale lengte van de PLL-lnb's is 2mm langer dan van de Black Premium maar alleen aan de onderzijde. Aan de bovenzijde is hij korter waardoor je bij de T55-90 ook meer ruimte hebt boven draagarmen.
Al met al een mooie aanwinst.

Zouden ze bij het ontwerpen van deze lnb ook naar de montageproblemen gekeken hebben bij een T55-90?

 

 

+Inverto Black Premium Quad afmetingen.jpg

Inverto PLL Premium Quad .png

1Inverto Black Premium op een T55-90 ter hoogte van beugel met F-connector.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...