Ga naar inhoud


Probleem met Trekstor laptop - reboot steeds


Jürgen

Aanbevolen berichten

Hier op de camping in Spanje vroeg een medekampeerder of ik even naar zijn (nieuwe) Trekstor laptop met Windows 10 wilde kijken want deze boot regelmatig opnieuw op, dit zonder enige aanleidingDeze laptop is 1 dag oud en dus nog niet eerder gebruikt.

Zodra ik o.a. bij Instellingen op Updates Zoeken klik dan re-boot de laptop, het lijkt erop alsof er een geheugenprobleem de oorzaak is.

In eerste instantie dacht ik om de Fabrieksinstellingen via het Windows menu terugzet zetten maar dat gaat veel te snel en als het beeld weer verschijnt zijn alle data en apps zoals o.a. Spotify nog steeds beschikbaar.

 

Ik ben zelf niet (meer) zo Windows georiënteerd en mijn vraag is dan ook wat te doen om het probleem te traceren en eventueel te verhelpen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rechtermuis op Deze PC en dan eigenschappen. Bij het eerste scherm advanched op startup en recovery klikken en dat die restart uitvinken, als het goed is krijg je nu in plaats van een reboot een blauw scherm met informatie.

 

image1.jpg.6b526ad1c2885a9504fd434d116de3b3.jpg

 

image2.jpg.f1f5a1d1a245905c8d01e63cca1a4442.jpg

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat is het , wat vergeet je dit toch snel.

 

Straks even uitproberen of de Recovery zoden aan de dijk zet.

Daarna nog even de toetscombinatie zoeken om in de BIOS te komen, het is een Trekstor Surfbook a13B.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De best lang durende Recovery heeft het probleem schijnbaar opgelost, althans het re-booten is gestopt.

Is alleen wel traag bij het afspelen van een stream maar dat zal waarschijnlijk aan de hardware liggen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Let wel op dat die machine windows 10 S draait. Dat die stream traag afspeelt komt omdat er een pentium of Celeron cpu in zit en die zijn niet zo potent. Als hij weer blijft rebooten kan je de windows memory checker starten:

 

Win-toets+r indrukken, daar mdsched tikken en go.

 

windows S:

https://support.microsoft.com/en-us/help/4020089/windows-10-in-s-mode-faq

 

Niet alle software draait op windows 10S. Je kan dus alleen apps uit de store installeren. Je kan overigens ook switchen, lees die bovenstaande faq maar daar staat uitgelegd hoe je van S weer een normale windows 10 kan maken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder schreef is het onverwacht re-booten na het succesvol uitvoeren van de Recovery gestopt.

 

Wat is Windows S ?

Naar mijn mening draait er gewoon Windows.

 

Ik heb inderdaad ook het idee dat het traag streamen HW gerelateerd is, ik heb intussen de technische gegevens opgevraagd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 zonder programma's

En dan heb je Windows 10 S. Windows 10 wat, hoor ik je denken? Ik neem het je het niet kwalijk als je het niet kent, maar Windows 10 S was Microsofts poging om marktaandeel terug te pakken van Google dat op stoom raakt met zijn Chromebooks. Maar die poging faalde jammerlijk.

Zo ziet Microsoft dat natuurlijk niet. Op de site van Windows 10 S wordt nog steeds vermeld hoe het is 'gestroomlijnd voor beveiliging en superieure prestaties' en meer van dat soort bla-bla. Ik noemde Windows 10 S toen het in mei verscheen crippleware. En daar heb ik gelijk in gekregen: het is een Windows-OS dat je 32- of 64-bit Windows-apps niet kan draaien, maar waar je specifiek Universal Windows Platform-applicaties voor nodig hebt.

 

Ter aanvulling het is niet mijn tekst maar ik heb het voor de duidelijkheid en het gemak even ergens vandaangehaald en hier neer gezet. (Webwereld)

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Trekstor website komt de laptop inderdaad met Windows 10 S.

 

IDEALLY ADJUSTED HARDWARE
The Surfbook A13B with its Intel® Pentium® Silver N5000 Prozessor, 4 GB RAM and Windows 10 Home in S mode offers a great combination that ensures optimum working performance in everyday life. And with the help of the 13.3-inch Full HD IPS display, you also have everything at a glance – so you can always experience the best picture quality at home or on the move.

 

WINDOWS 10 HOME IN S MODE
The Surfbook A13B is equipped with pre-installed Windows 10 Home in S mode. The operating system offers an increased battery life, an optimized computer performance and a high level of system security, since any installed software from Micrososft was previously checked.

 

 

HARDWARE

Processor (CPU) Intel® Pentium® Silver N5000 processor (up to 2.7 GHz, 4MB Intel® Smart-Cache) quad core
Operating system Windows 10 Home in S mode
Office Office 365 Personal (one-year-license)**
RAM 4 GB
Internal storage 64 GB*
Graphic Unit (GPU) Intel® UHD Graphics 605
Display size 33.8 cm (13.3")
Display type Full-HD-IPS-display
Screen resolution 1920 x 1080 pixel
Aspect ratio 16:9
Camera Front: 0.3 MP
Speaker Stereo
Microphone dual microphone
Interface M.2 SSD extension, 1 x Mini-HDMI®, memory card reader, audio out/mic in (3.5 mm), 2 x USB 3.1 Gen 1
Network WiFi, Bluetooth 4.2, Miracast™
Frequencies WiFi IEEE 802.11ac/b/g/n: 2.4 GHz/5 GHz
Memory extension microSD(HC/XC) up to 128 GB, M.2 SSD (42 mm - B key)
Dimensions approx. 316 mm x 209 mm x 16.8 mm
Weight approx. 1240 g
Housing material aluminum, plastic
Color Silver
Keyboard layout country specific

RECORD AND PLAYBACK

Playable video formats MPEG-4.10 H.264/AVC (MP@L4.1, HP@L4.0) , MPEG-4.2 SP/ASP (e.g. Xvid)
Video container formats AVI , MKV , MOV
Gaming 3D games, Classic games
Supported picture formats JPEG , PNG , GIF , BMP
Playable audio formats MP3 , WAV , OGG , FLAC , AAC

BATTERY AND POWER SUPPLY

Type of battery Lithium polymer
Capacity of battery 7.6 V / 4600 mAh / 34.96 Wh
Charge by DC IN
Power supply Power adapter (100 V – 240 V)

OTHER CHARACTERISTICS

More Hall-sensor
Preinstalled languages German, English, Español, Français, Italiano, Dutch, additional languages via Windows download
Package contents Surfbook A13B, power adapter (100 V - 240 V), cleaning cloth, quick guide, important safety and legal information

OPERATION AND STORAGE

Temperatures 5° C to 30° C
Relative humidity 30 % to 70 %
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan schijnen er toch wel verschillende standaard typen worden uitgeleverd met verschillende hardware.

Voor zo ver ik dit gisteren in de BIOS kon zien zit in deze laptop een Atom processor en van de 2 beschikbare geheugenbanken is er één bezet met 2 Gb RAM.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ziet het er naar uit dat de koper een oor is aangenaaid, of dat dit een een nieuw (oud model) is, maar ja, daar moet hij zelf maar achteraan gaan.

Hij heeft deze laptop wel bij de grootste Duitse webshop opgehaald, dus dat zou normaliter niet kunnen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een Atom processor met 2 GB RAM is, dan is er een verkeerd model geleverd.

I.p.v. de Surfbook A13B is er een Surfbook W1 geleverd.

 

SURFBOOK W1
Prozessor (CPU): Intel® Atom™ x5-Z8300 Prozessor (bis zu 1.84 GHz, 2 MB Intel® Smart-Cache) Quad Core
Betriebssystem: Windows 10 Home
Interner Speicher: 32 GB*
Arbeitsspeicher (RAM): 2 GB (DDR3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...