Ga naar inhoud


Mutant HD51 met 11 satellieten


maja

Aanbevolen berichten

image.png.89903a62028de608085fdc6737cbb0ba.png

Hoe configureren naar 11 satellieten is dit mogelijk? In de gebruiksaanwijzing staat er niks over. Welke regels veranderen?

Heeft iemand met meer dan 4 satellieten geconfigureerd ik bedoel vast niet met rotor. Graag advies?

aangepast door maja
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bedoel je met een rotor of met Diseqc 1.1?

 

Bij VTi is het vastgelegd diseqc comando voor de eerste positie AA, de 2e AB enz.

Verder ook de uncommitted invullen.voor welke input.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gok dat je een uncommitted en een committed bevel moet geven.

Zoals ik hierboven aangaf.

Werk je met meerdere diseqc schakelaars, committed en uncommitted?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ceesv:

Ik gok dat je een uncommitted en een committed bevel moet geven.

Zoals ik hierboven aangaf.

Werk je met meerdere diseqc schakelaars, committed en uncommitted?

 

Er liep hier al een draadje van hem met meer info over zijn switch(instelling): https://www.sat4all.com/forums/topic/366187-centauri-voor-16-satellieten-met-wavefrontier/

 

Ik denk dat hij gewoon de instellingen van zijn Reelbox-Avantgarde moet bekijken, en moet kopieren in zijn nieuwe ontvanger.

 

Groet,

A33

aangepast door a33
  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De settings staan op die Centauri, steeds groepjes van A,B,C,D voor vier achtereenvolgende ingangen + de groep ,1,2,3 en 4

 

even goed opletten welke LNB er op welke ingang is aangesloten en in je settings bij de juiste satelliet de committed en uncommitted setting invullen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er uit tenminste voor een gedeelte dwz via diseqc commando 1 tm 11 kun je inputs geven. Alleen weet ik nog niet precies hoe ik eenvoudig de satellieten in kan geven. Als er geen settingslijst van een bepaalde satelliet niet inzit krijg je hem ook niet. Ik gebruik Hans settings daar staat ook 9e oost bij en deze satelliet vind hij ook direct bij het installeren. Op moment heb ik dus 5 satellieten geconifigureerd. Op een of andere manier moet ik ook nog de andere satellieten vinden dus nog even puzzelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Maya.

 

Ik werk ook met een uncommitted Centauri-switch , maar met 8 ingangen. Daaraan enkele Diseqc- switches gekoppeld met totaal 19 lnb's.

Mijn ontvanger is een SAB Titan 3 en alles draait goed. Hier enkele voorbeelden hoe mijn instellingen staan.

Alvast succes!

0308Satfeeds-DX.jpg

0308Satfeeds-DX_1.jpg

0308Satfeeds-DX_2.jpg

0308Satfeeds-DX_3.jpg

0308Satfeeds-DX_4.jpg

0308Satfeeds-DX_5.jpg

0308Satfeeds-DX_6.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...